Microsoft Studios äger nu rättigheterna till Gears of War

Robot
Medlem
Microsoft Studios äger nu rättigheterna till Gears of War

Om jag skall vara helt ärlig, så känns det som om Gears har spelat ut sin del. De har alltid varit kul co-op shooters men miljöerna, story, karaktärer, etc. är ju så fruktansvärt tråkiga att det inte känns som om det behövs fler än 4 spel.

Det sista, som inte utvecklades av Epic (kanske har fel här), var väl skräp enligt dem flesta. Kan man inte satsa på nya varumärken i stället.

Hoppas innerligt att teamet som gjorde Last of Us får göra något helt nytt IP. Behövs nytt blod till ny generation.

Medlem
Skrivet av oscarstegland:

Hoppas innerligt att teamet som gjorde Last of Us får göra något helt nytt IP. Behövs nytt blod till ny generation.

Naughty Dog

Jag tror dom samlat nog med inspiration till nästa Uncharted spel som kommer till PS4 när dom tog en paus och jobbade på the Last of Us.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Det första "Gears of War" kommer alltid vara en klassiker, de andra spelen var bara utfyllnad.

Kanske kan en ny studio inflika lite nya idéer, för det verkar som om People Can Fly inte riktigt fick lyfta från marken.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Jag älskar Gears of War. Det känns skönt att veta att MS håller serien i tryggt förvar.

Medlem

Vore jävligt skoj om dom menar att senare i år är i morgon. Only at Microsoft

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

Jag älskar Gears of War. Det känns skönt att veta att MS håller serien i tryggt förvar.

Borde inte Gears of War vara i bättre förvar om den var kvar hos Epic som skapade serien?

Inaktiv
Skrivet av Margy:
Skrivet av Rockartisten:

Jag älskar Gears of War. Det känns skönt att veta att MS håller serien i tryggt förvar.

Borde inte Gears of War vara i bättre förvar om den var kvar hos Epic som skapade serien?

Nu vet vi ju att MS planerar att satsa på serien. Innan visste vi ju inte ens om Epic skulle fortsätta arbeta med den. Jag känner mig definitivt tryggare nu.

Medlem

"Detta är naturligtvis ett rejält ess i rockärmen i konsolkampen mot Sony och deras Playstation 4"

Varför?
Det har aldrig tidigare släppts till Playstation väl? Bara massa lösa rykten som aldrig blivit något, eller har jag missat något..?

Medlem

Låt mjölkfesten börja, detta lär bli en till mjölkande serie som Halo spelen xD

Medlem

Sådär ja fortsätt gräva er egna grav Microsoft

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av oscarstegland:

Hoppas innerligt att teamet som gjorde Last of Us får göra något helt nytt IP. Behövs nytt blod till ny generation.

Naughty Dog

Jag tror dom samlat nog med inspiration till nästa Uncharted spel som kommer till PS4 när dom tog en paus och jobbade på the Last of Us.

Inte samma team som jobbar på Uncharted. De som gjorde Last of Us håller garanterat på med antingen uppföljaren eller något nytt. Så mycket som jag älskade Last of Us så hoppas jag verkligen att det kommer nytt.

ZF
Medlem
Skrivet av Mainman:

"Detta är naturligtvis ett rejält ess i rockärmen i konsolkampen mot Sony och deras Playstation 4"

Varför?
Det har aldrig tidigare släppts till Playstation väl? Bara massa lösa rykten som aldrig blivit något, eller har jag missat något..?

ja, GoW har ju alltid funnits på PS.

Medlem

Gears 1 och 2 var helt ok, 3. och judgement, totalt meningslösa, precis samma med Resident evil, 1,2,3 och kanske till och med Zero samt första versionen av RS4 var helt ok. resten SKIT!

Så jag tror inte man saknar det på PS4

Inaktiv
Skrivet av Chnum:

Låt mjölkfesten börja, detta lär bli en till mjölkande serie som Halo spelen xD

Som allt annat idag..

Medlem
Skrivet av Mainman:

"Detta är naturligtvis ett rejält ess i rockärmen i konsolkampen mot Sony och deras Playstation 4"

Varför?
Det har aldrig tidigare släppts till Playstation väl? Bara massa lösa rykten som aldrig blivit något, eller har jag missat något..?

Det är ett ess i rockärmen för att GoW kommer locka Xbone köpare. Hade inte Microsoft tagit över IP:n hade ju inget nytt spel gjorts

Jag tycker det här är gött! Om de lyckas bra med detta samt Halo köper jag nog en Xbone. Självklart är 60 FPS ett måste!

Medlem

Älskar gears online, så jävla oförlåtande. Wingman är det bästa soffliret jag vet!

Medlem

Så sjukt kul jag och en polare haft med ettan och tvåan! Har för oss blivit klassiker, och till skillnad från många andra spel så var varje cutscene som en belöning för att man precis slaktat sig igenom horder av Locust! Synd att ingen av oss har en 360 längre, då ingen av oss kört trean än.

Dock känner jag att Gears of War är "avklarat" nu liksom, det känns som att detta bara är ett försök att mjölka, och något säger mig att det ändå inte kommer komma i närheten av originalet.

Medlem

Nja, mycket till ess är det väl inte. Gears of War har ju bara funnits till Xbox hela tiden.
Ja det första kom ju till PC då också förstås, men sen var det slut med dumheterna.

Men serien börjar kännas lite väl urvattnad, fast den har säkert sin breda fanbas.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

Jag hoppas det inte har NÅGOT att göra med nya spelet som kommer presenteras. Orkar inte med fler av samma längre. Reboots, remakes, 2:or, 3:or. Ge oss något nytt vi kan bita tag i.. Hoppas!

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Sådär ja fortsätt gräva er egna grav Microsoft

LOL!

Medlem

Spelade inte ens Judgement men 1-3 tyckte jag var jättebra. Motorsågsbajonetten är alltid lika kul att använda och karaktärerna är grymma. Sen är det också kul att se Aftonbladets spelavdelning sätta kaffet i halsen över hur icke-PK karaktärerna är


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Chnum:

Låt mjölkfesten börja, detta lär bli en till mjölkande serie som Halo spelen xD

Det finns inge större mjölkspel än Mario, och jag förstår inte varför folk gnäller på att Halo är en mjölkserie. Har du läst böckerna eller, de är förbannat stora och det finns mycket att bygga på.

Som vanligt är det bara Nintendo som får mjölka ut på spel, utan att folk gnäller.

Men ifall det är Halo, så är det bara mjölkning Det är en titel som säljer, och det är en hög efterfrågan på det. Hela MS skulle förlorat stora vinster, ifall inte Halo 5 hade lanserats på deras lansering av Xbox One. Kallas marknadsförning!

Medlem

Kul för MS...sista Gears spelade jag inte ens..dock verkar de flest vare ensa att det var inget speciellt....
att byta utvecklare är ju oftast en dålig idé menmen får väl se vars det bär av.

MEN som många över nämner, så tror även jag att MS kommer mjölka detta på samma sätt de gör med Fable,Forza och Halo

Som TheRob nämner ovan måste jag även hålla med att de största mjölkarna nånsin är och förblir Nintendo, som för övrigt i min bok iaf är sämst inom konsolvärlden

Medlem

Jaha, glöm att jag kommer köpa Gears of War då.

Medlem

Har inte Gears of War alltid varit Xbox exklusivt?

1
Skriv svar