Medlem
DN: SOG

Trevlig artikel i DN om Sveriges elitförband SOG finns sedan idag att läsa på DN's hemsida. En del ny information om förbandet och fula delar av krig för mig i alla fall.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/sveriges-hemliga-krig/

Källa: DN (foto av Magnus Hallgren)

#blogg

Medlem
DN: SOG

En intressant artikel om ett intressant ämne.

Samtidigt en stinkande påminnelse om att Sverige inte alls är så neutrala i konflikter som vi vill ge sken av.

Medlem
Skrivet av Bennii:

En intressant artikel om ett intressant ämne.

Samtidigt en stinkande påminnelse om att Sverige inte alls är så neutrala i konflikter som vi vill ge sken av.

Nej, det har vi aldrig varit.

intreant läsning tack


signatur

New life, New hope

Medlem

Mycket kompetenta killar.

Mycket intressant läsning också. Är sjukligt imponerad av fotot från skribenten.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Är sjukligt imponerad av fotot från skribenten.

Mig veterligen är det inte samma person som skrivit och fotat artikeln, men ja, det är fina bilder.

Medlem

Ah, det kanske jag missuppfattade då, oavsett oerhört bra bilder och väldigt skickligt fotat!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Hade det varit i en seriös tidskrift så kunde det vara något men DN är numera på samma nivå som Aftonbladet och Expressen...

Medlem

Det är ju ingen perfekt artikel på något vis, men både DN och SvD är än så länge långt från Aftonbladet och Expressen. Vart tycker du att artikeln faller?

Medlem

Jag som har lite insikt och ett stort intresse för detta område tyckte att artikeln, om än såklart inte perfekt, ändå höll en bra standard. Faktan stämmer, det var inte skrivet med korkade prefix osv. (Supersoldaternas chockträning! som det nog hade stått på aftonbladet)

Vet inte riktigt vilken tidsskrift det skulle ha stått i annars för att nå ut till folk och ändå kunna uppfattas som seriöst.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Hade det varit i en seriös tidskrift så kunde det vara något men DN är numera på samma nivå som Aftonbladet och Expressen...

Vad ska man läsa då om skogsvilden får bestämma?

Redaktör

Senaste Filter pratar med en av herrarna som var med och grundade den nya sortens elitförband i Sverige på 90-talet. Han berättar om Afghanistan, Irak och andra krigshärdar, intressant och bitvis obehaglig läsning.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Senaste Filter pratar med en av herrarna som var med och grundade den nya sortens elitförband i Sverige på 90-talet. Han berättar om Afghanistan, Irak och andra krigshärdar, intressant och bitvis obehaglig läsning.

Coolt. Tack för tipset!

1
Skriv svar