Star Citizen siktar mot stjärnorna med 37 miljoner dollar

Robot
Star Citizen siktar mot stjärnorna med 37 miljoner dollar
Medlem
Star Citizen siktar mot stjärnorna med 37 miljoner dollar

I rymden kan ingen, uhm, höra dig drunkna i pengar?

Trevligt att höra att det går bra för dom, men när är spelet tänkt att komma ut egentligen? Känns som man vill se något spelbart snart.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hoppas spelet kan leva upp till dem oändliga förväntningar som kommer med denna enorma summa pengar.

Mycket spännande!

Medlem
Skrivet av conthox:

I rymden kan ingen, uhm, höra dig drunkna i pengar?

Trevligt att höra att det går bra för dom, men när är spelet tänkt att komma ut egentligen? Känns som man vill se något spelbart snart.

Det är tänkt att släppas till 100 % tidigt nästa år. Men i april kommer dogfight modulen och augusti kommer alphan till PU (den öppna världen) och november betan, som dom har sagt att det är som det fulla spelet fast då satsar dom på att optimera och bug fixes.

Medlem

Hoppas nu inte detta floppar...!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av conthox:

I rymden kan ingen, uhm, höra dig drunkna i pengar?

Trevligt att höra att det går bra för dom, men när är spelet tänkt att komma ut egentligen? Känns som man vill se något spelbart snart.

Ganska länge varit sagt att de siktar på släpp 2015.

Medlem
Skrivet av Happys666:

Det är tänkt att släppas till 100 % tidigt nästa år. Men i april kommer dogfight modulen och augusti kommer alphan till PU (den öppna världen) och november betan, som dom har sagt att det är som det fulla spelet fast då satsar dom på att optimera och bug fixes.

Skrivet av Sisyr:

Ganska länge varit sagt att de siktar på släpp 2015.

Ett bra tag till då. Hoppas det släpps lite åt gången som lovat, så att inte folk undrar om det verkligen kommer något.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

För varje ny milstolpe de uppnår, anställer de ett nytt team som ska förverkliga de nya löftena? Eller kommer de extra sakerna de lovar att implementeras efteråt i kronologisk ordning vartefter milstolparna uppnåddes?

Känns lite orimligt att anta att samma antal utvecklar hinner utveckla ett stjärnsystem till på samma tid bara för att man ger dem 2 miljoner dollar extra.

Någon som är påläst?

Medlem

Men vad är det för spel egentligen? De gånger jag letat info har jag gett upp för att det är en sån krånglig sida att förstå sig på.

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Men vad är det för spel egentligen? De gånger jag letat info har jag gett upp för att det är en sån krånglig sida att förstå sig på.

Tänk dig EVE Online i förstaperson.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Verka som stretch goal vid 40 miljoner dollar är det sista.

Och det känns skönt att dom har satt ett stop på dessa strech goals faktiskt.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Men vad är det för spel egentligen? De gånger jag letat info har jag gett upp för att det är en sån krånglig sida att förstå sig på.

Kortfattat så är det en space shooter med en mmo del, med rötterna från Wing Commander, Freelancer och Privateers.

Här är en video som visar en hel del, fast det beskiver bara hur servrarna fungerar.
http://www.youtube.com/watch?v=KfKYmRfl9rg


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Ringo:

För varje ny milstolpe de uppnår, anställer de ett nytt team som ska förverkliga de nya löftena? Eller kommer de extra sakerna de lovar att implementeras efteråt i kronologisk ordning vartefter milstolparna uppnåddes?

Känns lite orimligt att anta att samma antal utvecklar hinner utveckla ett stjärnsystem till på samma tid bara för att man ger dem 2 miljoner dollar extra.

Någon som är påläst?

Dom hyr in extra personal.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

Verka som stretch goal vid 40 miljoner dollar är det sista.

Och det känns skönt att dom har satt ett stop på dessa strech goals faktiskt.

Sen kan man inte köpa skepp för riktiga pengar längre.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Ska det aldrig ta slut? Har nån avdankad gammal kändis avsatt en procent på sina månatliga royaltiescheckar som han skänker till projektet?

