Över 100 miljoner konton i World of Warcraft

Robot
Över 100 miljoner konton i World of Warcraft

Blizzard firar sitt onlinerollspel med glättig statistik - spelar folk mest horde eller alliance?

#nyhetstips, #world-of-warcraft


Medlem
Över 100 miljoner konton i World of Warcraft

Läste den där nyheten, jag tycker det är så otroligt konstigt att den där onyx serpent grejen var det mest ovanliga riddjuret i spelet.

Vad hände med black scarab? och 100% mountsen i jättetidig vanilla utan någon armor.. säkert bara 3siffriga personer som har dessa.

Vad man än tycker om Wow, är detta pretty amazing.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det mest ovanliga riddjuret = det som ägs av minst och/eller droppar mest sällan.

De vanliga vanilla riddjuren lär vara ganska enkla att skaffa.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Det mest ovanliga riddjuret = det som ägs av minst och/eller droppar mest sällan.

De vanliga vanilla riddjuren lär vara ganska enkla att skaffa.

Som Ztreek säger så får jag inte heller riktigt ihop det.

Black Qiraji Battle Tank gavs ut till en person per server, till den första personen som slog på gonggongen inför Ahn'Qiraj-eventet.

De rustningslösa riddjuren från vanilla är av tidigare design, som byttes ut väldigt tidigt i spelets skede. Man kunde dessutom byta in sin rustningslösa mount mot de nuvarande sådana med rustning, vilket gör dem ännu mer sällsynta eftersom de flesta gick igenom med det.

Jag skulle dessutom kunna tänka mig att TCG-mountsen är hyffsat sällsynta också. Wooly White Rhino för att ta ett exempel.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Även om man kanske personligen inte tycker att World Of Warcraft är ett bra spel... så ÄR det ett otroligt bra spel. Idag kan man verkligen inte förneka det.

Och det lär nog fortsätta dröja innan det kommer något lika bra spel.

Inaktiv
Skrivet av Exxo:

Även om man kanske personligen inte tycker att World Of Warcraft är ett bra spel... så ÄR det ett otroligt bra spel. Idag kan man verkligen inte förneka det.

Och det lär nog fortsätta dröja innan det kommer något lika bra spel.

Det går alldeles utmärkt att ge WoW en känga och säga att det är ett skitspel oavsett statestik. WoW för mig är ett spel som följer den raka linjen och inte vågar ta ut svängarna. Expansion efter expansion, mer områden, mer riddjur och dom obligatoriska 10 levlarna för varje del. För många är det mer en trygghet att fortsätta spela WoW än att det är ett så bra mmo. Hur var det PC Gamer sa en gång i sin tidning, på sin fail lista "WoW och The Sims, Spelar ni inget annat"

Så för mig spelar det ingen roll hur många konton, hur många som spelar WoW för mig är det ett dåligt spel helt enkelt som valt att springa i hamsterhjulet för länge.

För mig är det ett av dom sämsta mmo spelen där ute. Det är ju förstås en väldigt personlig åsikt och om andra har haft kul och fortfarande har det så är det bara roligt men för mig är det och kommer vara ett dåligt spel som inte vågar någonting.

Medlem

Skulle inte gw2/swtor/rift och 50 andra mmos "döda" WoW?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

MEG
Medlem

Roligt för Blizzard och de som fortfarande tycker om att spela, även om jag inte förstår varför.


signatur

Death is only the beginning

eld
Medlem
Skrivet av Johnny:

Det går alldeles utmärkt att ge WoW en känga och säga att det är ett skitspel oavsett statestik. WoW för mig är ett spel som följer den raka linjen och inte vågar ta ut svängarna. Expansion efter expansion, mer områden, mer riddjur och dom obligatoriska 10 levlarna för varje del. För många är det mer en trygghet att fortsätta spela WoW än att det är ett så bra mmo. Hur var det PC Gamer sa en gång i sin tidning, på sin fail lista "WoW och The Sims, Spelar ni inget annat"

Läggs under kategorin "jag gillar inte att ni gillar saker som inte jag gillar!"

Medlem

ett av världens bästa spel genom tiderna

Inaktiv
Skrivet av eld:
Skrivet av Johnny:

Det går alldeles utmärkt att ge WoW en känga och säga att det är ett skitspel oavsett statestik. WoW för mig är ett spel som följer den raka linjen och inte vågar ta ut svängarna. Expansion efter expansion, mer områden, mer riddjur och dom obligatoriska 10 levlarna för varje del. För många är det mer en trygghet att fortsätta spela WoW än att det är ett så bra mmo. Hur var det PC Gamer sa en gång i sin tidning, på sin fail lista "WoW och The Sims, Spelar ni inget annat"

Läggs under kategorin "jag gillar inte att ni gillar saker som inte jag gillar!"

