Dungeon Keeper är nu tillgängligt för Android och IOS

Robot
Dungeon Keeper är nu tillgängligt för Android och IOS
Medlem
Dungeon Keeper är nu tillgängligt för Android och IOS

Hur störande är mikrostranaktionerna?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Hur störande är mikrostranaktionerna?

Det är ett mobilspel så antagligen sjukt störande.

Inaktiv

Hatande kommer igång, så irriterande är inte mikrotransaktioner i mobilspelen.
Ge fan i att kommentera istället, inget har tvingat er att spela på mobilen. Sluta vara emot att folk vill spela där med, en gamer är inte någon som bara spelar på pc.
En gamer är en person som spelar på alla möjliga plattformar, skaffa er ett liv istället och sluta komma med hatiska kommentarer så fort något ploppar fram.

Medlem

snacka om att smutskasta ett så positivt varumärke som Dungeon Keeper.

DK3 or gtfo.

Medlem

Har spelat ca 10 minuter hittils och det är typ Clash of Clans, fast med Dungeon Keeper-tema. Mikrotransaktionerna finns där hela tiden för att snabba upp det ena eller det andra, man får däremot börja med "gems" motsvarande 40kr så man kan ta sig fram i början. Sen lyfter de ju gärna fram att du får mest för pengarna om du köper för 749:-. Tror detta är avinstallerat innan kvällen är över.

/ LordDaimos

Medlem

Kan man inte bara få betala en summa och spela på?

Medlem
Skrivet av pubisboy:

Det är ett mobilspel så antagligen sjukt störande.

Testar det NU, timers på allt så klart. 5h "grävtid" att ta sig in till en ny gruva 3 tiles bort.

Edit: Typo.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Har spelat ca 10 minuter hittils och det är typ Clash of Clans, fast med Dungeon Keeper-tema. Mikrotransaktionerna finns där hela tiden för att snabba upp det ena eller det andra, man får däremot börja med "gems" motsvarande 40kr så man kan ta sig fram i början. Sen lyfter de ju gärna fram att du får mest för pengarna om du köper för 749:-. Tror detta är avinstallerat innan kvällen är över.

/ LordDaimos

Tack för den mikro-recensionen LordDaimos, kan inte förstå att utvecklare fortfarande tycker det är hållbart med den formen av IAP's som råder för tillfället. Hur i hela friden tror de att någon med sitt sunda förnuft till fånga ska kasta in hutlösa mängder pengar i ett sådant spel? Eller något spel överhuvudtaget för den delen?

Det är så många varianter i spelvärlden som är snedvridna för tillfället, inför lite moral och etik när det kommer till IAP's, DLC's och mikrotransaktioner. Uppenbarligen finns det folk som spenderar pengar på detta vis, för annars vore det väl inte en del av så många spel?

Eller sitter de och väntar på att någon ska råka trycka och oavsiktligt spendera pengar genom IAP's. Det var väl en vilda västern av ännu större magnitud tidigare, såvitt jag har förstått det rätt har vissa riktlinjer upprättats för hur utvecklare ska förhålla sig till IAP's på de olika marknaderna.

Må väl,

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Har spelat ca 10 minuter hittils och det är typ Clash of Clans, fast med Dungeon Keeper-tema. Mikrotransaktionerna finns där hela tiden för att snabba upp det ena eller det andra, man får däremot börja med "gems" motsvarande 40kr så man kan ta sig fram i början. Sen lyfter de ju gärna fram att du får mest för pengarna om du köper för 749:-. Tror detta är avinstallerat innan kvällen är över.

/ LordDaimos

Fy Fagerlund vilken kulturslakt.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Jag har sett fram emot det här länge men kommer inte ens testa det nu när jag hört om de störande mikrotransaktionerna. Jag som så gärna ville ha ett riktigt spel istället för en pengafälla som lurar av folk slantarna.

Medlem

Såg ju fan skit ut. På tok för ljust, också är det garanterat ett spel där man måste köpa sig fram i spelet. Såvida man inte nöjer sig med att spela 5min varje dag.

Inaktiv

Nekrofili! Hädelse!

Medlem

Om Molyneux varit död så hade han roterat i sin grav.

