Avskyr att resa

Avskyr att resa

Fast egentligen inte, bara trött på det och jag vill inget hellre än att sjunka ned i soffan och lira lite 3DS.

Har varit i Göteborg tack vare dess filmfestival, inget kul egentligen. Men jag fick argumentera med några riktiga "konsthippieanarkister", de där som högt skriker att konsten är viktigare än ALLT annat. Väldigt rabiata och ganska realitetsfrånkopplade, tokiga med andra ord. Inte många argument som går utanför "urgel burgel jag tycker"...."blarga blorga förtryckare"...."sprrrl kronkel yttrandefrihet skyddar allt jag gör". Jisses.

Göteborg var vackert förresten, skön stad jag skulle tänka mig att flytta till.

Sen närvarade jag vid en minnesstund för offren av förintelsen, får aldrig glömma de hemskheter som förstörde så många liv. Glöm aldrig.

På spelfronten har det legat stilla, lite DayZ varvat med Harvest Moon 3D, min prisbelönta ko vann första pris på festivalen

Det enda jag längtar efter nu är att få (trots all skepticism) sätta tänderna i nya Thief. Men det blir svårt nu när den bärbara dator jag fått låna av en vän sedan November nu måste lämnas tillbaka då den måste gå till studerande syften och det väger ju mer än mitt lättsamma surfande. Men ändå! Fick låna en bärbar dator i tre hela månader, djävligt nice att ha en sådan vän

Nu ska jag sova for realz, men först middag!...Burge King...Chicken Royal...yeees.

#blogg


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Avskyr att resa

Träffade du Glenn?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Så...Många...Glenn!

När jag sa att jag var från Stockholm så undrade de om jag ville ha en Latte.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Fy, vardagsrasismen är den värsta.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Fast de kan ha erbjudit något annat, det var svårt att koncentrera sig runt den starka lukten av Makrill.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Aw, nu får du mig att sakna Göteborg!

Skrivet av Sebastian Lind:

Aw, nu får du mig att sakna Göteborg!

Sebastian! Hur är läget i Småland?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Just nu: kallt och snöigt. Precis som jag vill ha det!

(åtminstone när man har lyxen att kunna sitta inomhus och titta ut på ovädret)

Snö i Skåne också?

Skrivet av Sebastian Lind:

Just nu: kallt och snöigt. Precis som jag vill ha det!

(åtminstone när man har lyxen att kunna sitta inomhus och titta ut på ovädret)

Snö i Skåne också?

Kallt, jävligt, snöigt och isigt, precis som jag inte vill ha det Jag håller ut, våren kommer när man minst anar det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar