Profilbild / avatar fungerar konstigt

Medlem
Profilbild / avatar fungerar konstigt

Jag bytte avatar nyss och ett par saker slog mig:

- Avataren publicerades med en gång, utan godkännande.
- Bilden syns för alla, öven ej inloggade, trots att rullboxen "Synlighet" var inställd på "Jag och sitens administratörer".
- Foto och avatar är samma sak, skall det inte vara olika? Borde vara tycker man, så att man kan ha en variant i forumet och en annan större i profilen.

Trevlig helg,

conthox


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Bilden syns inte nu iaf.
Kan det möjligtvis vara att bilden låg kvar i cachet på din webbläsare?
Om du använder Mozilla Firefox så kan du testa med att ladda hela sidan på nytt med Ctrl+R.

Medlem
Skrivet av UX:

Bilden syns inte nu iaf.
Kan det möjligtvis vara att bilden låg kvar i cachet på din webbläsare?
Om du använder Mozilla Firefox så kan du testa med att ladda hela sidan på nytt med Ctrl+R.

Låg kvar i cachet? Det var ju den nya bilden som lades upp, som ändrades och syntes med en gång. Om det var cachet så borde i så fall den gamla bilden ha synts, fast dom heter ju inte samma så det vore lite konstigt. (I och för sig, konstigare saker har hänt, det är ju datorer vi pratar om )

Vilken bild är det som inte syns menar du? Jag gick in på FZ med Internet Explorer och kollade, där är jag inte inloggad och avataren syns där. Nu har jag ställt in att alla kan få se bilden, så den borde synas.

Tack för hjälpen i alla fall, snällt av dig


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Redaktör
Skrivet av conthox:

Jag bytte avatar nyss och ett par saker slog mig:

- Avataren publicerades med en gång, utan godkännande.
- Bilden syns för alla, öven ej inloggade, trots att rullboxen "Synlighet" var inställd på "Jag och sitens administratörer".
- Foto och avatar är samma sak, skall det inte vara olika? Borde vara tycker man, så att man kan ha en variant i forumet och en annan större i profilen.

Jag ber kodarna kolla på det där med att den syns trots att den ska vara dold. Foto och avatar har slagits ihop, de är samma sak numera.


signatur
1
Skriv svar