Mario Kart 8 slirar fram i maj

Robot
Medlem
Mario Kart 8 slirar fram i maj

Då vet jag vad jag kommer göra i sommar

Medlem

Nice En av andledningarna till att Wii U har gått med förlust måste vara pga den dåliga lineupen av spel. Finns ju knappt något intressant. Bara massa Mario och ett fåtal tredjepartspel. Varför dom inte fokuserade på att ha bättre spel vid launch är bortom mig. Hade Mario Kart, Zelda, Metroid eller Smash Bros funnits med vid start kan jag garantera att det hade sålts ofantligt mycket mer konsoler...

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Då vet jag vad jag kommer göra i sommar

Definitivt, och hoppas att online delen blir bättre än till Mario Kart Wii. Mario Kart är alltid kul.

Medlem

Bra månader framöver! Reaper of souls i mars, elder scrolls online i april och detta i maj!

Medlem

Tyvärr så har inget av efterföljarna till orginalet varit mycket att ha.

Inaktiv
Skrivet av Zaptagious:

Nice En av andledningarna till att Wii U har gått med förlust måste vara pga den dåliga lineupen av spel. Finns ju knappt något intressant. Bara massa Mario och ett fåtal tredjepartspel. Varför dom inte fokuserade på att ha bättre spel vid launch är bortom mig. Hade Mario Kart, Zelda, Metroid eller Smash Bros funnits med vid start kan jag garantera att det hade sålts ofantligt mycket mer konsoler...

Det hade sålt otroligt mycket mer, helt klart. Dessa Mario-titlar börjar bli rätt så tjatiga nu - och det fanns knappt någonting alls när konsolen lanserades. :/

ZF
Medlem

jag förutspår detta:

1. det kommer snejkas.

2. bara kineser och tioåringar kommer orka med det, ingen kommer orka med dem.

3. det finns en genväg på en bana som du alltid kommer missa och hamna 2 varv efter alla andra på första varvet.

4. DK har slipat sit lömska flin ytterligare. HD!

k3m
Medlem
Skrivet av Zaptagious:

Nice En av andledningarna till att Wii U har gått med förlust måste vara pga den dåliga lineupen av spel. Finns ju knappt något intressant. Bara massa Mario och ett fåtal tredjepartspel. Varför dom inte fokuserade på att ha bättre spel vid launch är bortom mig. Hade Mario Kart, Zelda, Metroid eller Smash Bros funnits med vid start kan jag garantera att det hade sålts ofantligt mycket mer konsoler...

och jag säger att även med alla de spelen från start, så hade det inte sålts ofantligt mer konsoler. lite fler konsoler kanske. nintendo har gjort allting fel med den här konsolen. precis allt! det är inte bara nintendo som sabbat sig den här generationen, utan i princip så har alla japsare kommit ut med skit de senaste åren.

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Tyvärr så har inget av efterföljarna till orginalet varit mycket att ha.

Om du menar originalet som i snes versionen så förstår jag inte var du kommer ifrån. Men själv har jag spenderat bra mycket mer tid till t.ex. Mario Kart 64 och Mario Kart Wii än det första. Det sämsta men inte dåliga är ju DD till GC. Men även det spelade jag mycket.
Det ända jag gillade mer med första än efterföljarna är catch-up som AI har. Är man tillräckligt bra så ska man kunna krossa motståndet. Att man enklare får bättre grejer när man ligger efter är helt ok dock.

Medlem

Är Nintendo i kris nu verkligen? För inte alls länge sen så var de mästarnas mästare som badade i pengar jämfört med Sony och Microsoft. De har ju typ råd att bara göra en till ny konsol och glömma Wii U som parantes och hoppas att de få som köpte den inte blir jättearga.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Skribent

Perfekt födelsedagspresent till mig. Ja, det var ett sätt att säga: KÖP DET TILL MIG!


signatur

I am the black wizards.

Medlem

När kommer remaken på Double Dash!?


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Är Nintendo i kris nu verkligen? För inte alls länge sen så var de mästarnas mästare som badade i pengar jämfört med Sony och Microsoft. De har ju typ råd att bara göra en till ny konsol och glömma Wii U som parantes och hoppas att de få som köpte den inte blir jättearga.

De kanske spelar luriga spel.

Bete sig som ett skadat djur och när asätarna kommer tillräckligt nära SÅ BITER MAN TILL!

Jag förutspår att Nintendo kommer köpa upp Sony och Microsoft inom ett par månader.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Kaleid:

Tyvärr så har inget av efterföljarna till orginalet varit mycket att ha.

Om du menar originalet som i snes versionen så förstår jag inte var du kommer ifrån. Men själv har jag spenderat bra mycket mer tid till t.ex. Mario Kart 64 och Mario Kart Wii än det första. Det sämsta men inte dåliga är ju DD till GC. Men även det spelade jag mycket.
Det ända jag gillade mer med första än efterföljarna är catch-up som AI har. Är man tillräckligt bra så ska man kunna krossa motståndet. Att man enklare får bättre grejer när man ligger efter är helt ok dock.

