Vissa av Conan O’Briens spelklipp är sponsrade

Robot
Medlem
Vissa av Conan O’Briens spelklipp är sponsrade

Så vissa betalar för att han ska recensera deras spel?
HUR KAN MAN GÖRA PÅ DET SÄTTET!?
I all ärlighet så tycker jag att det var ganska självklart.
Är man i show-biz så gör man det sponsorn säger, även om jag tycker det är ganska otrevligt.


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

Oviktigt om de betalat honom för att recensera deras spel, det viktiga är att de inte kräver endast positiva åsikter.

Medlem

Alla som ger bra betyg åt spel jag inte gillar är betalda.

zsm
Medlem

vem bryr sig? Det är inget annat än underhållning. Inte som att hans åsikt om ett spel har någon som helst tyngd ;D

Medlem

Var det inte bara MS som höll på med sånt här eller hur var det nu?

Medlem

gör ingen skillnad, alla spelsajter har ju reklam för spel och alltid så får de höga betyg! i fzas fall *host* Battlefield *host*


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem

Han säger ju hela tiden under showen att han inte förstår sig på spel, han kan inte spela och gör de för att andra ska få skratta....
Om nu folk vill betala för att denna man ska säga något gott om deras spel är deras bortkastade pengar imo


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Ganska uppenbart, allt handlar om pengar, om inte så handlar det om pengar.

dmn
Medlem

Oh noes! Företag betalar pengar för att få reklam för sina spel!? Vad ska vi ta oss till?!

Medlem

Vem bryr sig om de pröjsar? Allt kostar pengar här i världen.
Han är ju inte köpt för att manipulera betyg direkt. Varenda spel jag sett honom "spela" har han tyckt varit urdumt och totalt meningslöst i princip


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Vem fan bryr sig? Conans recensioner är enbart i underhållande syfte. Han ger inte ens riktiga betyg, som på något sätt påverkar försäljning mer än en vanlig trailer. Hur många andra talkshows (ex Jimmy Fallon) har inte tagit emot spelutvecklare så dom kan visa upp sina spel på ett oerhört vinklat sätt? Både Sony och MS har t.ex. varit där och visat upp sina superduper konsoler som klarar allt.

Det hade varit annat om spelutvecklare hade gett Conan pengar för att ge omotiverat höga betyg, något som tycks vara väldigt vanligt idag.

Medlem

Så klart att de har betalat för att få sina spel uppvisade, clueless gamer är ju samtidigt ett slags reklaminslag, ser inget fel med det här


signatur

Game long and prosper

Medlem

All pr är bra pr.


signatur
Medlem

Han är ingen seriös recensent ändå det är ju underhållande xD

Medlem

Well, det är ju knappast "recensioner". Det är ganska uppenbart att han är partisk i varenda spel han kör.

Medlem

Nja deras video Watch Dogs störde mig som fasen.

Medlem

Skulle vara mer förvånad om det var tvärtom.

Medlem

Vet inte om jag sett han vara positiv eller negativ om något spel han provat, verkar mest vara negativa personliga kommentarer om hans "förmåga" för att spela spel.

Inaktiv

Hade det handlat om MS i den här nyheten, så hade kommentarsfältet sett väldigt annorlunda ut. Det är ganska patetiskt faktiskt.

Medlem

Märks tydligt i videon att han är sponsrad. Spenderar mest tid med Outlast och tycker det är enda spelet som inte är skit även om han reagerade liknande när han mötte monstret i amneisa som när han mötte psykopater i Outlast.

Tycker hans videoklipp är roliga men det är ändå hans gäster och deras skämt som håller igång hans show. Hans skämt i övrigt ligger på en ganska låg nivå och riktad mest mot 14 åriga amerikanare.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Det Conan O'Brien utövar är ju komedi/sketcher, inte journalistik. Hela nyheten känns lite tramsig. (Nyheten alltså inte FZ's skrivning.)

Inaktiv
Skrivet av Rockartisten:

Hade det handlat om MS i den här nyheten, så hade kommentarsfältet sett väldigt annorlunda ut. Det är ganska patetiskt faktiskt.

EA också för den delen.

Medlem
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av Rockartisten:

Hade det handlat om MS i den här nyheten, så hade kommentarsfältet sett väldigt annorlunda ut. Det är ganska patetiskt faktiskt.

EA också för den delen.

