Robot
Insurgency

Aptera Counter-Strike: Global Offensive tillsammans med Arma III så får du Insurgency – en taktisk onlinepangare med det bästa av två världar.

#insurgency, #arma-iii, #counter-strike-global-offensive, #new-world-interactive, #half-life-2


Medlem
Insurgency

köpte Insurgency för 2 dagar sen kan vara riktigt kul sålänge man hamnar i ett bra samarbetslag

Medlem

Minns när jag körde bara modden till hl 2 alt counter strike source. Ska väl testa köpa detta och se hur det är nu

Medlem

Var inte det här en gratismod till HL2 för ett antal år sen?

Medlem

Synd att det är omöjligt att spela med randoms. Folk är alldeles för CoD-störda.

Medlem

Det enda jag tycker är dåligt är att man inte byter sida efter en runda, samma problem i red orchestra 2... Tycker att man borde få byta sida i alla fall så att man inte behöver vara anfallare helatiden. Troligen en utav huvudanledningarna till att folk ofta lämnar mitt i matcher

Medlem
Skrivet av DAoG:

Var inte det här en gratismod till HL2 för ett antal år sen?

De skrev ju det i slutet av recensionen

Medlem

Skitspel.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Skitspel.

That's the spirit!

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Skitspel.

Knappast. Det är kul när man är i samma lag med folk som man känner.

Medlem

de flesta COD och CS fans tycker detta spel är skit, just för att de inte klarar av den realismen som finns i arma / insurgency.
Det är inte bara att ta ett vapen o börja kötta som
ONE MAN ARMY
Klockren artikel. bra spel.

Underbart spel. Tillbringat ett 10 tal timmar i det so far och om man jämför det med de två stora skitbomber som BF4 och Ghosts visat sig vara så är det här tamejfan en vinnare av format!

Skribent
Skrivet av Skelögd:

Synd att det är omöjligt att spela med randoms. Folk är alldeles för CoD-störda.

Jag har inte riktigt haft det problemet, förutom enstaka gånger. Oftast sitter det någon och tjötar i mikrofon och folk gör sitt bästa för att hålla sig på objective. Kanske jag som haft väldig tur?

Skrivet av koleny:

Det enda jag tycker är dåligt är att man inte byter sida efter en runda, samma problem i red orchestra 2... Tycker att man borde få byta sida i alla fall så att man inte behöver vara anfallare helatiden. Troligen en utav huvudanledningarna till att folk ofta lämnar mitt i matcher

Ja, det är surt. Hade jag fått bestämma skulle de balansera om "anfall vs försvar"-mekaniken till något som gör att försvararna inte blir fullt lika trygga i sina campingstolar. Det är ju dock inte ett problem enbart för Insurgency, men blir extra tydligt i och med realismen.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Problemet är oftast att man spelar med samma mängd spelare, alltså 10v10 t.ex. Hade anfallarna haft 1 eller 2 spelare fler hade det nog fungerat betydligt bättre

Medlem

lirade modden so bara den hörde dock att detta skulle va sämre än modden

Geeks Gaming
Skrivet av vuze2143:

lirade modden so bara den hörde dock att detta skulle va sämre än modden

Detta är mycket bättre än modden.

Medlem

efter denna recension så blev det ett köp direkt helt enkelt!


signatur

//monster

Medlem

Blir köp på första rean! Verkar nice

Medlem

Utnyttjar man smoke som den ska utnyttjas är det inga som helst problem att anfalla. Det är bra mer spännande att arbeta sig fram eller runt en front istället för att bara springa igenom med"guns blazing" som övriga spel erbjuder.

Medlem

Påminner starkt om projcet reality moden till bf2. Nice!

Medlem
Skrivet av Zeeeke:

de flesta COD och CS fans tycker detta spel är skit, just för att de inte klarar av den realismen som finns i arma / insurgency.
Det är inte bara att ta ett vapen o börja kötta som
ONE MAN ARMY
Klockren artikel. bra spel.

Om du tycker att CS är ett "one man army" spel, så kan du ju inte lirat mycket CS iaf.