Som sagt en väldigt personlig åsikt som jag skrev. Jag respekterar att folk gillar WoW, respektera att jag inte gör det. Finns ingen anledning att bli spydig.

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Mirage:

Det mest ovanliga riddjuret = det som ägs av minst och/eller droppar mest sällan.

De vanliga vanilla riddjuren lär vara ganska enkla att skaffa.

Som Ztreek säger så får jag inte heller riktigt ihop det.

Black Qiraji Battle Tank gavs ut till en person per server, till den första personen som slog på gonggongen inför Ahn'Qiraj-eventet.

De rustningslösa riddjuren från vanilla är av tidigare design, som byttes ut väldigt tidigt i spelets skede. Man kunde dessutom byta in sin rustningslösa mount mot de nuvarande sådana med rustning, vilket gör dem ännu mer sällsynta eftersom de flesta gick igenom med det.

Jag skulle dessutom kunna tänka mig att TCG-mountsen är hyffsat sällsynta också. Wooly White Rhino för att ta ett exempel.

Troligtvis så är det nog mounts som fortfarande droppar som är med på den listan..
Men overall tror jag vanilla mountsen och AQ mountet är de absolut främsta.

Inaktiv

Jag fattar inte hur man kan älska ett så vidrigt spel -.-

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Jag fattar inte hur man kan älska ett så vidrigt spel -.-

Jag förstår inte hur folk kan gilla GTA serien så mycket, alla har olika smaker och tur är väl det

Medlem
Skrivet av Johnny:
Skrivet av eld:
Skrivet av Johnny:

Det går alldeles utmärkt att ge WoW en känga och säga att det är ett skitspel oavsett statestik. WoW för mig är ett spel som följer den raka linjen och inte vågar ta ut svängarna. Expansion efter expansion, mer områden, mer riddjur och dom obligatoriska 10 levlarna för varje del. För många är det mer en trygghet att fortsätta spela WoW än att det är ett så bra mmo. Hur var det PC Gamer sa en gång i sin tidning, på sin fail lista "WoW och The Sims, Spelar ni inget annat"

Läggs under kategorin "jag gillar inte att ni gillar saker som inte jag gillar!"

Som sagt en väldigt personlig åsikt som jag skrev. Jag respekterar att folk gillar WoW, respektera att jag inte gör det. Finns ingen anledning att bli spydig.

-3 personer bryr sig om din åsikt. Så du kan lika gärna hålla den för dig själv.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Johnny:
Skrivet av eld:
Skrivet av Johnny:

Det går alldeles utmärkt att ge WoW en känga och säga att det är ett skitspel oavsett statestik. WoW för mig är ett spel som följer den raka linjen och inte vågar ta ut svängarna. Expansion efter expansion, mer områden, mer riddjur och dom obligatoriska 10 levlarna för varje del. För många är det mer en trygghet att fortsätta spela WoW än att det är ett så bra mmo. Hur var det PC Gamer sa en gång i sin tidning, på sin fail lista "WoW och The Sims, Spelar ni inget annat"

Läggs under kategorin "jag gillar inte att ni gillar saker som inte jag gillar!"

Som sagt en väldigt personlig åsikt som jag skrev. Jag respekterar att folk gillar WoW, respektera att jag inte gör det. Finns ingen anledning att bli spydig.

-3 personer bryr sig om din åsikt. Så du kan lika gärna hålla den för dig själv.

Sluta lek åsiktspolis, han har all rätt att dela med sig av sin åsikt, särskilt då den inte var "skadlig" mot någon, man behöver ju inte hålla med alla, men det betyder inte att de inte har rätt att uttrycka sig.

Medlem

Undrar hur många konton som ägs av samma persion har ett US konto och 4x EU konton från när man försökte multiboxing Vilket jag var kass på. Önskar dock dom kunde göra så man kunde ha sina alts som pets typ, eller någon typ av dragon age system.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Läste den där nyheten, jag tycker det är så otroligt konstigt att den där onyx serpent grejen var det mest ovanliga riddjuret i spelet.

Vad hände med black scarab? och 100% mountsen i jättetidig vanilla utan någon armor.. säkert bara 3siffriga personer som har dessa.

Jag min klant växlade in min old-school epic mount mot en av de nya med armor då när det kom :S

Medlem

"Vad man än tycker om Wow, är detta pretty amazing. "

Nej det är fan skrämmande, köp, köp, köp, köp

Detta skulle koras till referens över mikroköp i spel, det är ju äcklande.

