Sony ska visa upp något nedbantat nästa vecka

Robot
Sony ska visa upp något nedbantat nästa vecka
Medlem
Sony ska visa upp något nedbantat nästa vecka

Vita TV kanske?

Medlem

Vad ska man med nedbantade handkonsoller idag när dom flesta har hyfsade smartphones?

Vill jag kånka runt på en bärbar spelenhet så ska det inte vara något light skräp.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Vad ska man med nedbantade handkonsoller idag när dom flesta har hyfsade smartphones?

Vill jag kånka runt på en bärbar spelenhet så ska det inte vara något light skräp.

Slimmad betyder ju inte att den är sämre. Jag spelar hellre på min vita vilken dag som helst, däremot skulle jag aldrig pilla på ett spel på smartphone. De suger ju helt otroligt mycket och har typ sämst kontroller.

Medlem

Playstation 3 Mini?

precis som Mini Wii?

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Vad ska man med nedbantade handkonsoller idag när dom flesta har hyfsade smartphones?

Vill jag kånka runt på en bärbar spelenhet så ska det inte vara något light skräp.

Spelar sällan på min vita men när jag reser så tar jag med mig min vita. Att spela på en mobiltelefon är värdelöst, finns inga bra spel och kontrollerna är helt värdelösa.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Om det är en slimmad version av vita, kommer då priset öka eller sjunka? priset på slimmade ps3 vart ju inte direkt bättre, så dags att köpa en vita innan slim version kommer?

Medlem

Mina gissningar är PS Vita Slim eller PS3 SlimSlimSlim. Vad det än är så lär priset bli $99.

Medlem

Tråkiga med Vita Slim är att den har LCD istället för LED, LED skärmen på vita är riktigt fin.

Medlem

Det skulle kunna vara relaterat till Playstation Now kanske?

Medlem

Playstation 5 confirmed

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Alexraptor:

Vad ska man med nedbantade handkonsoller idag när dom flesta har hyfsade smartphones?

Vill jag kånka runt på en bärbar spelenhet så ska det inte vara något light skräp.

Spelar sällan på min vita men när jag reser så tar jag med mig min vita. Att spela på en mobiltelefon är värdelöst, finns inga bra spel och kontrollerna är helt värdelösa.

Jag har emulatorer och en bluetooth kontroll till min Android. Fungerar helt klockrent. Men jag kan hålla med om att dem nya spelen är helt värdelösa till android.

Medlem

Jag tror det är en PS4 Slim... nu är vanliga PS4 gammal skåpmat!

Medlem

PS4 var bara för att trolla Microsoft, nu släpper de PS5 ultra slim.

Medlem

Kanske Vita TV för världsrelease. Den som finns i Japan har ju inte lanserats pga av att de måste särskilja på vilka spel som fungerar på den. Det fattas ju en hel del saker på Vita TV, jämfört med vanliga Vita,

Har för mig de höll på med något ID system för spelen så den bara skulle visa och spela upp saker som var kompatibla i PS Store. Vita TV är även en produkt som skall fungera ihop med PS4 streaming systemet.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Vad ska man med nedbantade handkonsoller idag när dom flesta har hyfsade smartphones?

Vill jag kånka runt på en bärbar spelenhet så ska det inte vara något light skräp.

och varför i hela helvete skulle man vilja spela riktiga spel på en mobil?


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Luftman:

Tråkiga med Vita Slim är att den har LCD istället för LED, LED skärmen på vita är riktigt fin.

OLED* ;D

Dessutom är PS VITA 2000 LCD+LED!

Medlem
Skrivet av pAaz:
Skrivet av Luftman:

Tråkiga med Vita Slim är att den har LCD istället för LED, LED skärmen på vita är riktigt fin.

OLED* ;D

Dessutom är PS VITA 2000 LCD+LED!

OLED? Blir det "inte-LED" då? Som "O-gjort" och "O-fullständigt"?

Gabe Newell?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tror det är större chans vi ser en mindre PS3 då dom har använt 40nm RSX och 45nm Cell sedan 2010, och det har varit flera rykten om 22nm Cell på gång osv som borde sänka energiförbrukningen en hel del, vilket betyder dom blir svalare så mindre kylning behövs så inte lika mycket plats behövs så dom kan bli mindre (och billigare att tillverka).