Spelar ganska mycket CS, och tycker personligen att det här ser ut som ett spel som faller mig i smaken, just pga att man måste samarbeta med sitt lag för att vinna.

Dock om det är realistiskt eller inte har inte så stor betydelse för mig. Ogillar bara när det känns helt onödigt att man ens har ett lag.

Man vill ju att det skickligaste laget som samarbetar bäst ska vinna, inte laget som har 1 skitbra spelare som springer runt och quickscope:ar alla.

Medlem
Skrivet av Cane:

Problemet är oftast att man spelar med samma mängd spelare, alltså 10v10 t.ex. Hade anfallarna haft 1 eller 2 spelare fler hade det nog fungerat betydligt bättre

Eller varför inte x1.5 så många som försvararna? Så man har nån slags möjlighet att överväldiga en befäst fiende, speciellt när dom har vapen som stoppar dig med ett skott.

Medlem

Riktigt bra spel tbh, bästa sedan ro1 i den genren imo.

Medlem

Jävlar vad jag lirade Insurgency back in the days... Sjukt kul spel och inte någon överdriven vapenmodding sist jag testade. Man tar det man får och så gäller det bara att pusha på.

Är detta i närheten av modden så har det en god chans på årets shooter. Actionspel där lagspel är väsentligt och inte bara en bonus, är de som håller i längden.

Tycker att exempelvis klassystemet i Killzone: Shadowfall tvingar folk till mer lagspel än jag någonsin sett i pub på både CoD och BF. Insurgency är i en klass för sig på den fronten (har iofs inte spelat Arma).

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Ja, det är surt. Hade jag fått bestämma skulle de balansera om "anfall vs försvar"-mekaniken till något som gör att försvararna inte blir fullt lika trygga i sina campingstolar. Det är ju dock inte ett problem enbart för Insurgency, men blir extra tydligt i och med realismen.

Det kan balanseras med att anfallarna har fler 'waves' dvs fler liv per skalle och försvararna kan spawna längre ifrån 'cap zonerna'. Det är iaf så det balanseras i red orchestra 1/2 och jag tror något liknande är på plats i insurgency.

Det märks att du är lite CoD skadad i recensionen för man ligger inte i och campar i någon buske när man spelar anfall i så fall spelar du helt fel och sinkar förmodligen hela ditt lag. Bry dig mindre om din egna k:d och försök vinna istället så blir det mycket roligare imo.

Medlem

Tycker det påminner om gamla hederliga ghost recon fast speedat x2. Grafiskt ser det ju ut som 1998, men det kan jág leva med, men hastigheten är alldeles för hög för att det ska tilltala mig.

Jag håller mig till ARMA

Medlem
Skrivet av Sandman666:

Tycker det påminner om gamla hederliga ghost recon fast speedat x2. Grafiskt ser det ju ut som 1998, men det kan jág leva med, men hastigheten är alldeles för hög för att det ska tilltala mig.

Jag håller mig till ARMA

1998 ? Då är väl ARMA närmare 1945 =P

Medlem

Kul spel som attan, gillade modden back in the days, men var skeptisk efter att ha köpt Early Access. Dock blev det riktigt bra tillslut, lägg era pengar på detta spel istället för COD osv. Insurgency är sjukt underskattat!

Medlem

Spelade modden väldigt mycket, absolut en av de bättre byggda på Source-motorn.
Nu är det lite si och så - har varit många problem, och fortfarande en hel del problem vad det gäller slumpmässiga kraschar etcetera. Kartorna byts lite för ofta också för mitt tycke, känns som att de kunde spelats lite längre, men detta har väl snarare med servrarna att göra än spelet i sig.

Också väldigt blandat folk som spelar, en del skriker som galningar och spränger halva sitt lag med RPG - medans andra tar det lugnt och sansat och tillför en väldigt skön stämning till spelet. När folk uppför sig vettigt, så är det faktiskt riktigt kul att spela detta!

Medlem

Nej tack. Inga kommentarer.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

12
Skriv svar