Super Mario Kart krävde mycket bra körkunskaper, vilket inte de senare spelen gör. Dessutom så har t.ex. 64 AI handikapp som gör att om du leder för mycket så saktas din far in och/eller så ökas deras. Något sådant finns inte i 1a spelet eller så är den effekten så minimal att den inte märks, för spelet kan vara brutalt svårt på svåraste svårighetsgraden.

Alla efterföljande Mario Kart är förenklade, har för breda banor och saknar generellt fartkänsla.

Bara det att man kunde bli brutalt bra på battle mode om man lärde sig köra, men fick enorm hastighet till sist men gör man misstag så är den borta. Nyare spel är mer förlåtande, klart mindre hardcore.

Medlem
Skrivet av Apministern:

De kanske spelar luriga spel.

Bete sig som ett skadat djur och när asätarna kommer tillräckligt nära SÅ BITER MAN TILL!

Jag förutspår att Nintendo kommer köpa upp Sony och Microsoft inom ett par månader.

Och sen lägga ner xbone och ps4 och TVINGA folk spela Mario och Zelda på Wii U. Det är trots allt spelarna det är fel på, inte produkten.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Jag vet inte vad allt gnäll om att wii u skulle vara så dålig kommer ifrån, själv tycker jag det är det bästa från Nintendo sen N64, New Super Mario är grymt skoj, Nya HD versionen av Zelda ska vara fantastisk sägs det har inte haft chansen att sätta mig själv och nöta det. Sen finns det ju fler nintendo titlar så som New Super Luigi , Nya Mario World.

Jag förstår inte hur man kan gnälla när det finns flera extremt bra Nintento titlar ute till konsolen och fler kommer under året.

Det är ett Nintendo vad hade ni förväntat er. Tunga AAA titlar från sony och xbox?

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Zaptagious:

Nice En av andledningarna till att Wii U har gått med förlust måste vara pga den dåliga lineupen av spel. Finns ju knappt något intressant. Bara massa Mario och ett fåtal tredjepartspel. Varför dom inte fokuserade på att ha bättre spel vid launch är bortom mig. Hade Mario Kart, Zelda, Metroid eller Smash Bros funnits med vid start kan jag garantera att det hade sålts ofantligt mycket mer konsoler...

och jag säger att även med alla de spelen från start, så hade det inte sålts ofantligt mer konsoler. lite fler konsoler kanske. nintendo har gjort allting fel med den här konsolen. precis allt! det är inte bara nintendo som sabbat sig den här generationen, utan i princip så har alla japsare kommit ut med skit de senaste åren.

Det hade varit många fler konsoler, iallafall närmare PS4'ans försäljningssiffror.
Det var ju så mycket som var fel med deras release, inga större titlar inom en 5 månaders tid. Rayman Legends gick från exklusivt till multiplattform + 5månaders uppskjuten lansering, den första "riktiga" Mario titeln för konsolen släpptes 1 år efter lansering av konsolen. Resten av dragplåster titlarna släpps nu 2014 och 2015. Dessa spel hade varit nödvändiga att ha för 1 år sedan för att fler skulle känt att det var värt pengarna.

Sedan ska man definitivt inte glömma hur dumt deras lansering information var. De vanliga personerna förstod ju inte ens att det handlade om en ny konsol. Bara att det var en ny kontroll. Fanns till och med försäljare på vissa elektronikkedjor som inte förstod att det var skillnad på Wii och Wii U spel.

PS4 och Xbox One hade sålt minst lika illa om de inte hade haft några spel till dem heller inom det närmaste året på ett ungefär.

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Kaleid:

Tyvärr så har inget av efterföljarna till orginalet varit mycket att ha.

Om du menar originalet som i snes versionen så förstår jag inte var du kommer ifrån. Men själv har jag spenderat bra mycket mer tid till t.ex. Mario Kart 64 och Mario Kart Wii än det första. Det sämsta men inte dåliga är ju DD till GC. Men även det spelade jag mycket.
Det ända jag gillade mer med första än efterföljarna är catch-up som AI har. Är man tillräckligt bra så ska man kunna krossa motståndet. Att man enklare får bättre grejer när man ligger efter är helt ok dock.

Super Mario Kart krävde mycket bra körkunskaper, vilket inte de senare spelen gör. Dessutom så har t.ex. 64 AI handikapp som gör att om du leder för mycket så saktas din far in och/eller så ökas deras. Något sådant finns inte i 1a spelet eller så är den effekten så minimal att den inte märks, för spelet kan vara brutalt svårt på svåraste svårighetsgraden.

Alla efterföljande Mario Kart är förenklade, har för breda banor och saknar generellt fartkänsla.