Vilket är trevligt då nuvarande super slim inte är i närheten av PS2 slim (+utrymme för hårddisk).

Eller så är det Vita TV som Ctrl säger.

Medlem

När de bantar ner PS4 (kommer ju ske förr eller senare), så skulle jag gärna se möjlighet att använda 3.5" HDs. För 2.5" har samma dimension/placering på kontakterna. Iom mer digitalt kan det vara gott att kunna sätta i större diskar.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Kan man hoppas ett bundle paket med en (nya?) vitan kanske?

k3m
Medlem

hoppas det är en ny förbättrad vita. med förbättring menar jag bättre batteritid, lättare, byter plats på styrspaken och styrkorset och allt annat som kan tänkas

Medlem

Om det är en ny Vita som är billig då kan det bli aktuellt faktiskt.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Om det är en ny Vita som är billig då kan det bli aktuellt faktiskt.

Vitan är ju sjukt prisvärd jämfört med 3ds redan nu. Vita +ps plus (dvs 24 spel under året) är ju billigare än en 3ds xl med ett spel.

Medlem
Skrivet av Poff:
Skrivet av Paddington:

Om det är en ny Vita som är billig då kan det bli aktuellt faktiskt.

Vitan är ju sjukt prisvärd jämfört med 3ds redan nu. Vita +ps plus (dvs 24 spel under året) är ju billigare än en 3ds xl med ett spel.

Ok jag får väl ta och uppdatera mig på vad den kostar nu då. Siffran jag har i huvudet är vad den kostade när den kom. Är inte spelen fortfarande fasligt dyra också och svårare att komma över begagnat och så? Det är ju absolult en faktor isf.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

En ny "slimmad" Vita som klarar vanliga SD-minneskort?

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Poff:
Skrivet av Paddington:

Om det är en ny Vita som är billig då kan det bli aktuellt faktiskt.

Vitan är ju sjukt prisvärd jämfört med 3ds redan nu. Vita +ps plus (dvs 24 spel under året) är ju billigare än en 3ds xl med ett spel.

Ok jag får väl ta och uppdatera mig på vad den kostar nu då. Siffran jag har i huvudet är vad den kostade när den kom. Är inte spelen fortfarande fasligt dyra också och svårare att komma över begagnat och så? Det är ju absolult en faktor isf.

Tror det är ungefär samma pris som 3ds. Jag köper i princip aldrig fullprisspel till någon platform just nu. Det mesta dyker upp billigt på reor till sist ändå.

Medlem
Skrivet av Poff:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Poff:
Skrivet av Paddington:

Om det är en ny Vita som är billig då kan det bli aktuellt faktiskt.

Vitan är ju sjukt prisvärd jämfört med 3ds redan nu. Vita +ps plus (dvs 24 spel under året) är ju billigare än en 3ds xl med ett spel.

Ok jag får väl ta och uppdatera mig på vad den kostar nu då. Siffran jag har i huvudet är vad den kostade när den kom. Är inte spelen fortfarande fasligt dyra också och svårare att komma över begagnat och så? Det är ju absolult en faktor isf.

Tror det är ungefär samma pris som 3ds. Jag köper i princip aldrig fullprisspel till någon platform just nu. Det mesta dyker upp billigt på reor till sist ändå.

Jag med. Men det billigaste Marvel vs Capcom 3 som är den typ av spel som jag skulle gilla att kunna ta med mig när jag reser bort för att lira lite kostar 350kr med frakt. Fightingspel passar formatet tycker jag. Skulle nog vilja ha Resistance och förmodligen Killzone också (bara för att ha spelat alla KZ). Några andra "måste" Vita spel? Inte Uncharted.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Jag med. Men det billigaste Marvel vs Capcom 3 som är den typ av spel som jag skulle gilla att kunna ta med mig när jag reser bort för att lira lite kostar 350kr med frakt. Fightingspel passar formatet tycker jag. Skulle nog vilja ha Resistance och förmodligen Killzone också (bara för att ha spelat alla KZ). Några andra "måste" Vita spel? Inte Uncharted.

Reistance till Vita är skit, men Killzone ska vara bra. Guacameele, Gravity Rush, Tearaway, Sonic Allstar Racing är några som jag kan rekommendera. Några fanns gratis på PS plus nyligen, vet inte hur det är nu.

1
Skriv svar