Era Bad Company 2 betaintryck (Alla format)

Medlem
Era Bad Company 2 betaintryck (Alla format)

Hej!

Tänkte att en tråd där alla betaintryck från Bad Company 2 kunde samlas vore bra. Skriv allt vad ni tycker om betan/demot till de olika formaten. Både positiva och konstruktiva inlägg uppskattas, håll det på en bra (läs gnällfri) nivå bara.

Väl mött!

/Victor


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Ett enda ord räcker: ORGASM!


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Får se själv om 30 minuter, betan tankar för fulla muggar!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

PC: Dåligt!!

Svinmycket buggar, serverlagg, crasher, dåliga settings (IDIOTER SOM LADE IN KILLCAM!!), vissa tål apmycket, andra dör direkt, Man kan inte få en lugn stund eftersom man inte kan ta skydd ordentligt eftersom idioterna helt tagit bort Pronefunktionen, så man är fult synlig i princip hela tiden!!

Riktigt Dålig Beta so far!!!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Riktigt mycket lagg.. Gubben rör sig klumpigt, fastnar i vissa saker.
Även fast jag har rekommenderade kraven så får jag köra på Low på grafik - typ 30 fps...

Inte speciellt imponerad so far.

Medlem

Mitt ljud låg efter ca 1 sekund i allt, det brusade i högtalarna och det var mkt lag, sen så kunde man ju inte ligga....

Men endå spelet kommer vara riktigt kul när det e löst:)

Ingen som har haft samma problem som mig med ljudet?


signatur

Snusar till varje pris!

Detta måste vara det BÄSTA pc-spelet jag har spelat på länge. Javisst, det finns lite buggar, mycket lagg och diverse andra problem, men det är bara en BETA. ^^


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Ljudet fungerar inte (bara en massa brus) och alla servrar jag spelat på är extremt laggiga så gameplayet kan jag inte kommentera.
Inget toppbetyg alltså.

Medlem

Som vanligt tänker spelutvecklare bara på Windows XP när det gäller PC versionen. På min windows vista maskin går det inte att spela, så fort man försöker ansluta online så antagligen blir man utkastnad från servern innan man ens laddat kartan, eller så krashar spelet. Krashar gör det också utan att man behöver gå in på en server. Försökte en timme men gav upp. Det efter man spenderat ett par timmar med att hitta en torrent som fungerar, EA erbjuder själva inte ens en nerladdning, inte ens en mirror och då har man ändå förhandsbokat och BETALT spelet innan.. Fy faan

Medlem

Vad pingar ni ungefär då? Amsterdam-servrar borde väl funka någorlunda. Skumt att det laggar, dom borde ju ha hyfsad koll på nätkod vid det här laget.

Medlem

FUBAR !!

Kan inte joina en server ens.. kickad om jag kommer in. Långa loading tider till deras updating saker.

Sen stängs skiten av av sig självt hela tiden också. Riktigt irriterad.

Medlem

FUBAR !!

Kan inte joina en server ens.. kickad om jag kommer in. Långa loading tider till deras updating saker.

Sen stängs skiten av av sig självt hela tiden också. Riktigt irriterad.

Medlem

Mest positivt och det var länge sen jag kände mig så här imponerad av ett spels helhet.

Problem jag upplevt är att servar kickar mig när jag försöker ansluta, spelet avslutas abrupt om jag multitaskar, även nu efter 22.00 Torsdag så hänger sig spelet om jag försöker se serverbläddraren.

Men när det funkar så funkar det underbart bra. Har redan haft underbara ögonblick och tagit rank 2.

Gillar banan skarpt men ser även fram emot andra banor som inte är så vita, ie inte snö-tema.

Älskar den påtagliga upplevelsen med ljud och explosioner överallt, hus förstörs och ljud-designen känns rätt om än en aningen vek på vissa punkter, lite för lite umpf om jag fått bestämma.

Med förståelse för att det fortfarande är beta så ger jag mitt tidiga intryck 4/5 med minus för crasher men med förståelse då detta är beta.

Medlem

Jag har aldrig sprutat såna mängder vitt i mina byxor tidigare. Jag höll på att dö av över upphetsning. DICE FTW !


signatur

dizzid1a. Say What?

Medlem

Demot är nu nedtankat, men problemet ligger i att jag inte kan joina någon server. Den säger "please wait" och säger sedan att jag bör kontrollera min nätverksanslutning.. Några tips?

(Blev lite off-topic)


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Skrivet av v1ctory:

Demot är nu nedtankat, men problemet ligger i att jag inte kan joina någon server. Den säger "please wait" och säger sedan att jag bör kontrollera min nätverksanslutning.. Några tips?

(Blev lite off-topic)

Det är så för "nästan" alla för tillfället.

Citat:

Stats - Stats were down when the Beta launched due to a massive demand on the EA servers. This is being worked on but at last check the stats were working again.

