Nintendo förnekar smartphone-satsning

Robot
Nintendo förnekar smartphone-satsning
Medlem
Nintendo förnekar smartphone-satsning

Synd, med tanke på att Wii U floppar sönder och tendo förlorar $$$$$


signatur

Game long and prosper

Medlem

Enligt mig är det inte lönt, finns redan så pass bra emulators till mobiler, köpte för 2veckor sen DraStic till min Samsung s4 o kör pokemon heart gold o black utan problem sjukt nöjd, om nu nintendo skulle ha satsat på mobiler skulle dom gjort det för länge sen

Medlem

det är inte försent, kolla bara hur mycket pengar alla mobilspel tjänar det är ju sjuka summor, om nåt så har dom allt att vinna det är ju bara korkat att inte satsa på den mobila marknaden det är riktigt dumt bara idag.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

det är inte försent, kolla bara hur mycket pengar alla mobilspel tjänar det är ju sjuka summor, om nåt så har dom allt att vinna det är ju bara korkat att inte satsa på den mobila marknaden det är riktigt dumt bara idag.

Kan bara hålla med. Undrar ifall dom är rädda att konkurrera ut signa egna konsoler tro?

Medlem
Skrivet av booNZXTood:

Enligt mig är det inte lönt, finns redan så pass bra emulators till mobiler, köpte för 2veckor sen DraStic till min Samsung s4 o kör pokemon heart gold o black utan problem sjukt nöjd, om nu nintendo skulle ha satsat på mobiler skulle dom gjort det för länge sen

Så det du gjort är att betalat för en emulator för att sedan spela piratade spel, ja det låter ju mycket bättre.

Hade Nintendo gjort något till smartphones hade du fått betat för det. De hade definitivt inte gjort någon form av emulator för att folk skulle spela deras spel gratis.
De har gett folk möjligheten att köpa och spela en del av deras klassiska nes, snes och N64 på Wii och Wii U.. Problemet är att de tar 50kr för ett gammal nes spel och 80+ för snes och n64.

Folk hade bara klagat på Nintendos priser på spelen de eventuellt hade släppt på smartphones.

Medlem

om nintendo skulle försvinna gör mig inget nu mera, senaste roliga spelet jag spelet på någon konsol ifrån tendo är Xenoblade på Wii och det var ju som sagt ett tag sedan.

1
Skriv svar