Loading Human – Virtual Reality på riktigt

Robot
Loading Human – Virtual Reality på riktigt

Med en kropp härjad av Alzheimer måste du leva om ditt liv för att inte förlora dina minnen.

#loading-human


Medlem
Loading Human – Virtual Reality på riktigt

Kul experiment men troligtvis inte mycket till "spel".

Och Oculus Rift är så gammalt. Meddela mig när Mediamarkt börjar sälja Holodeck-byggsatser.

k3m
Medlem

oculus rift är ju iaf ett givet köp

Medlem

Satt igår å tänkte på hur intressant det skulle varit om Tim Shafer hade gjort ett point and click spel med Rift som fouks, minuter senare såg jag detta, det är inget Tim Shafer men det känns ändå som ett spel jag måste testa, får vänta på att Hydra börja säljas igen eller Stem sänks i pris dock.

Medlem

när skall de införa handskar?
Power Glove!

k3m
Medlem
Skrivet av KaptenKanel:

när skall de införa handskar?
Power Glove!

till folket nu, genast

Medlem
Skrivet av Bennii:

Kul experiment men troligtvis inte mycket till "spel".

Och Oculus Rift är så gammalt. Meddela mig när Mediamarkt börjar sälja Holodeck-byggsatser.

Vad menar du med gammalt?
Ser fram emot oculus + ARMA och SC etc.
Visste inte att alla redan tröttnat på Rift, antar att jag är lite efter.

Inaktiv
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Bennii:

Kul experiment men troligtvis inte mycket till "spel".

Och Oculus Rift är så gammalt. Meddela mig när Mediamarkt börjar sälja Holodeck-byggsatser.

Vad menar du med gammalt?
Ser fram emot oculus + ARMA och SC etc.
Visste inte att alla redan tröttnat på Rift, antar att jag är lite efter.

Långt ifrån alla har tröttnat på Rift vad jag förstått. Jag har ett OR DK (och razor hydra) och använder det mest för demos då upplösningen är rätt så låg men den ger verkligen en fingervisning om vad komma skall.

Medlem

Detta kan bli riktigt kul! Synd att man inte har en Oculus Rift.

Medlem
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Bennii:

Kul experiment men troligtvis inte mycket till "spel".

Och Oculus Rift är så gammalt. Meddela mig när Mediamarkt börjar sälja Holodeck-byggsatser.

Vad menar du med gammalt?
Ser fram emot oculus + ARMA och SC etc.
Visste inte att alla redan tröttnat på Rift, antar att jag är lite efter.

Långt ifrån alla har tröttnat på Rift vad jag förstått. Jag har ett OR DK (och razor hydra) och använder det mest för demos då upplösningen är rätt så låg men den ger verkligen en fingervisning om vad komma skall.

Kul, jag väntar som sagt på consumer version. Borde väl dyka upp kring eller innan Star citizen antar jag. Blir att hitta en vettig sticka till också, får se hur det går. Eller kanske hydra skulle funka bra för att styra rymdskepp?

Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Visste inte att alla redan tröttnat på Rift, antar att jag är lite efter.

Det visste du nog inte eftersom det inte stämmer

Personligen har jag aldrig varit mer taggad på Oculus!

Crystal Cove-prototypen tog hela conceptet framåt med stormsteg, och nästa prototyp (alternativt konsumentversionen) kommer i sin tur innehålla en lika lång rad förbättringar av Crystal Cove-versionen

Inaktiv
Skrivet av KatOne:
Skrivet av chrisragnar:

Visste inte att alla redan tröttnat på Rift, antar att jag är lite efter.

Det visste du nog inte eftersom det inte stämmer

Personligen har jag aldrig varit mer taggad på Oculus!

Crystal Cove-prototypen tog hela conceptet framåt med stormsteg, och nästa prototyp (alternativt konsumentversionen) kommer i sin tur innehålla en lika lång rad förbättringar av Crystal Cove-versionen

https://www.youtube.com/embed/QUbLOR-g1Xg

Tack så mycket, jag hade inte sett den videon men det var verkligen intressant. Ska bli roliga att testa hur mycket bättre det blivit sedan DK1

1
Skriv svar