Middle-Earth: Shadow of Mordor

Robot
Middle-Earth: Shadow of Mordor

Med lite tur, mod och halshuggningar kan Monolith slå sig ur den tunga licensskuggan.

#warner-brothers


Medlem
Middle-Earth: Shadow of Mordor

Verkar grymt! Blir ett fint tillägg till min lotr/hobbit samling

Medlem

"Makstruktur", heuheu!

Tycker det låter riktigt intressant, och vart Tolkien-såld sedan barnsben. Ser fram emot det!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Läste ett reportage om det här spelet i PC Gamer, verkar helt klart vara intressant :).

Medlem

Mer LOTR spel till folket!

Om det ändå var påväg ett Battle for Middle-Earth 3.... :'(

Vill ha mer LOTR spel... Snälla.. Verkar ju bara vara detta spel som kommer inom LOTR franchisen?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

'missat detta helt, verkar ju helt awesome!

Medlem

ser faktist riktigt bra ut missat detta helt

Medlem

Ser ut som riktigt intressant gameplay och kan vara intressant tolkning på universiumet även om jag just nu kan tycka att bara härja omkring i Mordor kan verka lite enformigt. Sen så rent obvious vart storyn tar vägen

att man får valet att bli en ny ringwraith

.

Saknar dock någt spel som kunde vara mer trogen boken. Lite mer Tolkien-anglo saxisk-keltisk mysrollspel hade känts helt rätt.

Medlem

oj vad häftigt. lotr brukar ju vara lite mesigt annars. blir givet köp. om det hade kommit till pc.

Medlem

Varför ser det ut som att orken i nyhetsbilden ser ut som en modell från ett sprillans nytt spel, medan gubben ser ut som att han är från ett tidigt 360-spel?

Inaktiv

Oj vad mycket val vi kan göra!
Blir lite kosmetiska skillnader och smått förändrad dialog i slutändan? Kommer den onda snubben vara på en av fem förbestämda platser beroende på ens val? Mycket troligt om man kollar på senaste årens trend. Blir att vänta på en ärlig review post-launch.

Medlem

Innan olika färdigheter visades i "wraith-läge" trodde jag att det var en Assassins Creed-spinoff. Jag gillar dock AC, så inget ont om den saken. Gillar dessutom LOTR-universumet, så, bring it!

Medlem
Skrivet av Davio:

Ser ut som riktigt intressant gameplay och kan vara intressant tolkning på universiumet även om jag just nu kan tycka att bara härja omkring i Mordor kan verka lite enformigt. Sen så rent obvious vart storyn tar vägen

att man får valet att bli en ny ringwraith

.

Saknar dock någt spel som kunde vara mer trogen boken. Lite mer Tolkien-anglo saxisk-keltisk mysrollspel hade känts helt rätt.

Tänkte på samma sak angående storyn i detta spel. Intressant om det blir så-spoilern alltså. Dock är jag mer inne på ditt andra resonemang vill gärna ha mer "Tolkien" i berättelserna. Hack an slash+specialförmåga. Känns lite tröttande i längden. Mer berättelse även i spelen tack!

Medlem

Coolt, hoppas på ett bra spel!

Skrivet av Zero303:

oj vad häftigt. lotr brukar ju vara lite mesigt annars. blir givet köp. om det hade kommit till pc.

PC står med som plattform


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Verkar coolt, synd att jag inte gillar hack and slash. Men jag gillar att titta Får se till att ge bort det till någon i present och titta på helt enkelt.

Sen tycker jag det är tråkigt att LOTR ska vara Peter Jacksons tolkning hela tiden. Skulle vara kul om någon spelskapare kunde ta sig friheten och tolka det själv från böckerna.

http://www.imdb.com/title/tt0077869/?ref_=fn_al_tt_9
Som en bonus för er som intr hhar sett den här, värt att kolla in.

Edit: det var attans vad jag stavar fel hela tiden.


signatur

IDKFA

Medlem

Förstår inte hur han kan ha en "wraith" i sig. nån som kan förklara det? mkt häftigare om han var en maiev lr nåt åt det hållet.

Medlem

http://www.imdb.com/title/tt0077869/?ref_=fn_al_tt_9
Som en bonus för er som inte har sett den här, värt att kolla in.

Jäklar vad jag väntade på den filmen när jag var ung! Tyvärr blev det ingen fortsättning och avslut på filmen. Så det blev en mycket lång väntan tills Jackson fick filmrätt. Släktingarna var väl antagligen ganska besvikna länge efter filmförsöket. Jag tyckte i alla fall då att de gott kunnat få gjort en avslutning. Filmen från 78 var faktiskt inte så dålig, intressanta lösningar på animation och riktiga förvridna skådespelare i udda "Ringensekvenser".