Medlem

Allt man hör är hur mycke pengar dom drar in. När kommer det lite fet fakta???

Medlem

Detta blir min favorit leksak med Oculus Rift i framtiden

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Allt man hör är hur mycke pengar dom drar in. När kommer det lite fet fakta???

Det finns ganska mot fakta, kolla deras hemsida samt forumet, eller så kollar du in wingmans hangar och 10 for the chairman på Youtube.

Inaktiv
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Lord Pingu:

Men vad är det för spel egentligen? De gånger jag letat info har jag gett upp för att det är en sån krånglig sida att förstå sig på.

Tänk dig EVE Online i förstaperson.

De är en rymd skutare med Dog fights o liknande. Hoppas att de får till de bra. Känns som de mäst använder små skepp. Inte super Titaner som i EVE. Vet inte om de tänkt sig att man ska kunna åka runt med några Gigantiska skepp i slutänden. Känns som de mästa av deras resurser går till Grafiska detaljer och att bygga ut världen. Vet inte hur mycket djup de kommer ha med Ekonomiska system som EVE Online och ja vet inte heller hur de tänkt sig alla typer av aliancer och andra grupperingar som kommer bildas i spelet. I Eve har de ett system för de men vet inte hur de skapar de i Star Citizen.

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

Verka som stretch goal vid 40 miljoner dollar är det sista.

Och det känns skönt att dom har satt ett stop på dessa strech goals faktiskt.

Är du säker på att det är det sista? Det jag hörde var att det var det sista systemet som skulle avtäckas och inte det sista stretchgoalet.

Medlem
Skrivet av Happys666:
Skrivet av conthox:

I rymden kan ingen, uhm, höra dig drunkna i pengar?

Trevligt att höra att det går bra för dom, men när är spelet tänkt att komma ut egentligen? Känns som man vill se något spelbart snart.

Det är tänkt att släppas till 100 % tidigt nästa år. Men i april kommer dogfight modulen och augusti kommer alphan till PU (den öppna världen) och november betan, som dom har sagt att det är som det fulla spelet fast då satsar dom på att optimera och bug fixes.

Aldrig någonsin att spelet släpps tidigt nästa år. Jag ska äta mina strumpor med bestick och ketchup om det blir så. Räknar med minst tre år from. nu.

Medlem
Skrivet av Redstar:
Skrivet av TheJudge:

Allt man hör är hur mycke pengar dom drar in. När kommer det lite fet fakta???

Det finns ganska mot fakta, kolla deras hemsida samt forumet, eller så kollar du in wingmans hangar och 10 for the chairman på Youtube.

Ska kolla. Tack.

Medlem
Skrivet av Redstar:
Skrivet av Dinskugga:

Verka som stretch goal vid 40 miljoner dollar är det sista.

Och det känns skönt att dom har satt ett stop på dessa strech goals faktiskt.

Är du säker på att det är det sista? Det jag hörde var att det var det sista systemet som skulle avtäckas och inte det sista stretchgoalet.

ahhh du hade rätt jag läste fel.

Now it’s time to vote for the final system stretch goal, which will be unlocked at $40 million. If past polls are an indication, it should be a close race between the three options. We have some interesting ideas for developing each one, so you can rest assured that whatever you select it will add a cool new facet to the Star Citizen world!


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Här är en länk som förklarar hur ekonomin och uppdrag ska fungera.
http://www.youtube.com/watch?v=r0qXEAqYIH8

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Allt man hör är hur mycke pengar dom drar in. När kommer det lite fet fakta???

Jag blir överöst med fakta genom deras Comm-link. Oftast flera gånger per vecka.

Medlem

Det börjar bli lite läskigt nästan. Jag hoppas verkligen att de lyckas, annars kan det svärta ned kick starters för all framtid.


signatur

Metal is best served heavy.

Inaktiv

Ju per pengar dom får ju mer hype och förväntningar blir det. Hoppas de kan leva upp till allt nu bara.

Medlem

Döpte de helt seriöst stjärnsystemet till tanga?

Medlem

Floppar detta kommer jag att skriva ett argt brev till dom där jag beskriver hur arg jag är.

Medlem

Spelet som aldrig kommer bli klart?

12
Skriv svar