Gör Thief till en svår nöt att knäcka
Jag tror de har fått för mycket inspiration från Dishonored.
Jag tror att dishonored har fått för mycket inspiration från Theif.
Dishonored var Arkanes försök att återuppliva Thief eftersom Eidos inte hade något intresse av att göra det. Arkane har alltid stolt byggt vidare på arvet från Looking Glass Studios utan att sticka under stolen med det men eftersom de inte har rättigheterna till Thief fick de göra sin egen version.
Att Eidos nu släpper ett nytt Thief ser jag som en direkt effekt av Arkanes framgångar med Dishonored (Som mycket riktigt är starkt inspirerat av Thief...minst sagt).
Jag tror de har fått för mycket inspiration från Dishonored.
Lust att utveckla det resonemanget?
Realtids-liknande bakgrund i huvudmenyn, med en sne kameravinkel. Och sen om du tycker det är stor skillnad mellan Thief och Dishonored väl inne i spelet, så har du aldrig spelat Dishonored. Jag ser Thief som en mörkare, mer medeltidsaktig version av Dishonored.
För att citera ifrån förhandstitten: Likheterna med Dishonored är som sagt slående, och orsakar nästan en deja vu-upplevelse. Både tematiskt och spelmässigt är det snarlikt – givetvis av förklarliga skäl, eftersom nyckelpersoner på Dishonored hade varit inblandade i Thief och ville göra något nytt i samma anda.
Väntar längtansfullt.
Acta Non Verba - Verba Non Acta
Att Eidos nu släpper ett nytt Thief ser jag som en direkt effekt av Arkanes framgångar med Dishonored (Som mycket riktigt är starkt inspirerat av Thief...minst sagt).
Så du menar att om Dishonored hade misslyckats, hade utvecklingen av Thief lagts ner?
Ja, Thief har haft stora problem enligt de rykten som man kunnat läsa om på nätet. Utvecklarna har själva sagt att de tänker visa utvecklarna av Dishonored hur man gör ett Stealth spel. Thief har sedan dess de visade det påmint mig mer om Dishonored än Thief, det råder ingen tvekan om att Dishonered varit spelet som de främst inspirerats av.
Var nu inte onda på "Dishonored"-kommentarerna, många har ju inte spelat "Thief"-spelen, så de förstår inte riktigt att Thief och Looking Glass var först.
Det som Arkane Studios spikade rejält var faktiskt kontrollerna och karaktärerens rörelse. Corvo kunde sitta på huk, och även dra sig in under bord och bli ännu mindre, dessutom hade han skön svikt i hoppen. Jag tror inte nya Thief har det.
I vilket fall so helst blir det ett skönt avbrott från alla BF och CoD-spel, inte sant?
Är sjukt sugen på detta! Har dock slutat förboka spel efter alla flopps som hänt senaste tiden. Kommer vänta tills det kommer ut oberoende recensioner av alla spel detta åter förutom ett.
Det är South park: The stick of truth! Det kliar som fan i fingrarna och kan inte vänta på att få dyka ner i den humorn med huvet före!