Bara det att man kunde bli brutalt bra på battle mode om man lärde sig köra, men fick enorm hastighet till sist men gör man misstag så är den borta. Nyare spel är mer förlåtande, klart mindre hardcore.

Tyckte inte att det var någon större fart känsla innan 150cc på snes versionen heller. Speciellt svårt tycker jag inte att det var heller. Men ja som sagt så håller jag helt klart med om att catch-up systemet som de har i de senare titlarna inte är speciellt bra, men jag tycker att det gjort så mycket bra banor (en del som är bra mycket mer oförlåtande än de flesta till Snes.) AI på skalen i Snes var ju inte speciellt bra heller. Men visst battlemode var ju kul men tycker ändå att det är roligare kartor för det i de senare spelen, speciellt i N64 som nästa känns mer klassiskt än originalet (enligt mig förstås).

Tycker dock inte att de andra spelen har varit för enkla eller att banorna varit förstora. T.ex. till Wii finns det ju riktigt breda banor, men det är ju möjligt att spela många fler på dem än tidigare också, och med alla vapen så krävs det lite mer yta. Annars blir det alltid att 1 drar ifrån och aldrig får något på sig annat än blixtar och blå skal.

Medlem

Haha, då kan det regna bäst fan det vill!

Medlem
Skrivet av Paddington:

Är Nintendo i kris nu verkligen? För inte alls länge sen så var de mästarnas mästare som badade i pengar jämfört med Sony och Microsoft. De har ju typ råd att bara göra en till ny konsol och glömma Wii U som parantes och hoppas att de få som köpte den inte blir jättearga.

Finns egentligen inga större fel på Wii U, det är SÅ mycket bättre än Wii, som jag verkligen inte gillade.

Inaktiv

Har inte spelat något mario kart förutom det till N64. Men är det ens några karts kvar i spelen? Snart åker de väl runt på rymdskepp

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Apministern:

De kanske spelar luriga spel.

Bete sig som ett skadat djur och när asätarna kommer tillräckligt nära SÅ BITER MAN TILL!

Jag förutspår att Nintendo kommer köpa upp Sony och Microsoft inom ett par månader.

Och sen lägga ner xbone och ps4 och TVINGA folk spela Mario och Zelda på Wii U. Det är trots allt spelarna det är fel på, inte produkten.

Det är bra att du fattat grejen

Förövrigt tycker jag inte det är något direkt fel med Wii U. Visst, kunde gjorts starkare. Men personligen är jag inte så kräsen när det kommer till grafik.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Det är bra att du fattat grejen

Förövrigt tycker jag inte det är något direkt fel med Wii U. Visst, kunde gjorts starkare. Men personligen är jag inte så kräsen när det kommer till grafik.

Inte jag heller. Det är bara roligt att garva åt nåt


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

k3m
Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Apministern:

De kanske spelar luriga spel.

Bete sig som ett skadat djur och när asätarna kommer tillräckligt nära SÅ BITER MAN TILL!

Jag förutspår att Nintendo kommer köpa upp Sony och Microsoft inom ett par månader.

Och sen lägga ner xbone och ps4 och TVINGA folk spela Mario och Zelda på Wii U. Det är trots allt spelarna det är fel på, inte produkten.

sen höjer de priserna på sina spel till 2000kr och säger att det är för konsumenternas bästa.

Medlem

Mario Kart - Klassiker, inte så mycket annat att säga
Mario Kart 64 - I min åsikt det bästa spelet i serien, mest på grund av sin fantastiska multiplayer
Mario Kart Double Dash - Kul spel, och featuren med dubbla förare var ett häftigt tillägg! Dock så saknar jag precision i styrningen
Mario Kart Wii - Meh, för mycket items som spelade spelet åt en
Mario Kart 8 - F-zero möter Mario kart?!?

DS-versionerna av Mario Kart kan jag också rekomendera varmt.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Paddington:

Är Nintendo i kris nu verkligen? För inte alls länge sen så var de mästarnas mästare som badade i pengar jämfört med Sony och Microsoft. De har ju typ råd att bara göra en till ny konsol och glömma Wii U som parantes och hoppas att de få som köpte den inte blir jättearga.

De kanske spelar luriga spel.

Bete sig som ett skadat djur och när asätarna kommer tillräckligt nära SÅ BITER MAN TILL!

Jag förutspår att Nintendo kommer köpa upp Sony och Microsoft inom ett par månader.

Givetvis!

Sen köper Apple upp Nintendo och släpper Apple Apptendo Appstation iBox One, som startas med mikrotransaktioner. Tack vare bra marknadsföring är allt folk snart luspanka för att man måste betala för varje liv i Call of Angry Birdsfield: Tapped Out HD. Apple äger nu 100 % av konsolmarknaden. Under tiden sitter PC-lägret och undrar när GabeN ska frälsa dem med nästa Steam-rea.

Nä men allvarligt, jag vill ha en Wii U.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

1
Skriv svar