Robot
Thief

Det fjärde Thief är det första Thief. Så tycks folket bakom nystarten resonera. Och när Eidos Montreal inleder ett nytt kapitel, ovanpå det första, är de gamla fansen misstänksamma. Men efter en ny spelsession är intrycket trots allt positivt.

#thief, #eidos-montreal, #half-life-2, #dishonored


Medlem
Thief

"Hands-on – Thief ", fyndigt

Ser bra ut btw.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Medlem
Skrivet av conthox:

"Hands-on – Thief ", fyndigt

Ser bra ut btw.

Hehe din lille jäkel där... Jag tänkte precis skriva "first", men du blåste mig.

Medlem

"Funktionen att med en knapptryckning kunna stryka mellan skuggor är smart och användbar, men jag har i sann Assassin's Creed-anda ibland problem med att få karaktären att agera som jag vill. Särskilt i hetluften, när jag jagad försöker hoppa mot min räddning i ett rep, och istället börjar klättra längs annat. "

Nej, nej, nej, nej... samma som man råkar ibland att göra i Batman spelen eftersom space knappen gör för många saker...hatar att marknadsföringskillarna ska försöka få allt att se coolt ut, då får man dessa automatiseringar som tar död på inlevelsen.

Förhandstitten beskriver inte hur pass stora banorna var. I dishonored så var de på tok för små, speciellt om man jämför med Thief 1 och 2, men hur är det här?

Kan man kanske få en kommentar från artikelförfattaren?

Eller måste jag ta mig till Kanada och ta reda på det själv med icke-lagliga medel?

Medlem

Stora delar av den här förhandstexten kunde ni kopierat från Dishonored-recensionen.

Sen hatar jag att alla bilder från Thief ser ut som om man lagt ett kalkeringspapper över skärmen. Jag kommer bli åksjuk av att spela det där.

Medlem

Står att Webhallen släpper den 25 Februari? Amerikanskt datum.. da fuk

Medlem

illa nog vill man ha ett thief med ny grafik kan man nog titta vidare, detta blir nog mer thief 3 möter assasincreed och dishonered.

Inget fel med det, problemet är ju dock att många vill ha stealth spel, där du ej slåss utan måste stealtha, och inte är en som kan slås emot 5 pers och ta ner dom utan strategiskt slå ut och decka vakter och gömma dom och uttnytja allt i din miljö.

Medlem

Alldeles för mycker praise av dishonored i texten. Det spelet var inget att hänga i granen imo och säga detta är "sämre" gör ju att jag inte ens vill testa det.

Håll gärna de flesta av dessa åsikter utanför texten.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Alldeles för mycker praise av dishonored i texten. Det spelet var inget att hänga i granen imo och säga detta är "sämre" gör ju att jag inte ens vill testa det.

Håll gärna de flesta av dessa åsikter utanför texten.

Jag gillar verkligen Dishonored och har inget emot att Thief lånar influenser från det. Däremot ska Thief naturligtvis handla om att smyga i första hand.

Inaktiv

Gillade Dishonored. Ser fram emot detta (Om min dator pallar).

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Alldeles för mycker praise av dishonored i texten. Det spelet var inget att hänga i granen imo och säga detta är "sämre" gör ju att jag inte ens vill testa det.

Håll gärna de flesta av dessa åsikter utanför texten.

Handlar ju mer om att jämföra två likvärdiga spel, knappast att marknadsföra dishonored. Tror ingen här är intresserad av vad du tycker om dis så du kan hålla det utanför också.

Medlem
Skrivet av Kaleid:

"Funktionen att med en knapptryckning kunna stryka mellan skuggor är smart och användbar, men jag har i sann Assassin's Creed-anda ibland problem med att få karaktären att agera som jag vill. Särskilt i hetluften, när jag jagad försöker hoppa mot min räddning i ett rep, och istället börjar klättra längs annat. "

Nej, nej, nej, nej... samma som man råkar ibland att göra i Batman spelen eftersom space knappen gör för många saker...hatar att marknadsföringskillarna ska försöka få allt att se coolt ut, då får man dessa automatiseringar som tar död på inlevelsen.

