Thief
Det fjärde Thief är det första Thief. Så tycks folket bakom nystarten resonera. Och när Eidos Montreal inleder ett nytt kapitel, ovanpå det första, är de gamla fansen misstänksamma. Men efter en ny spelsession är intrycket trots allt positivt.
#thief, #eidos-montreal, #half-life-2, #dishonored
"Funktionen att med en knapptryckning kunna stryka mellan skuggor är smart och användbar, men jag har i sann Assassin's Creed-anda ibland problem med att få karaktären att agera som jag vill. Särskilt i hetluften, när jag jagad försöker hoppa mot min räddning i ett rep, och istället börjar klättra längs annat. "
Nej, nej, nej, nej... samma som man råkar ibland att göra i Batman spelen eftersom space knappen gör för många saker...hatar att marknadsföringskillarna ska försöka få allt att se coolt ut, då får man dessa automatiseringar som tar död på inlevelsen.
Förhandstitten beskriver inte hur pass stora banorna var. I dishonored så var de på tok för små, speciellt om man jämför med Thief 1 och 2, men hur är det här?
Kan man kanske få en kommentar från artikelförfattaren?
Eller måste jag ta mig till Kanada och ta reda på det själv med icke-lagliga medel?
illa nog vill man ha ett thief med ny grafik kan man nog titta vidare, detta blir nog mer thief 3 möter assasincreed och dishonered.
Inget fel med det, problemet är ju dock att många vill ha stealth spel, där du ej slåss utan måste stealtha, och inte är en som kan slås emot 5 pers och ta ner dom utan strategiskt slå ut och decka vakter och gömma dom och uttnytja allt i din miljö.
Alldeles för mycker praise av dishonored i texten. Det spelet var inget att hänga i granen imo och säga detta är "sämre" gör ju att jag inte ens vill testa det.
Håll gärna de flesta av dessa åsikter utanför texten.
Jag gillar verkligen Dishonored och har inget emot att Thief lånar influenser från det. Däremot ska Thief naturligtvis handla om att smyga i första hand.
Alldeles för mycker praise av dishonored i texten. Det spelet var inget att hänga i granen imo och säga detta är "sämre" gör ju att jag inte ens vill testa det.
Håll gärna de flesta av dessa åsikter utanför texten.
Handlar ju mer om att jämföra två likvärdiga spel, knappast att marknadsföra dishonored. Tror ingen här är intresserad av vad du tycker om dis så du kan hålla det utanför också.
"Funktionen att med en knapptryckning kunna stryka mellan skuggor är smart och användbar, men jag har i sann Assassin's Creed-anda ibland problem med att få karaktären att agera som jag vill. Särskilt i hetluften, när jag jagad försöker hoppa mot min räddning i ett rep, och istället börjar klättra längs annat. "
Nej, nej, nej, nej... samma som man råkar ibland att göra i Batman spelen eftersom space knappen gör för många saker...hatar att marknadsföringskillarna ska försöka få allt att se coolt ut, då får man dessa automatiseringar som tar död på inlevelsen.
Förhandstitten beskriver inte hur pass stora banorna var. I dishonored så var de på tok för små, speciellt om man jämför med Thief 1 och 2, men hur är det här?
Kan man kanske få en kommentar från artikelförfattaren?
Eller måste jag ta mig till Kanada och ta reda på det själv med icke-lagliga medel?
Jag har också provat, samtidigt som Victor, och jag håller med om att dash-funktionen inte funkar, eller åtminstone funkar väldigt sporadiskt. Men i övrigt blev jag imponerad av hur väl kontrollerna fungerade.
Kartorna är överlag ganska stora, men kanske inte större än i Dishonored. De är på gott och ont ganska korridorartade - men man går därför sällan vilse. Jag föreställer mig att spelet öppnar upp mer längre fram, jag hann bara spela 3-4 timmar. De kartor jag såg var dock varierade och bjöd på flera vägar i nästan alla fall, så jag är hoppfull om slutresultatet.
Tack för svaret Mats!
Finns ett par nya filmsekvenser här för de som är intresserade.
http://ca.ign.com/articles/2014/01/24/thief-the-hardcore-opti...
Alldeles för mycker praise av dishonored i texten. Det spelet var inget att hänga i granen imo och säga detta är "sämre" gör ju att jag inte ens vill testa det.
Håll gärna de flesta av dessa åsikter utanför texten.
Handlar ju mer om att jämföra två likvärdiga spel, knappast att marknadsföra dishonored. Tror ingen här är intresserad av vad du tycker om dis så du kan hålla det utanför också.
Det var inte mycket jämförelse utan snarare att hylla dishonored var bättre. Och min åsikt var relaterad till mitt inlägg. Men du förstod nog inte det...
Alldeles för mycker praise av dishonored i texten. Det spelet var inget att hänga i granen imo och säga detta är "sämre" gör ju att jag inte ens vill testa det.