Medlem
Skrivet av Dvärgen:

Hatande kommer igång, så irriterande är inte mikrotransaktioner i mobilspelen.
Ge fan i att kommentera istället, inget har tvingat er att spela på mobilen. Sluta vara emot att folk vill spela där med, en gamer är inte någon som bara spelar på pc.
En gamer är en person som spelar på alla möjliga plattformar, skaffa er ett liv istället och sluta komma med hatiska kommentarer så fort något ploppar fram.

Jo det är jäv-ligt irriterande när de gör spelen så det knappt går att spela utan att använda microtransaktioner. Sedan vet jag inte vartifrån du får att jag har något emot folk som spelar på mobiler och andra plattormar än PC, det var något du hittade på själv.
Chilla så kommer du att må mycket bättre.

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Har spelat ca 10 minuter hittils och det är typ Clash of Clans, fast med Dungeon Keeper-tema. Mikrotransaktionerna finns där hela tiden för att snabba upp det ena eller det andra, man får däremot börja med "gems" motsvarande 40kr så man kan ta sig fram i början. Sen lyfter de ju gärna fram att du får mest för pengarna om du köper för 749:-. Tror detta är avinstallerat innan kvällen är över.

/ LordDaimos

MEN VAD FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN

Medlem

Detta är nästan värre än när EA slaktade DK teamet och skrotade DK3 för jävla Harry Potter filmspel istället...fy fan för spelindustrin ibland!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Ännu ett fall att upprepa "Det var bättre förr".

Medlem

Ååh jag blev så glad när jag såg rubriken då jag, bättre sent än aldrig skaffat mig en smartphone och tycker den är riktigt rolig att spela på. Sen såg hur mikrotransaktionsmodellen såg ut i en kommentar å den känslan dog direkt. Jag betalar hellre 50-120 kr för ett komplett spel där man slipper vänta i timmar eller betala riktiga pengar för att komma vidare.

Ook
Bibliotekarie (UU)

Färgsättningen verkar vara på tok för Disneyfierat.

Medlem

Då ere fan bättre att köpa DK2 på GOG ist och slippa denna kränkningen av spelkulturen

Medlem
Skrivet av Aledwarf:

Då ere fan bättre att köpa DK2 på GOG ist och slippa denna kränkningen av spelkulturen

Japp, och sen ser man till att hålla ett öga på https://wftogame.com för en riktig uppföljare till Dungeon Keeper (även om de inte har licensen för att använda namnet).

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av Aledwarf:

Då ere fan bättre att köpa DK2 på GOG ist och slippa denna kränkningen av spelkulturen

Japp, och sen ser man till att hålla ett öga på https://wftogame.com för en riktig uppföljare till Dungeon Keeper (även om de inte har licensen för att använda namnet).

/ LordDaimos

Jajemen testat Bedrock Betan och den har potential

Medlem

Som nån sa, exakt i stil med clash of clans. Trodde det handlade om en portning till mobil :/

Medlem

Tydligen tjänar de mer pengar på alla de lyckas lura med sitt gratisheroin för att locka in svaga spelare in i nåt slags missbruk. Jävla bondfångeri. Fatta en bra balanserad version som funkar multiplayer över wifi.. men näääää. Varför anstränga sig när man kan få så mycke naziguld från the dark side of gamemaking. Suck..

Medlem
Skrivet av Dvärgen:

Hatande kommer igång, så irriterande är inte mikrotransaktioner i mobilspelen.
Ge fan i att kommentera istället, inget har tvingat er att spela på mobilen. Sluta vara emot att folk vill spela där med, en gamer är inte någon som bara spelar på pc.
En gamer är en person som spelar på alla möjliga plattformar, skaffa er ett liv istället och sluta komma med hatiska kommentarer så fort något ploppar fram.

Kan ju säga att det finns både bra och dåliga exempel på mobilspel med iap. Vissa extremt störande och vissa där man knappt märker av det. Själv skulle jag inte palla med timers för att gräva så jag hoppar nog detta.

Medlem

tråkigt att det inte bara går att köpa rätt upp och ner....
nu blir det inte ens en installation.

Medlem

Ytterliggare ett bevis på vad EA gör med älskade varumärken och vad som händer med utvecklare som köps upp av dem...

Medlem

Alla borde ta lärdom av World of Tanks... det är det enda F2P-spel jag spelat som inte alls är P2W och inte heller är olidligt långsamt att avancera i om man inte betalar.

Medlem

Oh my god. No.

No, nonono. NO.

12
Skriv svar