Kingdom Come: Deliverance får mod-stöd
jag gillar verkligen det jag sett av KCD. men lite oroad blev jag att läsa "sofistikerad motion capture-teknik". vad betyder det egentligen och vad spelar det för roll, kan någon som verkligen vet vara schysst att förklara?
Dom sätter folk i dräkter som "spelar in" rörelserna så animationerna i spelet ser realistiska ut. Ungefär 9/10 spel 3d spel använder den teknologin
Game long and prosper
jag gillar verkligen det jag sett av KCD. men lite oroad blev jag att läsa "sofistikerad motion capture-teknik". vad betyder det egentligen och vad spelar det för roll, kan någon som verkligen vet vara schysst att förklara?
Som när dom gjorde filmen Smurfarna
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
jag gillar verkligen det jag sett av KCD. men lite oroad blev jag att läsa "sofistikerad motion capture-teknik". vad betyder det egentligen och vad spelar det för roll, kan någon som verkligen vet vara schysst att förklara?
Dom sätter folk i dräkter som "spelar in" rörelserna så animationerna i spelet ser realistiska ut. Ungefär 9/10 spel 3d spel använder den teknologin
ja, det är väl "motion capture-teknik". men vad betyder sofistikerad motion capture, är det samma sak då? i fall det är samma sak, vad betyder det då för spelet. kommer animationerna vara skit i fall de inte når upp till målet? eller kommer de att använda vanlig motion capture-teknik?
jag gillar verkligen det jag sett av KCD. men lite oroad blev jag att läsa "sofistikerad motion capture-teknik". vad betyder det egentligen och vad spelar det för roll, kan någon som verkligen vet vara schysst att förklara?
Dom sätter folk i dräkter som "spelar in" rörelserna så animationerna i spelet ser realistiska ut. Ungefär 9/10 spel 3d spel använder den teknologin
ja, det är väl "motion capture-teknik". men vad betyder sofistikerad motion capture, är det samma sak då? i fall det är samma sak, vad betyder det då för spelet. kommer animationerna vara skit i fall de inte når upp till målet? eller kommer de att använda vanlig motion capture-teknik?
Gissningsvis så har de inte inte råd att använda motion capture med sin egentliga budget, och "Sofistikerad" motion captur teknik är bara säljspråk för helt vanlig motion capture teknik
jag gillar verkligen det jag sett av KCD. men lite oroad blev jag att läsa "sofistikerad motion capture-teknik". vad betyder det egentligen och vad spelar det för roll, kan någon som verkligen vet vara schysst att förklara?
Dom sätter folk i dräkter som "spelar in" rörelserna så animationerna i spelet ser realistiska ut. Ungefär 9/10 spel 3d spel använder den teknologin
ja, det är väl "motion capture-teknik". men vad betyder sofistikerad motion capture, är det samma sak då? i fall det är samma sak, vad betyder det då för spelet. kommer animationerna vara skit i fall de inte når upp till målet? eller kommer de att använda vanlig motion capture-teknik?
Gissningsvis så har de inte inte råd att använda motion capture med sin egentliga budget, och "Sofistikerad" motion captur teknik är bara säljspråk för helt vanlig motion capture teknik
okej, det köper jag. så vad tror du det kommer att ha för betydelse för spelet? animationer i spel är något som är viktigt för mig. såpass viktigt att dåliga animationer kan göra ett spel ospelbart, för mig då. senaste exemplet jag kommer på nu är kingdoms of amalur...
jag gillar verkligen det jag sett av KCD. men lite oroad blev jag att läsa "sofistikerad motion capture-teknik". vad betyder det egentligen och vad spelar det för roll, kan någon som verkligen vet vara schysst att förklara?