Lag - We are looking into lag issues within the game which can affect controls and loading into servers. If you experience excessive lag please try another host and try their server out. We are investigating the cause of the lag as an ongoing concern and will update more later.

DICE Announcements från officiella forumet.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Lagg, krasher m.m är helt relaterat till betan , står även i in-game meddelandet att dem jobbar på det för fullt, vi får se om nån dag eller två hur det ser ut då.

Medlem

Fick spela några minuter med monster lag

men problemet nu är att när den ska ta hem browserlist så vips stirrar man på skrivbordet igen (Vista x64)

Vet att dom jobbar med det men skulle gärna se lite jobb hos punkbuster

Sen har vi ju det vanliga PB helvetet på Vista , och gissa! Man släpper med en PB klient till Betan men för vista användare som behöver använda PBsetup för att få PB att funka så finns det inte med i game list (dåligt). Hade räknat med att det var buggit men det här känns mer som en Alpha :(:evil:

Medlem

Förbeställde på webhallen. Loggade in på mitt EA-konto och skrev in min nyckel.
Sen gick jag in och ändrade grafikinställningar. Strax därefter kraschade spelet och nu kan jag inte komma in igen för spelet säger att nyckeln redan används.
GG!

Skrivet av arsonist:

Förbeställde på webhallen. Loggade in på mitt EA-konto och skrev in min nyckel.
Sen gick jag in och ändrade grafikinställningar. Strax därefter kraschade spelet och nu kan jag inte komma in igen för spelet säger att nyckeln redan används.
GG!

Hur lång tid har du väntat? Vanligtvis när man får en sån här "DC" så brukar det ta en stund innan servern har märkt att man inte är online.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

nu kan jag inte äns få upp serverlistan innan spelet stängs


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Tänk er, att lagget inte skulle existera om dom kunde släppa server filerna Skulle varit väldigt trevligt!

Får inte fram server list, för då hamnar man på skrivbordet, men lyckades komma in på ett game, skulle ändra sensen, sen stog det att jag tog självmord "EPIC FAIL" och sen utslängd..

Hade räknat med liiite smidigare början på ett beta test, är ju inte ett MMO lir. Men betan är ju nästan en månad lång så man hinner nog spela sig relativt less på banan

Hoppas det funkar bättre senare inatt iaf

Inaktiv

slänger ut i windows efter jag trycker "Multiplayer/Server Browser"
p.s. Windows 7 x64
p.p.s. kan inte ens konnekta någonstans ) får kick eller disconnect
p.p.p.s. tycker att det är bästa betan jag har någonsin (inte)spelat xD

Medlem

Har samma problem som de flesta. Går inte att komma in på serverbrowsern ens, spelet bara dör. Fungerade dock fint tidigare ikväll, så det är inget OS-problem (har vista64). Dock är det förbannat irriterande att prone inte finns med, och att crouch inte togglas när man trycker en gång...

Medlem

Skulle inte prone finnas i PC-versionen? Jag har för mig att de har sagt det...

Jag förstår inte ens varför de inte har med funktionen i konsollversionerna eller i PC-versionen, de flesta andra spelen har ju det. Och det är ju en naturlig reaktion att slänga sig ner om man blir beskjuten...

Medlem

OMG SÅ KUL SPEL!!!

Visserligen har jag 80% av tiden behövt spela med världens värsta lagg.
Hade lite lagg problem med datorn, då sänkte jag allt till low, så knappt nån skillnad men det blev mycket stabilare

Inaktiv

När det väl fungerar så har det vart riktigt kul måste jag säga! Dock har det inte blivit så lång stund ännu...
Någon som vet om PC-Betan endast är i DirectX 9 eller? Har alla inställningar på högsta och 8x AA samt AF och det ser inte direkt snyggt ut. Hittar ingen funktion att välja dx själv ännu...

Edit: Såg i en konfig-fil att det står directx=auto, kanske är där det bli något fel då 10 och 11 ska ha fullt stöd tydligen

Medlem
Skrivet av Sleazarn:

OMG SÅ KUL SPEL!!!

Visserligen har jag 80% av tiden behövt spela med världens värsta lagg.
Hade lite lagg problem med datorn, då sänkte jag allt till low, så knappt nån skillnad men det blev mycket stabilare

Vi äger dom hårt ändå sleazarn
Imorn får vi clippa lite hs xD


signatur

dizzid1a. Say What?

Medlem

Apanbrorsa: spelet borde nog välja det högsta dx det kan, har du ett kort som stödjer 11 så väljer den nog de

Medlem

Har en oanvänd giltig nycket över om nån är köpsugen för 100:-...

annonsen finns i fz egen annonsdel.

Hoppas dom fixar klientcrasherna och laggen snart, jag vill spela...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Skriv svar