Förhandstitten beskriver inte hur pass stora banorna var. I dishonored så var de på tok för små, speciellt om man jämför med Thief 1 och 2, men hur är det här?

Kan man kanske få en kommentar från artikelförfattaren?

Eller måste jag ta mig till Kanada och ta reda på det själv med icke-lagliga medel?

Jag har också provat, samtidigt som Victor, och jag håller med om att dash-funktionen inte funkar, eller åtminstone funkar väldigt sporadiskt. Men i övrigt blev jag imponerad av hur väl kontrollerna fungerade.

Kartorna är överlag ganska stora, men kanske inte större än i Dishonored. De är på gott och ont ganska korridorartade - men man går därför sällan vilse. Jag föreställer mig att spelet öppnar upp mer längre fram, jag hann bara spela 3-4 timmar. De kartor jag såg var dock varierade och bjöd på flera vägar i nästan alla fall, så jag är hoppfull om slutresultatet.

Medlem

Tack för svaret Mats!

Finns ett par nya filmsekvenser här för de som är intresserade.
http://ca.ign.com/articles/2014/01/24/thief-the-hardcore-opti...

Medlem
Skrivet av Blozzard:
Skrivet av Rakoon:

Alldeles för mycker praise av dishonored i texten. Det spelet var inget att hänga i granen imo och säga detta är "sämre" gör ju att jag inte ens vill testa det.

Håll gärna de flesta av dessa åsikter utanför texten.

Handlar ju mer om att jämföra två likvärdiga spel, knappast att marknadsföra dishonored. Tror ingen här är intresserad av vad du tycker om dis så du kan hålla det utanför också.

Det var inte mycket jämförelse utan snarare att hylla dishonored var bättre. Och min åsikt var relaterad till mitt inlägg. Men du förstod nog inte det...

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Blozzard:
Skrivet av Rakoon:

Alldeles för mycker praise av dishonored i texten. Det spelet var inget att hänga i granen imo och säga detta är "sämre" gör ju att jag inte ens vill testa det.

Håll gärna de flesta av dessa åsikter utanför texten.

Handlar ju mer om att jämföra två likvärdiga spel, knappast att marknadsföra dishonored. Tror ingen här är intresserad av vad du tycker om dis så du kan hålla det utanför också.

Det var inte mycket jämförelse utan snarare att hylla dishonored var bättre. Och min åsikt var relaterad till mitt inlägg. Men du förstod nog inte det...

Har vi läst samma text?

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Blozzard:
Skrivet av Rakoon:

Alldeles för mycker praise av dishonored i texten. Det spelet var inget att hänga i granen imo och säga detta är "sämre" gör ju att jag inte ens vill testa det.

Håll gärna de flesta av dessa åsikter utanför texten.

Handlar ju mer om att jämföra två likvärdiga spel, knappast att marknadsföra dishonored. Tror ingen här är intresserad av vad du tycker om dis så du kan hålla det utanför också.

Det var inte mycket jämförelse utan snarare att hylla dishonored var bättre. Och min åsikt var relaterad till mitt inlägg. Men du förstod nog inte det...

Nja du är nog ute o cyklar nu. Vad du tycker om dishonored anser inte jag vara relevant att läsa om bland kommentarerna till Thief. Tycker artikeln var superbra och kul att det jämförs med dishonored så man får en uppfattning om vilken väg spelet är på väg åt

Medlem

Det här är nog inget för mig, pass.

Medlem

Ser fram emot det men är inget spel jag köper vid release.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Detta verkar grymt. Dishonored var årets spel så om detta är ungefär likadant så kanske man köper detta.

