Sony mördar fyra mmo-spel

Medlem
Sony mördar fyra mmo-spel

Tack gode gud att de dumpar Wizardry online. Som stort fan av den serien blev jag riktigt förbannad när jag provade Wizardry Online. Fy-Fan!

Vanguard har jag haft roligt med, dock fattades det något i det spelet som gjorde att jag gav upp efter en tid. Synd.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Tack gode gud att de dumpar Wizardry online. Som stort fan av den serien blev jag riktigt förbannad när jag provade Wizardry Online. Fy-Fan!

Vanguard har jag haft roligt med, dock fattades det något i det spelet som gjorde att jag gav upp efter en tid. Synd.

Ja fy fan vad ruttet Wizardry Online är! Jag har aldrig gett upp ett mmo så fort i hela mitt liv


signatur

Game long and prosper

Medlem

jag hoppas dom börjar släppa källkoderna till mmo's när dom gör så här, för det är ju ändå en bit av spelhistorien.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem

Vaa, vad nu?!? Trodde att Vanguard dött för länge sedan, om jag vetat att det fortfarande existerade hade jag installerat min Collectors Edition för länge sedan och återupptagit det! Nu när det verkligen snart ska dö så vet jag inte hur jag ska känna...

Skribent

Jag lockades av permadöden, men orkade ändå inte spela Wizardry mer än någon timme. Väldigt styltiga och tråkiga strider om jag inte minns helt uppåt väggarna fel.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Jag tycker det är urtrist att inget förlag lyckas hitta ett nytt bra mmorpg. World of warcraft är ju en milstolpe som är svår att uppnå. Riktigt polerat och bra. Men innan detta spel så hade i alla fall jag riktigt kul med t ex Anarchy online, även om det var buggigt. Det var väl nyhetens behag antar jag.

Men....Det som jag tror förstör hela mmorpg-grejen just nu är tjatandet om Free to play.

Det finns ett motstånd mot att betala runt 150-200 kr per månad för att spela.

Däremot verkar man tycka det vara ok att man kan "köpa sig framgång" i ett spel genom att spela Free to play och sen köpa saker in-game. I mina ögon är det detta som förstör hela utvecklingen av denna genre. Hur ska man som utvecklare förhålla sig till detta. Allt kommer gå ut på att göra en spelupplevelse som driver spelare att köpa saker ingame istället.....faill.........LÄNGE LEVE MMORPG med fast månadskostnad. Ni som inte tycker ni har råd...spela nåt annat...

Medlem
Skrivet av Soldier_Blue:

Jag tycker det är urtrist att inget förlag lyckas hitta ett nytt bra mmorpg. World of warcraft är ju en milstolpe som är svår att uppnå. Riktigt polerat och bra. Men innan detta spel så hade i alla fall jag riktigt kul med t ex Anarchy online, även om det var buggigt. Det var väl nyhetens behag antar jag.

Men....Det som jag tror förstör hela mmorpg-grejen just nu är tjatandet om Free to play.

Det finns ett motstånd mot att betala runt 150-200 kr per månad för att spela.

Däremot verkar man tycka det vara ok att man kan "köpa sig framgång" i ett spel genom att spela Free to play och sen köpa saker in-game. I mina ögon är det detta som förstår hela utvecklingen av denna genre. Hur ska man som utvecklare förhålla sig till detta. Allt kommer gå ut på att göra en spelupplevelse som driver spelare att köpa saker ingame istället.....faill.........LÄNGE LEVE MMORPG med fast månadskostnad. Ni som inte tycker ni har råd...spela nåt annat...

150-200kr? Vad tusan har du spelat för digitala rån?
När euron låg lite högre så har jag för mig att WoW kostade som mest 153kr för oss svenskar men nu brukar väl månadsavgifter ligga runt 120kr?


signatur

Game long and prosper

Medlem

Inget skrivet om John Smedleys uttalande på reddit idag? Det förvånade mig faktiskt.

ELF
Medlem

Aldrig spelat Vanguard: Saga of Heroes. Men hittade detta när jag kollade upp spelet...
https://www.kickstarter.com/projects/1588672538/pantheon-rise...
Samma utvecklare som gjorde Vanguard.

Undrar förästen om de måste stänga ner Vanguard: Saga of Heroes pga King.com?

Skrivet av Soldier_Blue:

Jag tycker det är urtrist att inget förlag lyckas hitta ett nytt bra mmorpg. World of warcraft är ju en milstolpe som är svår att uppnå. Riktigt polerat och bra. Men innan detta spel så hade i alla fall jag riktigt kul med t ex Anarchy online, även om det var buggigt. Det var väl nyhetens behag antar jag.

Men....Det som jag tror förstör hela mmorpg-grejen just nu är tjatandet om Free to play.

Det finns ett motstånd mot att betala runt 150-200 kr per månad för att spela.