Kan det vara för att INGEN(?) tar hans recensioner på allvar, att någon betalat pengar för att få sitt spel uppvisat som antagligen inte annars hade visats upp i hans show. Vad är felet med det? Folk som ser det, "aha, outlast vad är det för spel?" för att sedan kolla upp det på andra håll för att få sig en bättre bild på om spelet är bra eller inte. Tror nog flertalet kommentarer hade haft god ton om det visat sig att antingen M$ eller EA hade betalat Conan för att "recensera" deras spel. Att få med sitt spel i Conan är för att få reklam, inte bra betyg (inte för att jag inte säger att dom inte krävt att spelet skulle få bra betyg, men betygen i Conans recensioner kan ingen människa ta seriöst, och om någon gör det så tycker jag synd om den personen ifråga)

edit: fast efter jag sett videon, dom kunde visat liiiiiite mer av Amnesia åtminstone (Lets face it, Slender hade bara vart tråkigt att se mer av).

Medlem

"Between a scale of 1 to 166. 166 being fairly average, 1 fairly average, 80's fairly average and 17 being really good. And then attaching Roman numerals.. uuh, I would give this a 44XXXIVIV"

Baserat på vad jag citerade, så är det ganska självklart att recensionen inte har någon betydelse. Det är underhållning, inget annat.

Medlem
Skrivet av Keza:

"Between a scale of 1 to 166. 166 being fairly average, 1 fairly average, 80's fairly average and 17 being really good. And then attaching Roman numerals.. uuh, I would give this a 44XXXIVIV"

Baserat på vad jag citerade, så är det ganska självklart att recensionen inte har någon betydelse. Det är underhållning, inget annat.

Du kan ju citera från den filmen de länkade nu också, där det för mig känns som det är rätt köpt endast för att göra reklam för outlast eftersom han börjar säga dåliga saker om slender man och amnesia, inget bra om något av dem. Sen säger han:

"Outlast is fantastic, I loved this game"

Men jag håller med, hans skalor brukar vara riktigt roliga.

Medlem

Tycker Conan borde säga det rent ut i varje video isf, är det något man skulle bry sig om i hans fall? Tror inte någon skulle förlora på den ärligheten.

Medlem

Stor skillnad från Microsofts fall, där de på ett sätt eller annat försöker att få det verka som om att det är helt vanliga spelare som uttrycker sina egna åsikter utan påtryckningar utifrån, när det i själva verket är helt tvärtom. Youtube är denvanliga människan kanal för att kunna uttrycka sina fria åsikter om tex spel utan inblandning, lite good guy YouTube över det hela. Det Microsoft gör kan närmast likna att fiffla med rösterna i ett val, där man tvingas rösta på ett visst sätt, och säga till andra att det är så man ska rösta. Conan gör inget fel då det är betald dag-tv, och han poängterar att han inte är någon recensent samt att han inte ger några seriösa betyg.

Medlem
Skrivet av pantsu:
Skrivet av Keza:

"Between a scale of 1 to 166. 166 being fairly average, 1 fairly average, 80's fairly average and 17 being really good. And then attaching Roman numerals.. uuh, I would give this a 44XXXIVIV"

Baserat på vad jag citerade, så är det ganska självklart att recensionen inte har någon betydelse. Det är underhållning, inget annat.

Du kan ju citera från den filmen de länkade nu också, där det för mig känns som det är rätt köpt endast för att göra reklam för outlast eftersom han börjar säga dåliga saker om slender man och amnesia, inget bra om något av dem. Sen säger han:

"Outlast is fantastic, I loved this game"

Men jag håller med, hans skalor brukar vara riktigt roliga.

Har inte kikat på alla hans "Clueless gamer" ännu. Har bara antagit att man i överlag inte kan ta han seriöst, då han själv säger att han inte är en gamer. Och att i många videos använder han de roliga skalorna.

Redaktör
Skrivet av 92_slayer:

gör ingen skillnad, alla spelsajter har ju reklam för spel och alltid så får de höga betyg! i fzas fall *host* Battlefield *host*

Hos O'Brien betalar företaget bakom produkten för plats i själva programmet, utan att det redovisas. Köper man annonsplats på FZ visas produkten på ett sätt så att alla direkt förstår att det rör sig om reklam. FZ:s recensioner har ingen mer än skribenten och redaktörerna inflytande över, oavsett vad du vill antyda med din lilla mutanklagelse.


signatur
12
Skriv svar