Duke Nukem 3D får multiplayer via Steam

Robot
Medlem
Duke Nukem 3D får multiplayer via Steam

Meh gief splitscreen!


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Windows, Linux och Max

Moderator | Testpilot

MAX!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Fan också, jag som bara har en Sibylla

Medlem
Medlem

Åh, nu minns jag när jag började lira Duke3D över TCP/IP med iC(internet commit) runt 1998. Tidigare hade man mest kört med direktuppringd modemförbindelse till kompisens modem. Dyrt på den tiden man hade lokal/regional/fjärrtaxa i Sverige.

Medlem
Skrivet av Ladestam:

Meh gief splitscreen!

Vad är det för larv? När jag var barn utgjordes lokal co-op i Duke 3D av att en styrde med piltangenterna, en öppnade dörrar med space och en sköt monster med ctrl.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv

Megaton kraschar direkt på mac.

Medlem

När jag såg denna "update" ploppa upp på Steam så instaköpte jag det direkt. Billigt också. 3 euro är ingenting.

Detta skall spelas COOP med några vänner igenom alla kampanjer. Fan vad roligt! Vilken nostalgi!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Vad är max för os?


signatur

Game long and prosper

Skribent
Skrivet av uberpwnage2.0:

MAX!

Skrivet av KaptenKanel:

Windows, Linux och Max

UGH! Nice catch.

(Ändrar)


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Inaktiv

haha awesome!

[edit] synd bara att det inte finns några servrar. Så mycket folk har tjatat och ingen vill helt plötsligt spela MP :S

Skägg.
10 Chambers

Som vi lirade detta back in the days - över seriellkabel dessutom! Hemgjorda banor skulle det vara också, och pistolen var förbjuden i deathmatch, för effektiv.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Som vi lirade detta back in the days - över seriellkabel dessutom! Hemgjorda banor skulle det vara också, och pistolen var förbjuden i deathmatch, för effektiv.

för att den skjuter snabbt? då bör väl chaingun varit det med eller? ^^ Jag hoppas fler kommer börja lira detta nu i alla fall. Kikade in för inte så länge sedan och fann tre servrar och där var det för hög ping för att dom servrarna skulle vara spelbara :/

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Som vi lirade detta back in the days - över seriellkabel dessutom! Hemgjorda banor skulle det vara också, och pistolen var förbjuden i deathmatch, för effektiv.

för att den skjuter snabbt? då bör väl chaingun varit det med eller? ^^ Jag hoppas fler kommer börja lira detta nu i alla fall. Kikade in för inte så länge sedan och fann tre servrar och där var det för hög ping för att dom servrarna skulle vara spelbara :/

Pistolen träffade mer precist, var inte svårt att få varje skott att sitta, och hade väldigt hög skada per träff så den var mer effektiv än till exempel chaingun


signatur
Medlem

Om man kör autoaim så är det klart att den träffar - alltid.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hipshot:

Om man kör autoaim så är det klart att den träffar - alltid.

Vad jag vet gick den inte att stänga av då - vi nerfade den senare genom någon ini-fil.


signatur
Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Ladestam:

Meh gief splitscreen!

Vad är det för larv? När jag var barn utgjordes lokal co-op i Duke 3D av att en styrde med piltangenterna, en öppnade dörrar med space och en sköt monster med ctrl.

Tänkte att när de ändå uppdaterar så...


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Köpte den igår. Väldigt väldigt cleant och tjusigt för att vara så gammalt på en 24-tumsskärm.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Som vi lirade detta back in the days - över seriellkabel dessutom! Hemgjorda banor skulle det vara också, och pistolen var förbjuden i deathmatch, för effektiv.

Oj vilka minnen jag fick nu =), vi gjorde likadant och tror det funka också att lira med paralellkabel =P. Spelade en hel del Blood och Shadow Warrior också, jäkligt roligt att göra banor i Build Motorn :D.

Inaktiv
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Som vi lirade detta back in the days - över seriellkabel dessutom! Hemgjorda banor skulle det vara också, och pistolen var förbjuden i deathmatch, för effektiv.

Oj vilka minnen jag fick nu =), vi gjorde likadant och tror det funka också att lira med paralellkabel =P. Spelade en hel del Blood och Shadow Warrior också, jäkligt roligt att göra banor i Build Motorn :D.

blood är något man saknar! lirade det på skulltag genom doom

Medlem
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Som vi lirade detta back in the days - över seriellkabel dessutom! Hemgjorda banor skulle det vara också, och pistolen var förbjuden i deathmatch, för effektiv.

Oj vilka minnen jag fick nu =), vi gjorde likadant och tror det funka också att lira med paralellkabel =P. Spelade en hel del Blood och Shadow Warrior också, jäkligt roligt att göra banor i Build Motorn :D.

blood är något man saknar! lirade det på skulltag genom doom

Hur funkar det egentligen? Finns det Wad filer i Blood man kan använda eller måste man göra något fulhack?

Inaktiv
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Som vi lirade detta back in the days - över seriellkabel dessutom! Hemgjorda banor skulle det vara också, och pistolen var förbjuden i deathmatch, för effektiv.

Oj vilka minnen jag fick nu =), vi gjorde likadant och tror det funka också att lira med paralellkabel =P. Spelade en hel del Blood och Shadow Warrior också, jäkligt roligt att göra banor i Build Motorn :D.

blood är något man saknar! lirade det på skulltag genom doom

Hur funkar det egentligen? Finns det Wad filer i Blood man kan använda eller måste man göra något fulhack?

mja, jag köpte bara doom 2 och la in wad filen i samma map som skulltag var sedan kunde jag spela allt som var där. För skulltag laddar där efter ner allt som behövs för att kunna spela.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Som vi lirade detta back in the days - över seriellkabel dessutom! Hemgjorda banor skulle det vara också, och pistolen var förbjuden i deathmatch, för effektiv.

Ja det gjorde vi med. Favoriten var en hemmasnickrad bana med en shrinkgun. Det var oerhört festligt att krympa sina motspelare för att sedan trampa ihjäl dem. Spelaren som blev krympt fick panik och det blev ganska hektiskt när denne försökte undvika att bli platt

Medlem

Fragzone borde - helt seriöst - sätta upp en tävling i några gamla spel i 1v1 eller FFA, Q1, Q2, Q3, UT, HLDM eller så, jag kan sponsra 10k till vinnaren, sedan kan fragzone kasta in några musmattor eller så till förloraren, dvs den som kommer tvåa.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hipshot:

Fragzone borde - helt seriöst - sätta upp en tävling i några gamla spel i 1v1 eller FFA, Q1, Q2, Q3, UT, HLDM eller så, jag kan sponsra 10k till vinnaren, sedan kan fragzone kasta in några musmattor eller så till förloraren, dvs den som kommer tvåa.

Intressant tanke!


signatur
Medlem

Shake it baby! köpte megaton edition på ett steam rea för länge sedan, nu är det väl dags att damma av och uppdatera mina 0.2h played

Inaktiv
Skrivet av Lepracy:

Shake it baby! köpte megaton edition på ett steam rea för länge sedan, nu är det väl dags att damma av och uppdatera mina 0.2h played

var beredd på att mp delen är rätt ostabil ännu. Samt är det knappt några som har igång någon server eller rum

MFZ
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Fragzone borde - helt seriöst - sätta upp en tävling i några gamla spel i 1v1 eller FFA, Q1, Q2, Q3, UT, HLDM eller så, jag kan sponsra 10k till vinnaren, sedan kan fragzone kasta in några musmattor eller så till förloraren, dvs den som kommer tvåa.

hipshot for president.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

1
Skriv svar