Medlem
NY LÅT!

Har lagt upp en ny låt som jag själv har gjort på min youtube kanal!
Lyssna gärna!

#blogg

NY LÅT!

Nice, bra gung, men sången ligger lite långt bak i mixen? Jag har för dåliga lurar för att avgöra just nu.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Moderator | Testpilot

Säger precis som Walter. Tycker det är riktigt svårt att höra vad sångaren sjunger pågrund av gunget som låten har. Annars var det helt okej.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

ajdå vilken miss haha Får ta och fixa till det!

Medlem

Bra låt, bra prestationer! Mycket diskant i mina lurar, men jag har höjt den ganska mycket i min EQ, och som de andra grabbarna säger kan sången tryckas fram lite mer. Gärna ett lite mer aggressivt synthljud hade nog inte skadat heller. Ska bli kul att höra mer!

Proffsigt


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skribent

signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Skön låt! Dock som andra redan kommenterat drunknar sången lite, vilket är lite synd. Om jag vore du skulle jag tweaka lite på trummornas mix. Dra ner lite crash/symbal, så de inte dränker de vackra pianoslingorna. Just nu blir det lite att alla instrument vill trängas framför sången, ljudbildligt talat.

Jag är ingen expert och du kanske inte ville ha tekniska tips, ignorera i så fall Pular lite hemma själv och har lärt mig eftersom. Har haft liknande problem med mixar, att man liksom lyckas dränka sången.

Kontentan: Bra jobbat! Har du gjort allt själv är bara det en imponerande bedrift.

1
Skriv svar