Däremot verkar man tycka det vara ok att man kan "köpa sig framgång" i ett spel genom att spela Free to play och sen köpa saker in-game. I mina ögon är det detta som förstår hela utvecklingen av denna genre. Hur ska man som utvecklare förhålla sig till detta. Allt kommer gå ut på att göra en spelupplevelse som driver spelare att köpa saker ingame istället.....faill.........LÄNGE LEVE MMORPG med fast månadskostnad. Ni som inte tycker ni har råd...spela nåt annat...

Eller så betalar man endast för den inloggade tiden. Bästa systemet i mitt tycke.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Jag har inte hittat ett enda MMO som har varit värd en månadsavgift.

Så för min del får det gärna komma mer F2P MMOn, för sådana spenderar jag gärna pengar på.


signatur

// Bacon <3

Medlem

väntar ni på ett bra mmo så ligger wildstar bäst till, upp till bevis.

tror inget annat har större chans och nej inte ens eso, det är extremt nerdummat spel båda pve och pvp.

hade kunnat men dom vill hålla sp spelarna i handen båda combaten laggen/delayen så få abilities som det finns så tvivlar jag det ens kmr bli bra tyvärr.

Vilket wildstar har nailat, och dom har endå pushat det till, when its done its done.

och förlängt releasen med spelet kanske 1-2 redan.

Medans eso tror dom ska lyckas göra ett bra mmo på 1-2 år, glöm det problemet med mmo idag är det måste vara lika responsivt som wow och ha minst lika bra animationer osv(säger inte WoW:s är på en peak men det är iaf ljusår före alla andra mmo, närmst med respons och och animationer är guildwars 2.

Jag har beta testat eso so vet vad jag snackar om, inget jag drar i nattmössan.

om wildstar misslyckas bli populärt ja då vettifan vilket mmo som ens kmr kunna.

Det känns fräscht och nytänk fast endå har grundpelare utav andra mmo:s

och har ett aimsystem som ser ut att fungera väl till skillnad med andra.

så håll utkik på wildstar, dock hade jag ej beta testat utan väntat till release kört sen sett ifall man ska köra det eller ej.

alla MMO:s följer inte alla i smaken, jag gillar dock extremt wildstars humor lite familyguy känsla över den och lite wack.

Medlem

Ja Wildstar tror jag verkligen på, det är nog det spel som känns mest kvalitet just nu.

Medlem

wildstar känns sisådär verkligen försökt gilla det men not..

Ang månadskostnad så är spelet tillräckligt bra så betalar folk för det .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Soldier_Blue:

Jag tycker det är urtrist att inget förlag lyckas hitta ett nytt bra mmorpg. World of warcraft är ju en milstolpe som är svår att uppnå. Riktigt polerat och bra. Men innan detta spel så hade i alla fall jag riktigt kul med t ex Anarchy online, även om det var buggigt. Det var väl nyhetens behag antar jag.

Men....Det som jag tror förstör hela mmorpg-grejen just nu är tjatandet om Free to play.

Det finns ett motstånd mot att betala runt 150-200 kr per månad för att spela.

Däremot verkar man tycka det vara ok att man kan "köpa sig framgång" i ett spel genom att spela Free to play och sen köpa saker in-game. I mina ögon är det detta som förstår hela utvecklingen av denna genre. Hur ska man som utvecklare förhålla sig till detta. Allt kommer gå ut på att göra en spelupplevelse som driver spelare att köpa saker ingame istället.....faill.........LÄNGE LEVE MMORPG med fast månadskostnad. Ni som inte tycker ni har råd...spela nåt annat...

Det finns faktiskt bra F2P, som inte är P2W. Ta t.ex Rift, började köra det i förrgår, och tror nog aldrig jag vart med om ett sånt bra F2P, enda restriktionen du har är att du måste ha minst 1500 loyalty points för att kunna sälja på AH. Så då har man hårdraget 3 val:

1: Tjäna ihop tillräckligt med in game cash, köpa sig REX . Inget man gör på en pisskvart, men om man är snål så får man lägga ner lite tid oxå.

2. Köpa credits, minsta kostnaden är ca 5 euro. Det är tillräckligt för att få ihop över 1500 loyalty points

3. Betala månadskostnad, har för mig man får 7000 loyalty points per månad.

Ja just ja, man har bara 3 platser för väskor, men för ca 150 kr så har du tillräckligt för att låsa upp alla 4 låsta platser. Är man snål förtjänar man bara 3. All gear kan du få in game, och det bästa gearet kan du inte köpa. Där har vi ett spel jag gärna lägger pengar på

Medlem

"We will be upgrading all existing individual game memberships to the new All Access plan, which will include the top-tier membership level in all eligible SOE games (EverQuest, EverQuest II, DC Universe Online PC, PlanetSide 2 PC, Vanguard: Saga of Heroes, and the upcoming EverQuest Next and EQN Landmark) for one, low monthly rate of $14.99 (with extra savings for 3, 6 and 12 month plans)."

heh, kul att de listar vanguard här när de ska ta bort servrarna helt o hållet.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Soldier_Blue:

Jag tycker det är urtrist att inget förlag lyckas hitta ett nytt bra mmorpg. World of warcraft är ju en milstolpe som är svår att uppnå. Riktigt polerat och bra. Men innan detta spel så hade i alla fall jag riktigt kul med t ex Anarchy online, även om det var buggigt. Det var väl nyhetens behag antar jag.

