Gör Thief till en svår nöt att knäcka

Robot
Inaktiv
Gör Thief till en svår nöt att knäcka

Jag tror de har fått för mycket inspiration från Dishonored.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av anon_276063:

Jag tror de har fått för mycket inspiration från Dishonored.

Lust att utveckla det resonemanget?

Medlem

Många av alternativen hade jag helst sett i alla spel jag spelar. Trevligt initiativ!

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Jag tror de har fått för mycket inspiration från Dishonored.

Jag tror att dishonored har fått för mycket inspiration från Theif.

Medlem

Ser rätt lökigt ut när man smyger med händerna framför sig i ett fps...

Medlem
Skrivet av matnojje:
Skrivet av edgren:

Jag tror de har fått för mycket inspiration från Dishonored.

Jag tror att dishonored har fått för mycket inspiration från Theif.

Dishonored var Arkanes försök att återuppliva Thief eftersom Eidos inte hade något intresse av att göra det. Arkane har alltid stolt byggt vidare på arvet från Looking Glass Studios utan att sticka under stolen med det men eftersom de inte har rättigheterna till Thief fick de göra sin egen version.

Att Eidos nu släpper ett nytt Thief ser jag som en direkt effekt av Arkanes framgångar med Dishonored (Som mycket riktigt är starkt inspirerat av Thief...minst sagt).

Inaktiv
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av edgren:

Jag tror de har fått för mycket inspiration från Dishonored.

Lust att utveckla det resonemanget?

Realtids-liknande bakgrund i huvudmenyn, med en sne kameravinkel. Och sen om du tycker det är stor skillnad mellan Thief och Dishonored väl inne i spelet, så har du aldrig spelat Dishonored. Jag ser Thief som en mörkare, mer medeltidsaktig version av Dishonored.

Medlem

Bra, väldigt bra skulle jag säga. Detta spel gick från att inte spela till att jag nog kommer testa det. Väldigt positivt.

Medlem

Är lat... Kommer Theif ut på PC?

Medlem
Skrivet av totte1015:

Är lat... Kommer Theif ut på PC?

Ja!

Medlem

Om detta är vad utvecklare tror är "old school" så förstår jag varför de sällan lyckas göra ett spel som är det. Banner Saga verkar vara ett sådant spel, Broken Age verkar inte vara det. Thief verkar inte riktigt veta vad det vill vara.

Inaktiv

Ser bra ut och jag älskar att spelet tillåter en lite utmaning. Håller dock med om att det ser muppigt ut att springa omkring med synliga händer som om man vore en jävla zombie.

Gen
Medlem
Skrivet av KaptenKanel:

Ser rätt lökigt ut när man smyger med händerna framför sig i ett fps...

Släckte ned alla lampor i lägenheten och testade att smyga runt med och utan händerna framför mig. Det första kändes mest naturligt.

Medlem

Känns fortfarande för mycket konsol men det blir kanske ett köp ändå... när det finns ett paket med alla DLC som kommer att släppas och moddarna har hunnit göra sitt.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Att Eidos nu släpper ett nytt Thief ser jag som en direkt effekt av Arkanes framgångar med Dishonored (Som mycket riktigt är starkt inspirerat av Thief...minst sagt).

Så du menar att om Dishonored hade misslyckats, hade utvecklingen av Thief lagts ner?

Medlem

För att citera ifrån förhandstitten: Likheterna med Dishonored är som sagt slående, och orsakar nästan en deja vu-upplevelse. Både tematiskt och spelmässigt är det snarlikt – givetvis av förklarliga skäl, eftersom nyckelpersoner på Dishonored hade varit inblandade i Thief och ville göra något nytt i samma anda.

Väntar längtansfullt.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem
Skrivet av Thomas:
Skrivet av Ahris:

Att Eidos nu släpper ett nytt Thief ser jag som en direkt effekt av Arkanes framgångar med Dishonored (Som mycket riktigt är starkt inspirerat av Thief...minst sagt).

Så du menar att om Dishonored hade misslyckats, hade utvecklingen av Thief lagts ner?

Ja, Thief har haft stora problem enligt de rykten som man kunnat läsa om på nätet. Utvecklarna har själva sagt att de tänker visa utvecklarna av Dishonored hur man gör ett Stealth spel. Thief har sedan dess de visade det påmint mig mer om Dishonored än Thief, det råder ingen tvekan om att Dishonered varit spelet som de främst inspirerats av.

Var nu inte onda på "Dishonored"-kommentarerna, många har ju inte spelat "Thief"-spelen, så de förstår inte riktigt att Thief och Looking Glass var först.

Det som Arkane Studios spikade rejält var faktiskt kontrollerna och karaktärerens rörelse. Corvo kunde sitta på huk, och även dra sig in under bord och bli ännu mindre, dessutom hade han skön svikt i hoppen. Jag tror inte nya Thief har det.

I vilket fall so helst blir det ett skönt avbrott från alla BF och CoD-spel, inte sant?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Thief är bokat och klart för min del gjorde det direkt när jag spanade in den här trailern igår Det är ju fortfarande en månade kvar tills realease men det är ju väntan lätt värd, är så sjukt pepp på spelet

Medlem

Bokade det under helgen då gmg hade 30% rabatt på det!

Medlem
Skrivet av stenman:

Bokade det under helgen då gmg hade 30% rabatt på det!

Dito!


signatur

I drank what?

Medlem

Är sjukt sugen på detta! Har dock slutat förboka spel efter alla flopps som hänt senaste tiden. Kommer vänta tills det kommer ut oberoende recensioner av alla spel detta åter förutom ett.

Det är South park: The stick of truth! Det kliar som fan i fingrarna och kan inte vänta på att få dyka ner i den humorn med huvet före!

Medlem

Det gillar jag, att man kan ställa in så pass mycket. Jag önskar fler spel hade gjorts så!

Medlem
Inaktiv

DET ULTIMATA SPELET MED SJÄLVKLAR VALFRIHET SOM PASSAR DOM FLESTA[HARDCORE]:up::up:

1
Skriv svar