Medlem

jag gillade verkligen inte dishonored har försökt sätta mig med det flera gånger men blir så fort trött på det, inget känns speciellt intressant med det varken smygandet combat eller storyn. hoppas inte detta blir nåt liknande för gillar theif spelen som är innan

Medlem

Mer video:
http://tvgry.pl/?ID=4083

Fler previews:
http://www.ttlg.com/forums/showthread.php?t=143053

Saxat från strategy informer:
"The AI’s a lot more alert now, I have to say. There’s no black/white “hidden or not”, there was several times where my Light Gem said I was hidden but as I’d just opened a door in front of a guard and dived across the room into a dark corner he naturally noticed me. I’m relieved to say that patience is often the watchword in Thief, which many series fans dissatisfied by the early videos (or Dishonored) will be happy to hear. I was very aware of my time limit so I was a bit impatient, and even on Normal difficulty with barely any of those customisable options tweaked I was regularly discovered and killed. It is possible to fight back with a blackjack with one opponent, or use a Choke or Flash Arrow on a couple (which only stuns them so you can take them down), but any more and you better run and get lucky or reload. Oh, and incidentally there’s no Deus Ex-style fancy takedowns here, except during combat (which can be turned off). Thump, hide, done. "

"At least it doesn’t have QTEs anymore aside from hammering a key to lift a window or bar."

"The ruined Library is actually a bit of a puzzle room with sliding staircases, and as I was running low on time I tried to rush it and got incredibly stuck. And just as my session ended, I caught sight of something scurrying away in the shadows... something definitely not human. "

Some Thief series fans may still be worried, but this fan is optimistic. The story and the overall experience will be key to whether the game succeeds or fails, but I get the feeling that Eidos Montreal are pulling out all the stops to make Thief a great game. Just remember: everyone expected Deus Ex: Human Revolution to fail too and it ended up superb. Thief may well do just the same when it’s released for PC, 360, PS3, PS4 and XB1 on February 25th/27th. Assuming it doesn’t slip, of course. That Garrett’s a slippery customer.

Most Anticipated Feature/Element: The scary wet-your-pants horror level, which I might have just been about to stumble into. That and finding all the different ways to sneak into that jeweller’s shop.

Kanon

Ok, gimme, gimme, gimmeee

Medlem

Bara en trivia: Här är ett klipp med Stephen Russel: Orginal röst-skådisen för Garrett. Han gjorde också en hel del röster för Skyrim:

http://www.youtube.com/watch?v=883hEJ7Xowo

Medlem

Det bådar dock inte så gott att det kan finnas övernaturliga fiender och dylikt. Det var det absolut sämsta med de första spelen... finns det någon som tyckte det var kul när zombierna kom?

Medlem

Va är anledningen till en reboot? Var de 3 första så dåliga?


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Är det en öppen värld!?

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Va är anledningen till en reboot? Var de 3 första så dåliga?

Ny utvecklare. Nej.

Skrivet av Hullken:

Det bådar dock inte så gott att det kan finnas övernaturliga fiender och dylikt. Det var det absolut sämsta med de första spelen... finns det någon som tyckte det var kul när zombierna kom?

Det var mycket bra. Dessutom så var det inte bara zombier. Utan mystik/skräck så blir det snabbt trist, Thief 2 hade för lite.

Medlem

Inget jag kommer köpa dag ett såvida de inte släpper ett demo och jag får testa själv (lär knappast ske).

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Eisenhart73:

Va är anledningen till en reboot? Var de 3 första så dåliga?

Ny utvecklare. Nej.

Skrivet av Hullken:

Det bådar dock inte så gott att det kan finnas övernaturliga fiender och dylikt. Det var det absolut sämsta med de första spelen... finns det någon som tyckte det var kul när zombierna kom?

Det var mycket bra. Dessutom så var det inte bara zombier. Utan mystik/skräck så blir det snabbt trist, Thief 2 hade för lite.

Då får vi bara hoppas på att de inte gör Garett till en hjälte och dödar hela stämmningen.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Inget jag kommer köpa dag ett såvida de inte släpper ett demo och jag får testa själv (lär knappast ske).

Man släpper inte demos idag eftersom det får försäljningen att bli lägre, plus att det kostar både i tid och pengar.

@ Eisenhart73. Nja, han är ju redan en tjuv, så anti-hjälte som vanligt. Enligt vissa previews så har han fortfarande samma cyniska humör som normalt också..

12
Skriv svar