Håll gärna de flesta av dessa åsikter utanför texten.
Handlar ju mer om att jämföra två likvärdiga spel, knappast att marknadsföra dishonored. Tror ingen här är intresserad av vad du tycker om dis så du kan hålla det utanför också.
Det var inte mycket jämförelse utan snarare att hylla dishonored var bättre. Och min åsikt var relaterad till mitt inlägg. Men du förstod nog inte det...
Har vi läst samma text?
Alldeles för mycker praise av dishonored i texten. Det spelet var inget att hänga i granen imo och säga detta är "sämre" gör ju att jag inte ens vill testa det.
Håll gärna de flesta av dessa åsikter utanför texten.
Handlar ju mer om att jämföra två likvärdiga spel, knappast att marknadsföra dishonored. Tror ingen här är intresserad av vad du tycker om dis så du kan hålla det utanför också.
Det var inte mycket jämförelse utan snarare att hylla dishonored var bättre. Och min åsikt var relaterad till mitt inlägg. Men du förstod nog inte det...
Nja du är nog ute o cyklar nu. Vad du tycker om dishonored anser inte jag vara relevant att läsa om bland kommentarerna till Thief. Tycker artikeln var superbra och kul att det jämförs med dishonored så man får en uppfattning om vilken väg spelet är på väg åt
Mer video:
http://tvgry.pl/?ID=4083
Fler previews:
http://www.ttlg.com/forums/showthread.php?t=143053
Saxat från strategy informer:
"The AI’s a lot more alert now, I have to say. There’s no black/white “hidden or not”, there was several times where my Light Gem said I was hidden but as I’d just opened a door in front of a guard and dived across the room into a dark corner he naturally noticed me. I’m relieved to say that patience is often the watchword in Thief, which many series fans dissatisfied by the early videos (or Dishonored) will be happy to hear. I was very aware of my time limit so I was a bit impatient, and even on Normal difficulty with barely any of those customisable options tweaked I was regularly discovered and killed. It is possible to fight back with a blackjack with one opponent, or use a Choke or Flash Arrow on a couple (which only stuns them so you can take them down), but any more and you better run and get lucky or reload. Oh, and incidentally there’s no Deus Ex-style fancy takedowns here, except during combat (which can be turned off). Thump, hide, done. "
"At least it doesn’t have QTEs anymore aside from hammering a key to lift a window or bar."
"The ruined Library is actually a bit of a puzzle room with sliding staircases, and as I was running low on time I tried to rush it and got incredibly stuck. And just as my session ended, I caught sight of something scurrying away in the shadows... something definitely not human. "
Some Thief series fans may still be worried, but this fan is optimistic. The story and the overall experience will be key to whether the game succeeds or fails, but I get the feeling that Eidos Montreal are pulling out all the stops to make Thief a great game. Just remember: everyone expected Deus Ex: Human Revolution to fail too and it ended up superb. Thief may well do just the same when it’s released for PC, 360, PS3, PS4 and XB1 on February 25th/27th. Assuming it doesn’t slip, of course. That Garrett’s a slippery customer.
Most Anticipated Feature/Element: The scary wet-your-pants horror level, which I might have just been about to stumble into. That and finding all the different ways to sneak into that jeweller’s shop.
Kanon
Ok, gimme, gimme, gimmeee
Bara en trivia: Här är ett klipp med Stephen Russel: Orginal röst-skådisen för Garrett. Han gjorde också en hel del röster för Skyrim:
Va är anledningen till en reboot? Var de 3 första så dåliga?
Ny utvecklare. Nej.
Det bådar dock inte så gott att det kan finnas övernaturliga fiender och dylikt. Det var det absolut sämsta med de första spelen... finns det någon som tyckte det var kul när zombierna kom?
Det var mycket bra. Dessutom så var det inte bara zombier. Utan mystik/skräck så blir det snabbt trist, Thief 2 hade för lite.
Va är anledningen till en reboot? Var de 3 första så dåliga?
Ny utvecklare. Nej.
Det bådar dock inte så gott att det kan finnas övernaturliga fiender och dylikt. Det var det absolut sämsta med de första spelen... finns det någon som tyckte det var kul när zombierna kom?
Det var mycket bra. Dessutom så var det inte bara zombier. Utan mystik/skräck så blir det snabbt trist, Thief 2 hade för lite.
Då får vi bara hoppas på att de inte gör Garett till en hjälte och dödar hela stämmningen.
Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz
Inget jag kommer köpa dag ett såvida de inte släpper ett demo och jag får testa själv (lär knappast ske).
Man släpper inte demos idag eftersom det får försäljningen att bli lägre, plus att det kostar både i tid och pengar.
@ Eisenhart73. Nja, han är ju redan en tjuv, så anti-hjälte som vanligt. Enligt vissa previews så har han fortfarande samma cyniska humör som normalt också..