Rykte – Är detta bilder från Valves nya Source-motor?

Robot
Rykte – Är detta bilder från Valves nya Source-motor?

Bilder från ett upphottat Left 4 Dead 2 sägs enligt en trovärdig källa demonstrera Source 2.

#nyhetstips, #valve, #half-life-2, #portal, #left-4-dead, #left-4-dead-2, #half-life-3


Medlem
Rykte – Är detta bilder från Valves nya Source-motor?

Herregud, Source 2 måste betyda att Half-Life 3 snart är här!

Medlem

Left 4 Dead 2? Do you even lift?!

Medlem

En bild säger inte mer än 1000 ord i detta fallet.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Namm:

Herregud, Source 2 måste betyda att Half-Life 3 snart är här!

Fan det måste eka här inne

Medlem

Så jävla vackert. Ser ut som något från Crysis 3. Man blir ju lite nervös fast man har nyss införskaffat sig en rejäl monsterdator.

Men Valve kan sitt dator göra. Så det blir nog bra optimiserat.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Ser inte helt fel ut!
Jag tror fortfarande och med lite tur att det nya från Turtle Rock Studios, Evolve, kan bli det första spelet som nyttjar source 2.0.

Medlem
Skrivet av Remus:

Så jävla vackert. Ser ut som något från Crysis 3. Man blir ju lite nervös fast man har nyss införskaffat sig en rejäl monsterdator.

Men Valve kan sitt dator göra. Så det blir nog bra optimiserat.

Ser ut som Source 1 - om man vill. Men jag antar att du skämtade


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag gillar Source.

Source kunde prestera bra grafik utan att kräva en monsterdator eftersom den skalade bra på klenare hårdvara. Jag hoppas på liknande egenskaper i en potentiell ny version av motorn.

Medlem

Så otroligt mycket nerdgasm.

Medlem

OMG, OMG, OMG... Half-Life 3 kommer... DET KOMMEEEEER!!!

Ja, nån gång kan man ju iaf. hoppas. Left 4 Dead 2 var ju lite anti-klimax!


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem

Om det är crazy buttocks så lär det ju vara sant. Ser jävligt fint ut.

Medlem

Hell, it's about time!

Medlem

Har läst att det är från en presentation från 2011 och att Source 2.0 är den versionen som används i Global Offensive.

Medlem

Half-life har alltid fått vara mättstock för hurdan dator jag ska ha. så inget upgraderande här inte fören jag vet vad Source 2 vill ha

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Remus:

Så jävla vackert. Ser ut som något från Crysis 3. Man blir ju lite nervös fast man har nyss införskaffat sig en rejäl monsterdator.

Men Valve kan sitt dator göra. Så det blir nog bra optimiserat.

Ser ut som Source 1 - om man vill. Men jag antar att du skämtade

Medlem

Det här var ju det mest spännande i det där sammanhanget: http://i.imgur.com/F5zM4Vr.png

Medlem
Skrivet av metro swe:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Remus:

Så jävla vackert. Ser ut som något från Crysis 3. Man blir ju lite nervös fast man har nyss införskaffat sig en rejäl monsterdator.

Men Valve kan sitt dator göra. Så det blir nog bra optimiserat.

Ser ut som Source 1 - om man vill. Men jag antar att du skämtade

http://i.imgur.com/faZaqWb.jpg

Jag menade så klart att man kan bygga så i source, det enda du ser är trianglar. Det är som vanligt, ge mig en video, gärna ingame där man ser saker röra sig.

Plantationbanan i source 1 är väl ingen milstolpe i snygga banor heller direkt

Jag gissar att den stora saken i source 2 är ljuset och optimering, valve har nog inte gått från bsp eller ett system som liknar det, hela grejen med valve är att folk gör banor och att det skall vara lätt att göra det med, om det blir för komplicerat eller avancerat så tappar de hela den biten.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

påminner mycket om banan Cocodrie i Resistance 2

http://youtu.be/IOa1l0Yb0wA

Medlem

Jag hoppas verkligen det där bara är något dom slängt ihop snabbt för att visa ett uppiffat L4D2 och att det inte är representativt för vad motorn klarar.

Praktiskt taget alla next-gen utvecklare har sin egen jävligt schyssta motor(Utom CoD-utvecklarna..) och standarden är satt rätt högt så förväntningarna på vad Source 2 klarar är skyhöga efter hur bra Source var när det kom.

Medlem

Det där går att göra i source 1 motorn. Har ni redan glömt Portal 2?

Medlem

Som sagt. Source 2.0 = Dagens version av source-motorn.

Medlem

Träden är EXTREMT daterade i alla fall. (tror mer om 2.0)


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

intressant ändå att trots sin ålder så är spelen med source ändå rätt fina för dagens grafik.

Inaktiv
Skrivet av Thane:

Har läst att det är från en presentation från 2011 och att Source 2.0 är den versionen som används i Global Offensive.

Ta gärna fram den faktan tack, vad jag vet så är inte global offensive inte gjort i något annat än source 1.
Source motorn går det att göra mycket i, även nya insurgency är gjort i source 1 och där har du skuggor som lägger sig på vapen m.m och ser allmänt mycket bättre ut.

Medlem
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av Thane:

Har läst att det är från en presentation från 2011 och att Source 2.0 är den versionen som används i Global Offensive.

Ta gärna fram den faktan tack, vad jag vet så är inte global offensive inte gjort i något annat än source 1.
Source motorn går det att göra mycket i, även nya insurgency är gjort i source 1 och där har du skuggor som lägger sig på vapen m.m och ser allmänt mycket bättre ut.

CS:GO använder Source Engine 13200 (build 5543).

Medlem

"Half-Life 3"

ALDRIG, hade jag varit valve så hade jag inte släppt det p.g.a så mkt tjat.

Släpp det när folk minst anar det, låt det bli en överraskning

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

intressant ändå att trots sin ålder så är spelen med source ändå rätt fina för dagens grafik.

Håller med! Jag gillar fortfarande Source motorn!

Medlem
Inaktiv

jag älskar hur folk tror att ny motor automatiskt betyder snyggare spel

12
Skriv svar