Men....Det som jag tror förstör hela mmorpg-grejen just nu är tjatandet om Free to play.

Det finns ett motstånd mot att betala runt 150-200 kr per månad för att spela.

Däremot verkar man tycka det vara ok att man kan "köpa sig framgång" i ett spel genom att spela Free to play och sen köpa saker in-game. I mina ögon är det detta som förstår hela utvecklingen av denna genre. Hur ska man som utvecklare förhålla sig till detta. Allt kommer gå ut på att göra en spelupplevelse som driver spelare att köpa saker ingame istället.....faill.........LÄNGE LEVE MMORPG med fast månadskostnad. Ni som inte tycker ni har råd...spela nåt annat...

Det finns faktiskt bra F2P, som inte är P2W. Ta t.ex Rift, började köra det i förrgår, och tror nog aldrig jag vart med om ett sånt bra F2P, enda restriktionen du har är att du måste ha minst 1500 loyalty points för att kunna sälja på AH. Så då har man hårdraget 3 val:

1: Tjäna ihop tillräckligt med in game cash, köpa sig REX . Inget man gör på en pisskvart, men om man är snål så får man lägga ner lite tid oxå.

2. Köpa credits, minsta kostnaden är ca 5 euro. Det är tillräckligt för att få ihop över 1500 loyalty points

3. Betala månadskostnad, har för mig man får 7000 loyalty points per månad.

Ja just ja, man har bara 3 platser för väskor, men för ca 150 kr så har du tillräckligt för att låsa upp alla 4 låsta platser. Är man snål förtjänar man bara 3. All gear kan du få in game, och det bästa gearet kan du inte köpa. Där har vi ett spel jag gärna lägger pengar på

Och dessutom ett riktigt kul spel är det.

Medlem

Har en kollega som ska pensioneras om 70 dagar sisådär. Han har jobbat där i 30 år och all den erfarenhet och upplevelse som han samlat på sig går förlorat om 70 dagar... dvs om han inte skriver sina memoarer... På nåt skumt sätt påminner detta mig om speldöden i online världar...

Skrivet av Soldier_Blue:

Jag tycker det är urtrist att inget förlag lyckas hitta ett nytt bra mmorpg. World of warcraft är ju en milstolpe som är svår att uppnå. Riktigt polerat och bra. Men innan detta spel så hade i alla fall jag riktigt kul med t ex Anarchy online, även om det var buggigt. Det var väl nyhetens behag antar jag.

Men....Det som jag tror förstör hela mmorpg-grejen just nu är tjatandet om Free to play.

Det finns ett motstånd mot att betala runt 150-200 kr per månad för att spela.

Däremot verkar man tycka det vara ok att man kan "köpa sig framgång" i ett spel genom att spela Free to play och sen köpa saker in-game. I mina ögon är det detta som förstår hela utvecklingen av denna genre. Hur ska man som utvecklare förhålla sig till detta. Allt kommer gå ut på att göra en spelupplevelse som driver spelare att köpa saker ingame istället.....faill.........LÄNGE LEVE MMORPG med fast månadskostnad. Ni som inte tycker ni har råd...spela nåt annat...

Själv tycker jag faktiskt att the secret world har lyckats ganska bra.

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Soldier_Blue:

Jag tycker det är urtrist att inget förlag lyckas hitta ett nytt bra mmorpg. World of warcraft är ju en milstolpe som är svår att uppnå. Riktigt polerat och bra. Men innan detta spel så hade i alla fall jag riktigt kul med t ex Anarchy online, även om det var buggigt. Det var väl nyhetens behag antar jag.

Men....Det som jag tror förstör hela mmorpg-grejen just nu är tjatandet om Free to play.

Det finns ett motstånd mot att betala runt 150-200 kr per månad för att spela.

Däremot verkar man tycka det vara ok att man kan "köpa sig framgång" i ett spel genom att spela Free to play och sen köpa saker in-game. I mina ögon är det detta som förstår hela utvecklingen av denna genre. Hur ska man som utvecklare förhålla sig till detta. Allt kommer gå ut på att göra en spelupplevelse som driver spelare att köpa saker ingame istället.....faill.........LÄNGE LEVE MMORPG med fast månadskostnad. Ni som inte tycker ni har råd...spela nåt annat...

150-200kr? Vad tusan har du spelat för digitala rån?
När euron låg lite högre så har jag för mig att WoW kostade som mest 153kr för oss svenskar men nu brukar väl månadsavgifter ligga runt 120kr?

Age of Conan kostade strax över 150 kr också. Sen menar jag att för min del är en kostnad på upp till 200 kr per månad helt ok, så länge spelet är bra.

1
Skriv svar