Medlem

Det är klart, med alla bottar för goldfarming


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Ja är det lika billigt att köpa spelet och få en månads speltid som att köpa en månads speltid spearat så är det väl inte konstigt att gold farmers o dyl köper nya nycklar för att skapa nya konton.

Så det som är intressant är antalet aktiva spelare, inte hur många konton det finns.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Johnny:
Skrivet av eld:
Skrivet av Johnny:

Det går alldeles utmärkt att ge WoW en känga och säga att det är ett skitspel oavsett statestik. WoW för mig är ett spel som följer den raka linjen och inte vågar ta ut svängarna. Expansion efter expansion, mer områden, mer riddjur och dom obligatoriska 10 levlarna för varje del. För många är det mer en trygghet att fortsätta spela WoW än att det är ett så bra mmo. Hur var det PC Gamer sa en gång i sin tidning, på sin fail lista "WoW och The Sims, Spelar ni inget annat"

Läggs under kategorin "jag gillar inte att ni gillar saker som inte jag gillar!"

Som sagt en väldigt personlig åsikt som jag skrev. Jag respekterar att folk gillar WoW, respektera att jag inte gör det. Finns ingen anledning att bli spydig.

-3 personer bryr sig om din åsikt. Så du kan lika gärna hålla den för dig själv.

Den dagen jag behåller min åsikt för mig själv trots att jag har rätt att yttra den om ett spel eller vad som helst är den dagen jag ligger död och begraven. Tills dess tänker jag fortsätta säga det jag tänker oavsett om det bara är tre personer som bryr sig.

Ber om ursäkt att jag går utanför ämnet men lovar att det var sista gången nu:)

Medlem

100 miljoner konton varav 80 miljoner är guldbots eller vad fan det kallas mina WoW-termer är inte vad de en gång var...


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Det är väldigt mycket hat här och nästan lite dagisnivå. Det är en positiv nyhet! En milstolpe för ett av världens mest populära spel. Grattis, Blizzard. Hoppas på fler bra spel i framtiden!

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Skulle inte gw2/swtor/rift och 50 andra mmos "döda" WoW?

Fel artikel att copy/pastea in den där gamla dängan. Detta avser inte WoWs popularitet i dagsläget, ej ens när spelet peakade! Allt det säger är att det sålts i över 100 miljoner exemplar totalt sett, sen det kom ut. Det är naturligtvis en imponerande bedrift i sig.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv
Skrivet av anon_276063:

Jag fattar inte hur man kan älska ett så vidrigt spel -.-

Det är verkligen inget vidrigt spel.

Har otroliga minnen ifrån detta spel. Känslan när man är Human och går in i Elwynn forest för första gången och ska springa ner till Goldshire! <3 Minnen!

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av Kleptoman:

Skulle inte gw2/swtor/rift och 50 andra mmos "döda" WoW?

Fel artikel att copy/pastea in den där gamla dängan. Detta avser inte WoWs popularitet i dagsläget, ej ens när spelet peakade! Allt det säger är att det sålts i över 100 miljoner exemplar totalt sett, sen det kom ut. Det är naturligtvis en imponerande bedrift i sig.

"Since World of Warcraft launched, more than 100M unique World of Warcraft accounts, INCLUDING TRAILS, have been created."

Så nej, det har inte sålts mer än 100M exemplar.

Inaktiv
Skrivet av showerguy:
Skrivet av edgren:

Jag fattar inte hur man kan älska ett så vidrigt spel -.-

Det är verkligen inget vidrigt spel.

Har otroliga minnen ifrån detta spel. Känslan när man är Human och går in i Elwynn forest för första gången och ska springa ner till Goldshire! &lt;3 Minnen!

Jag har också en del minnen från det spelet; grafiken och den sociala biten. Spelet i sig är föråldrat och bara tråkigt (samma visa om och om igen). Tyvärr kommer The Elders Scrolls Online ha samma typ av strids-system som World of Warcraft (583 468 slag på en enda fiende, innan denne dör). Skamligt och löjligt dåligt -.- Företagen bakom båda spelet borde skämmas arslet av sig.

Medlem
Skrivet av freman:
Skrivet av jonis:
Skrivet av Kleptoman:

Skulle inte gw2/swtor/rift och 50 andra mmos "döda" WoW?

Fel artikel att copy/pastea in den där gamla dängan. Detta avser inte WoWs popularitet i dagsläget, ej ens när spelet peakade! Allt det säger är att det sålts i över 100 miljoner exemplar totalt sett, sen det kom ut. Det är naturligtvis en imponerande bedrift i sig.

"Since World of Warcraft launched, more than 100M unique World of Warcraft accounts, INCLUDING TRAILS, have been created."

Så nej, det har inte sålts mer än 100M exemplar.

Vafan är trails..?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

12
Skriv svar