Dom sätter folk i dräkter som "spelar in" rörelserna så animationerna i spelet ser realistiska ut. Ungefär 9/10 spel 3d spel använder den teknologin
ja, det är väl "motion capture-teknik". men vad betyder sofistikerad motion capture, är det samma sak då? i fall det är samma sak, vad betyder det då för spelet. kommer animationerna vara skit i fall de inte når upp till målet? eller kommer de att använda vanlig motion capture-teknik?
Gissningsvis så har de inte inte råd att använda motion capture med sin egentliga budget, och "Sofistikerad" motion captur teknik är bara säljspråk för helt vanlig motion capture teknik
okej, det köper jag. så vad tror du det kommer att ha för betydelse för spelet? animationer i spel är något som är viktigt för mig. såpass viktigt att dåliga animationer kan göra ett spel ospelbart, för mig då. senaste exemplet jag kommer på nu är kingdoms of amalur...
Handgjorda animationer är ju givetvis stelare än motion capture. För mig personligen så kommer det troligen inte vara något problem för jag bryr mig inte så jättemycket om sådana detaljer. Själv ser jag mer till spel som en helhet. Men om du ogillar stela animationer och Kingdom Come skulle råka få den typen av animationer som du ogillar ja då blir det väl ett dåligt spel för din del då.
jag gillar verkligen det jag sett av KCD. men lite oroad blev jag att läsa "sofistikerad motion capture-teknik". vad betyder det egentligen och vad spelar det för roll, kan någon som verkligen vet vara schysst att förklara?
Dem använder redan motion capture för animationerna i spelet. Det dem kommer att göra om dem når målet är att satsa på ännu bättre utrustning så att dem främst kan spela in karaktärernas ansiktsanimationer också samtidigt som dem spelar in alla röster. Så att läpparna rör sej precis som dem ska och så att deras ansiktsuttryck blir mycket mer realistiska. Ungefär som i LA. Noire.
jag gillar verkligen det jag sett av KCD. men lite oroad blev jag att läsa "sofistikerad motion capture-teknik". vad betyder det egentligen och vad spelar det för roll, kan någon som verkligen vet vara schysst att förklara?
Dem använder redan motion capture för animationerna i spelet. Det dem kommer att göra om dem når målet är att satsa på ännu bättre utrustning så att dem främst kan spela in karaktärernas ansiktsanimationer också samtidigt som dem spelar in alla röster. Så att läpparna rör sej precis som dem ska och så att deras ansiktsuttryck blir mycket mer realistiska. Ungefär som i LA. Noire.
Förvänta er dock ingenting lika avancerat som just LA Noire.
jag gillar verkligen det jag sett av KCD. men lite oroad blev jag att läsa "sofistikerad motion capture-teknik". vad betyder det egentligen och vad spelar det för roll, kan någon som verkligen vet vara schysst att förklara?
Dem använder redan motion capture för animationerna i spelet. Det dem kommer att göra om dem når målet är att satsa på ännu bättre utrustning så att dem främst kan spela in karaktärernas ansiktsanimationer också samtidigt som dem spelar in alla röster. Så att läpparna rör sej precis som dem ska och så att deras ansiktsuttryck blir mycket mer realistiska. Ungefär som i LA. Noire.
schysst av dig att svara!
jag gillar verkligen det jag sett av KCD. men lite oroad blev jag att läsa "sofistikerad motion capture-teknik". vad betyder det egentligen och vad spelar det för roll, kan någon som verkligen vet vara schysst att förklara?
Dem använder redan motion capture för animationerna i spelet. Det dem kommer att göra om dem når målet är att satsa på ännu bättre utrustning så att dem främst kan spela in karaktärernas ansiktsanimationer också samtidigt som dem spelar in alla röster. Så att läpparna rör sej precis som dem ska och så att deras ansiktsuttryck blir mycket mer realistiska. Ungefär som i LA. Noire.
