Steam inför automatiska återbetalningar

Robot
Steam inför automatiska återbetalningar
Medlem
Steam inför automatiska återbetalningar

Rätt bra. men Origin är fortfarande i framkant!

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Rätt bra. men Origin är fortfarande i framkant!

Hur tänker du då? (handlar sällan där...)

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Rätt bra. men Origin är fortfarande i framkant!

hur tänkte du nu!?

Medlem

Där har du två veckors ångersrätt om jag inte minns fel.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Ztreek:

Rätt bra. men Origin är fortfarande i framkant!

Hur tänker du då? (handlar sällan där...)

Origins "Great Game Guarantee" tänker han nog på, kunde lämna tillbaka både BF4 och BF4 Premium pga den

Medlem
Skrivet av Vician:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Ztreek:

Rätt bra. men Origin är fortfarande i framkant!

Hur tänker du då? (handlar sällan där...)

Origins "Great Game Guarantee" tänker han nog på, kunde lämna tillbaka både BF4 och BF4 Premium pga den

Jajjamen.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Förhandsbokningar borde inte involvera transaktioner alls. Varför inte bara debitera bokningen på släppdatumet istället och således bara ha en snabbknapp för att avbryta om man ändrar sig?

Exakt så.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Förhandsbokningar borde inte debiteras innan släppdatumet. Vore det inte enklare så?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av Pjotor:

Förhandsbokningar borde inte involvera transaktioner alls. Varför inte bara debitera bokningen på släppdatumet istället och således bara ha en snabbknapp för att avbryta om man ändrar sig?

Exakt så.

Haha flummigt, ett citat gjort på en post som inte finns längre, och OP'ns post ligger under citatet

Dock ingen dålig idé alls. Så gör många webshops om saker är på backorder. Lägg en order, när det kommer in i lager debiteras du och varan skickas.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Orgine ligger långt före med lämna till backa spel samt GMG med Steam har det varit ett helvete med att göra det med.

Medlem

Så kan ju ubisoft gärna haka på, eller iaf skaffa sig en support som fungerar, EA får mycket skit men Ubi verkar vara sugen på tronen de med.

Medlem

Garanterat att det går till Steam Wallet. Annars hade de ju fått fippla med växelkurser och överföringsavgifter på banker, för att inte gå back på varenda överföring.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inaktiv

Synd det inte fanns för Early Access - för det är fan värre än lovord kring förhandsbokningar.

Medlem
Skrivet av Segas:

Synd det inte fanns för Early Access - för det är fan värre än lovord kring förhandsbokningar.

Exakt vad jag tänkte.. Vi tar Rust som exempel, där utvecklarna skriver att de kommer göra stora förändringar under alphan och de inte har bestämt inriktning ännu. Tänk om man inte tycker om inriktningen de sedan väljer, borde man inte kunna lämna tillbaka spelet då?

Medlem
Skrivet av Stag:
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av Pjotor:

Förhandsbokningar borde inte involvera transaktioner alls. Varför inte bara debitera bokningen på släppdatumet istället och således bara ha en snabbknapp för att avbryta om man ändrar sig?

Exakt så.

Haha flummigt, ett citat gjort på en post som inte finns längre, och OP'ns post ligger under citatet

Dock ingen dålig idé alls. Så gör många webshops om saker är på backorder. Lägg en order, när det kommer in i lager debiteras du och varan skickas.

Attans, jag tyckte min första post blev dåligt formulerad så jag raderade den direkt och skrev en ny. Tji fick jag för det.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av GladiumMiles:
Skrivet av Segas:

Synd det inte fanns för Early Access - för det är fan värre än lovord kring förhandsbokningar.

Exakt vad jag tänkte.. Vi tar Rust som exempel, där utvecklarna skriver att de kommer göra stora förändringar under alphan och de inte har bestämt inriktning ännu. Tänk om man inte tycker om inriktningen de sedan väljer, borde man inte kunna lämna tillbaka spelet då?

Men det är en tidig Aplha man får faktisk skylla sig skälv om man går och köper det då. Det gäller alla spel i Alpha det inte närheten klart värken koncept eller själva spelt, dessutom så står det att man köper på egen risk.

Tb tar upp ämnet om early access osv, han har bra tanker och ide där faktisk.

http://www.youtube.com/watch?v=CyGbbIB5eaM

Medlem

Bra. Men bäst hade varit om folk kunde sluta förboka spel. Speciellt korkat är det med digitala spel; är ju knappast så att Steam kommer få slut på data att ladda ned.

Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Bra. Men bäst hade varit om folk kunde sluta förboka spel. Speciellt korkat är det med digitala spel; är ju knappast så att Steam kommer få slut på data att ladda ned.

Håller med, de tar inte slut direkt.

Man kan förboka några dagar innan det släpps om man nu vill ha en eventuell förmån som förbokare i de lägen det erbjuds i så fall.

Medlem

Borde kommit för längesen, men bättre sent en aldrig.

Inaktiv
Skrivet av GladiumMiles:
Skrivet av Segas:

Synd det inte fanns för Early Access - för det är fan värre än lovord kring förhandsbokningar.

Exakt vad jag tänkte.. Vi tar Rust som exempel, där utvecklarna skriver att de kommer göra stora förändringar under alphan och de inte har bestämt inriktning ännu. Tänk om man inte tycker om inriktningen de sedan väljer, borde man inte kunna lämna tillbaka spelet då?

Precis. Jag sitter själv och väntar på att spelet ens ska gå att spela i mer än ett par sekunder innan krasch på min iMac - och det var över en månad sedan jag betalade för Early Access.

Medlem
Skrivet av GladiumMiles:
Skrivet av Segas:

Synd det inte fanns för Early Access - för det är fan värre än lovord kring förhandsbokningar.