Geeks Gaming

OM ändå dom hade låtit merp vara kvar

Inaktiv
Skrivet av farfadern:

Förstår inte hur han kan ha en "wraith" i sig. nån som kan förklara det? mkt häftigare om han var en maiev lr nåt åt det hållet.

En maiev? Menar du en maia?

Medlem

att de kopierar(snodde?) assassins creed smyg och klättrings systemet förstörde det för mig ..

Medlem

Om inte tala om off lore och storyn, svagt som fan!

Medlem

Skulle gärna vilja se ett bra lotr spel som alla andra. Men Assasins creed stilen fick mig att bli helt omotiverad sorry.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Sen tycker jag det är tråkigt att LOTR ska vara Peter Jacksons tolkning hela tiden. Skulle vara kul om någon spelskapare kunde ta sig friheten och tolka det själv från böckerna.

2002 släpptes spelet The Fellowship of the Ring baserat på just boklicensen. Jag spelade aldrig igenom hela spelet utan testade bara nån timme hos en kompis. Det var ganska mysigt, speciellt i början, men som helhet ett ganska kasst spel. Utvecklingen av tvåan lades ner så trilogin baserad på böckerna slutfördes aldrig.

Medlem
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av farfadern:

Förstår inte hur han kan ha en "wraith" i sig. nån som kan förklara det? mkt häftigare om han var en maiev lr nåt åt det hållet.

En maiev? Menar du en maia?

Jo de menar jag *slap on the wrist*

Medlem
Skrivet av farfadern:
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av farfadern:

Förstår inte hur han kan ha en "wraith" i sig. nån som kan förklara det? mkt häftigare om han var en maiev lr nåt åt det hållet.

En maiev? Menar du en maia?

Jo de menar jag *slap on the wrist*

Går ju bara spektulera meeeeeen;

Finns massor med wraiths i mytoset, exempelvis är ju Barrow-wights i Barrow downs (där Frodo och sällskapet blir räddade av Tom Bombadil) vålnader som är förhäxade av häxmästaren.

I trailen ser vi att huvudkaraktären blir dödad utav Sauron som grundmotor i hämndplotten men också förklarar krafterna som huvudkaraktären får. Att karaktären är helt enkelt har förbannelse på sig och sakta blir en vålnad.

Edit: Möjligen kör de på magin i Middle Earth som gör att huvudkaraktären blir en wraith för att han har en hämd att kräva. Lika mycket förklarande varför Isildur, som inte magiker eller kan magi för fem öre, kan bannlysa ett folk för deras förädderi så att de blir odödas här (aka Oathbreakers som Aragorn, Legolas och Gimli sedan hämtar).

Medlem

Ser jävligt grymt ut

Medlem
Skrivet av Davio:
Skrivet av farfadern:
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av farfadern:

Förstår inte hur han kan ha en "wraith" i sig. nån som kan förklara det? mkt häftigare om han var en maiev lr nåt åt det hållet.

En maiev? Menar du en maia?

Jo de menar jag *slap on the wrist*

Går ju bara spektulera meeeeeen;

Finns massor med wraiths i mytoset, exempelvis är ju Barrow-wights i Barrow downs (där Frodo och sällskapet blir räddade av Tom Bombadil) vålnader som är förhäxade av häxmästaren.

I trailen ser vi att huvudkaraktären blir dödad utav Sauron som grundmotor i hämndplotten men också förklarar krafterna som huvudkaraktären får. Att karaktären är helt enkelt har förbannelse på sig och sakta blir en vålnad.

Edit: Möjligen kör de på magin i Middle Earth som gör att huvudkaraktären blir en wraith för att han har en hämd att kräva. Lika mycket förklarande varför Isildur, som inte magiker eller kan magi för fem öre, kan bannlysa ett folk för deras förädderi så att de blir odödas här (aka Oathbreakers som Aragorn, Legolas och Gimli sedan hämtar).

Tack, var ett tag sen ja läste böckerna. gjorde så de känns möjligt!

Men hur har man lyckats missat detta spel dårå. Verkar ju riktigt fränt

För övrigt kan man väll inte animera klättring och hukande med människokroppen på så många olika vis, så referensen till AssCreed verkar ändå lite längre bort än den ser ut att vara


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Zero303:

oj vad häftigt. lotr brukar ju vara lite mesigt annars. blir givet köp. om det hade kommit till pc.

Det kommer ju till pc?!

Givet köp för min del, älskar allt tolkien, och det här verkar vara något av det bästa som spel media från tolkiens värld!?? Har länge sökt/saknat liknande spel från baserade på midgård.

Och även jag har helt missat detta, kanske för att jag har väldigt låga förväntningar på spel som har middle-earth med i namnet, men detta verkar väldigt bra!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

12
Skriv svar