Förvänta er dock ingenting lika avancerat som just LA Noire.
nä, dock så är det nog så att det är skillnad på utrustningen som jag trodde, precis som Corn skrev. därmed behöver jag inte längre oroa mig för att det kommer att vara sunkiga animationer
Tveksam till detta. Jag tycker hans kickstartervideo är lite missvisande (bara massa props och motion capture som kommer vara helt värdelöst rent spelmässigt) Sen har jag för mig att jag läste att han redan spenderat 1,3 miljoner på dessa saker och hans kickstartermål täcker inte ens den kostnaden..
Och hans enda meriterande spel enligt mig är H&D, där han "wrote some text" ^^
Tveksam till detta. Jag tycker hans kickstartervideo är lite missvisande (bara massa props och motion capture som kommer vara helt värdelöst rent spelmässigt) Sen har jag för mig att jag läste att han redan spenderat 1,3 miljoner på dessa saker och hans kickstartermål täcker inte ens den kostnaden..
Och hans enda meriterande spel enligt mig är H&D, där han "wrote some text" ^^
Sa han inte i videon att dom spenderat 1,5M USD redan genom deras investerare? Syftet med KS var väl att visa att spelet är värt att satsa ytterligare pengar på så att inte investeraren hoppar av. Eller kollade inte vi på samma video?
Tveksam till detta. Jag tycker hans kickstartervideo är lite missvisande (bara massa props och motion capture som kommer vara helt värdelöst rent spelmässigt) Sen har jag för mig att jag läste att han redan spenderat 1,3 miljoner på dessa saker och hans kickstartermål täcker inte ens den kostnaden..
Och hans enda meriterande spel enligt mig är H&D, där han "wrote some text" ^^
Sa han inte i videon att dom spenderat 1,5M USD redan genom deras investerare? Syftet med KS var väl att visa att spelet är värt att satsa ytterligare pengar på så att inte investeraren hoppar av. Eller kollade inte vi på samma video?
Precis, de både säger det i videon och skriver i texten på Kickstarter att Kickstarter är till för att övertyga deras investerare att det finns ett intresse samt att summan de begär på Kickstarter bara är en "fraction of what is needed in total".
Tveksam till detta. Jag tycker hans kickstartervideo är lite missvisande (bara massa props och motion capture som kommer vara helt värdelöst rent spelmässigt) Sen har jag för mig att jag läste att han redan spenderat 1,3 miljoner på dessa saker och hans kickstartermål täcker inte ens den kostnaden..
Och hans enda meriterande spel enligt mig är H&D, där han "wrote some text" ^^
Sa han inte i videon att dom spenderat 1,5M USD redan genom deras investerare? Syftet med KS var väl att visa att spelet är värt att satsa ytterligare pengar på så att inte investeraren hoppar av. Eller kollade inte vi på samma video?
Precis, de både säger det i videon och skriver i texten på Kickstarter att Kickstarter är till för att övertyga deras investerare att det finns ett intresse samt att summan de begär på Kickstarter bara är en "fraction of what is needed in total".
Helt klart missvisande
Tveksam till detta. Jag tycker hans kickstartervideo är lite missvisande (bara massa props och motion capture som kommer vara helt värdelöst rent spelmässigt) Sen har jag för mig att jag läste att han redan spenderat 1,3 miljoner på dessa saker och hans kickstartermål täcker inte ens den kostnaden..
Och hans enda meriterande spel enligt mig är H&D, där han "wrote some text" ^^
Sa han inte i videon att dom spenderat 1,5M USD redan genom deras investerare? Syftet med KS var väl att visa att spelet är värt att satsa ytterligare pengar på så att inte investeraren hoppar av. Eller kollade inte vi på samma video?
Precis, de både säger det i videon och skriver i texten på Kickstarter att Kickstarter är till för att övertyga deras investerare att det finns ett intresse samt att summan de begär på Kickstarter bara är en "fraction of what is needed in total".
Ärligt talat så hoppade jag rätt mycket i videon, så det är möjligt. Den var lite smärtsam att se.