Tropico 5 kommer till Playstation 4

Robot
Medlem
Tropico 5 kommer till Playstation 4

Lustigt att varken PS3 eller Xbone får det. Men men, så länge jag får det till PC så är jag nöjd

FM-guru
F.d. Sisyr

Ser fram emot detta. Tropico-spelen är jävligt underhållande och, för att använda ett slitet ord, underskattade.

Medlem

återigen få återvända till sin banan-republik.

Medlem

Men.. spela RTS på konsol? Huga...

Oavsett! Trevligt med ett nytt Tropico! Hoppas de tänker på de gamla keyboard+mus-användarna i första hand för PC/Mac-versionerna.


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem
Skrivet av LupX:

Men.. spela RTS på konsol? Huga...

Tycker själv att Civilization Revolution (konsol) var ett klockrent spel. Kanske blir något liknande upplägg? Ska dock tillägga att jag endast spelat Tropico 1 eller 2 några timmar. Minns inte riktigt hur spelet var.

Medlem
Skrivet av TheConsul:
Skrivet av LupX:

Men.. spela RTS på konsol? Huga...

Tycker själv att Civilization Revolution (konsol) var ett klockrent spel. Kanske blir något liknande upplägg? Ska dock tillägga att jag endast spelat Tropico 1 eller 2 några timmar. Minns inte riktigt hur spelet var.

Civilization: Revolution var ett fantastiskt spel men också undantaget som bekräftar regeln att strategispel inte passar på konsoll. Sen var det ju inte ett RTS heller

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av TheConsul:
Skrivet av LupX:

Men.. spela RTS på konsol? Huga...

Tycker själv att Civilization Revolution (konsol) var ett klockrent spel. Kanske blir något liknande upplägg? Ska dock tillägga att jag endast spelat Tropico 1 eller 2 några timmar. Minns inte riktigt hur spelet var.

Civilization: Revolution var ett fantastiskt spel men också undantaget som bekräftar regeln att strategispel inte passar på konsoll. Sen var det ju inte ett RTS heller

Tänkte mer på att det kanske blir någon form av turbaserat för att bättre passa konsol. Poängerar tydligare att jag har i stort sett noll koll på Tropico men läser jag lätt upplägget kan det funka. Simcity funkade på snes rätt bra om jag minns rätt.

Medlem
Skrivet av LupX:

Men.. spela RTS på konsol? Huga...

Oavsett! Trevligt med ett nytt Tropico! Hoppas de tänker på de gamla keyboard+mus-användarna i första hand för PC/Mac-versionerna.

Jag tror inte att det blir några svårigheter att kontrollera Tropico med en handkontroll. I C&C eller liknande spel så är snabba kommandon och enhetskontroll av yttersta vikt men Tropico är betydligt lugnare och du kan pausa tiden när du placerar byggnader.

Inaktiv

Det lär, som alla andra spel på konsol, bli till ett surgeon simulator där en aimbot lurar dig att tro att det är just du som spelar.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

1
Skriv svar