Exakt vad jag tänkte.. Vi tar Rust som exempel, där utvecklarna skriver att de kommer göra stora förändringar under alphan och de inte har bestämt inriktning ännu. Tänk om man inte tycker om inriktningen de sedan väljer, borde man inte kunna lämna tillbaka spelet då?

Du kan ju inte riktigt kräva att få lämna tillbaka en redan använd produkt. Stor skillnad om du förhandsbokar, då har du ju inte kunnat utnytja det.

Medlem

Fantastisk bild!

Inaktiv
Skrivet av virror:
Skrivet av GladiumMiles:
Skrivet av Segas:

Synd det inte fanns för Early Access - för det är fan värre än lovord kring förhandsbokningar.

Exakt vad jag tänkte.. Vi tar Rust som exempel, där utvecklarna skriver att de kommer göra stora förändringar under alphan och de inte har bestämt inriktning ännu. Tänk om man inte tycker om inriktningen de sedan väljer, borde man inte kunna lämna tillbaka spelet då?

Du kan ju inte riktigt kräva att få lämna tillbaka en redan använd produkt. Stor skillnad om du förhandsbokar, då har du ju inte kunnat utnytja det.

Kan jag inte använda produkten så som produkten påstås kunna, anser jag att jag har rätt till det.

Som Rust, te.x. Early Access, for PC and Mac. Men det går inte att köra på en Mac, för klienten kraschar hela tiden så fort man startat det. För mig är det obegripligt hur man ska kunna ta del av en tidig utgåva när den inte fungerar.

Medlem

På rätt väg i alla fall, dock har spelindustrin fortfarande en lång väg att gå till att komma till en ordentlig och vettig ångerrätt.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Rätt bra. men Origin är fortfarande i framkant!

Ja fast dom kunde ju först få clienten att funka bra....


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem
Skrivet av GladiumMiles:
Skrivet av Segas:

Synd det inte fanns för Early Access - för det är fan värre än lovord kring förhandsbokningar.

Exakt vad jag tänkte.. Vi tar Rust som exempel, där utvecklarna skriver att de kommer göra stora förändringar under alphan och de inte har bestämt inriktning ännu. Tänk om man inte tycker om inriktningen de sedan väljer, borde man inte kunna lämna tillbaka spelet då?

Eller så får man helt enkelt skylla sig själv isåfall eftersom dom klart och tydligt säger att det är alpha och inte vet var dom ska ta det riktigt?

Inaktiv
Skrivet av Mr Hatisk:
Skrivet av GladiumMiles:
Skrivet av Segas:

Synd det inte fanns för Early Access - för det är fan värre än lovord kring förhandsbokningar.

Exakt vad jag tänkte.. Vi tar Rust som exempel, där utvecklarna skriver att de kommer göra stora förändringar under alphan och de inte har bestämt inriktning ännu. Tänk om man inte tycker om inriktningen de sedan väljer, borde man inte kunna lämna tillbaka spelet då?

Eller så får man helt enkelt skylla sig själv isåfall eftersom dom klart och tydligt säger att det är alpha och inte vet var dom ska ta det riktigt?

"Skylla sig själv" är inte riktigt ett godtyckligt svar, för det finns ju alltid något utlovat för stunden när beställningen görs - tex, att det ska fungera (ja, faktiskt!) eller om ett visst innehåll saknas efter det att beställningen är gjord.

Dock, kvarstår vad som utlovats kan jag inte förstå poängen med att man ska ha rätt att hävda ett köp bara sådär; möjligtvis med nån form av ångerrätt enligt lag, men annars förstår jag inte.

Om sedan återbetalningen hamnar på Steam Wallet, förstår jag inte varför Valve hyllas, man får ju inte pengarna tillbaka, dom åker ju ändå ner i fickorna på Valve oavsett?

Medlem

Origin funkar ju aldrig som den ska istället, kanske något för EA att fixa innan man fixar annat, vist 10år försent med denna funktionen på steam.

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Mr Hatisk:
Skrivet av GladiumMiles:
Skrivet av Segas:

Synd det inte fanns för Early Access - för det är fan värre än lovord kring förhandsbokningar.

Exakt vad jag tänkte.. Vi tar Rust som exempel, där utvecklarna skriver att de kommer göra stora förändringar under alphan och de inte har bestämt inriktning ännu. Tänk om man inte tycker om inriktningen de sedan väljer, borde man inte kunna lämna tillbaka spelet då?

Eller så får man helt enkelt skylla sig själv isåfall eftersom dom klart och tydligt säger att det är alpha och inte vet var dom ska ta det riktigt?

"Skylla sig själv" är inte riktigt ett godtyckligt svar, för det finns ju alltid något utlovat för stunden när beställningen görs - tex, att det ska fungera (ja, faktiskt!) eller om ett visst innehåll saknas efter det att beställningen är gjord.

Dock, kvarstår vad som utlovats kan jag inte förstå poängen med att man ska ha rätt att hävda ett köp bara sådär; möjligtvis med nån form av ångerrätt enligt lag, men annars förstår jag inte.

Om sedan återbetalningen hamnar på Steam Wallet, förstår jag inte varför Valve hyllas, man får ju inte pengarna tillbaka, dom åker ju ändå ner i fickorna på Valve oavsett?

Jo men när det står klart och tydligt att det är en alpha och man kommer stöta på buggar och annat ofärdigt samt att dom inte vet var slutprodukten kommer hamna så tycker jag att man faktiskt får skylla sig själv om man köper det ändå. De e ju som om du skulle köpa en påse chips med en smak du aldrig har provat och det visar att du inte gillar smaken. Går du då och lämnar tillbaka det till butiken då?

12
Skriv svar