Så balanseras vapnen i Battlefield 4

Medlem
Skrivet av shaitan:

jag vart besviken på CoD Ghost pga alla jävla fuskare som förstörde spelet så jag köpte bf4 och blev besviken som fan på spelet men det är iaf inga uppenbara fuskare... lite moment 22... bf4 försöker hålla sig med realism i vissa lägen medans på andra lägen kastas det ut genom fönstret till fördel för balans... tro mig en träff av en LMG kula på 200 meter och du dör.. oavsett vart den träffar egentligen men inte i bf4.. där ska man skjuta headshots.. vilket inget militärt förband någonsin tränas till, man skjuter mot center mass med samtliga vapen.. clean hits är hjärta lunga och lever.. inte huvet.. och om det flyger in en RPG i rummet du står i så dör du oundvikligen... men inte i bf4... där rasar väggarna men kropparna är tydlgen av titan för dom dör inte..

Jag kör bara Hardcore så räcker i alla fall två-tre skott för att döda.

Medlem

Allt tjat om "netcode" går bort enligt mitt tycke. J-vla tjatande om "dålig netcode". Fixa det va....osv....

Visst, jag håller med om att det var mycket som var Helt under isen när spelet släpptes. Man blev skjuten av någon som i killcamen såg ut att vara bakom en vägg osv. Det är ju inte helt skoj. Det sänker upplevelsen.

Men nu går det åt rätt håll. Och jag blir så evigt trött på de som gnäller generellt om "dålig netcode". Har ni lärt er ett nytt ord ni vill använda er av eller vad. Så j-vla dåligt är det faktiskt inte för närvarande (och har aldrig tyckt det varit särskilt kass varken i Bf2 eller bf1942). Det går åt rätt håll. Och det är faktiskt ett spel som huserar upp till 128 spelare samtidigt. I allt från flyg till fotsoldat och det är inte turbaserat som ett mmorpg.

Hade det funkat under all kritik (tycker jag det gjorde typ en-två månader i bf4 från release) så är det ok att påpeka det. Men att konstant gnälla om generellt "dålig netcode" sedan bf 1942 är bara barnsligt. Om man inte tycker det funkat sen dess kanske man ska testa nåt annat spel istället....

Medlem

Inte helt nöjd med dagens patch, gick från 55-70 fps till 25-35 fps.
Vettifan vad jag ska göra åt det.

Medlem
Skrivet av Soldier_Blue:

Allt tjat om "netcode" går bort enligt mitt tycke. J-vla tjatande om "dålig netcode". Fixa det va....osv....

Visst, jag håller med om att det var mycket som var Helt under isen när spelet släpptes. Man blev skjuten av någon som i killcamen såg ut att vara bakom en vägg osv. Det är ju inte helt skoj. Det sänker upplevelsen.

Men nu går det åt rätt håll. Och jag blir så evigt trött på de som gnäller generellt om "dålig netcode". Har ni lärt er ett nytt ord ni vill använda er av eller vad. Så j-vla dåligt är det faktiskt inte för närvarande (och har aldrig tyckt det varit särskilt kass varken i Bf2 eller bf1942). Det går åt rätt håll. Och det är faktiskt ett spel som huserar upp till 128 spelare samtidigt. I allt från flyg till fotsoldat och det är inte turbaserat som ett mmorpg.

Hade det funkat under all kritik (tycker jag det gjorde typ en-två månader i bf4 från release) så är det ok att påpeka det. Men att konstant gnälla om generellt "dålig netcode" sedan bf 1942 är bara barnsligt. Om man inte tycker det funkat sen dess kanske man ska testa nåt annat spel istället....

Hum.. du vet att det är netcoden det är fel på, därav att folk tjatar om att den behövs fixas. Det är möjligtvis något bättre, men långt ifrån godkänt. Dice skröt innan släpp att deras netcode var såååå bra, myyycket bättre än bf3 osv. Är det konstigt att folk klagar? Nej, om du tycker det, varsågod du har ditt ofärdiga spel på datorn/konsolen. Men vi andra tycker inte om att köra med sån värdelös netcode, det är våran åsikt medans din är att ofärdiga spel is the shit. Vi har alla rätt till våra åsikter

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Soldier_Blue:

Allt tjat om "netcode" går bort enligt mitt tycke. J-vla tjatande om "dålig netcode". Fixa det va....osv....

Visst, jag håller med om att det var mycket som var Helt under isen när spelet släpptes. Man blev skjuten av någon som i killcamen såg ut att vara bakom en vägg osv. Det är ju inte helt skoj. Det sänker upplevelsen.

Men nu går det åt rätt håll. Och jag blir så evigt trött på de som gnäller generellt om "dålig netcode". Har ni lärt er ett nytt ord ni vill använda er av eller vad. Så j-vla dåligt är det faktiskt inte för närvarande (och har aldrig tyckt det varit särskilt kass varken i Bf2 eller bf1942). Det går åt rätt håll. Och det är faktiskt ett spel som huserar upp till 128 spelare samtidigt. I allt från flyg till fotsoldat och det är inte turbaserat som ett mmorpg.

Hade det funkat under all kritik (tycker jag det gjorde typ en-två månader i bf4 från release) så är det ok att påpeka det. Men att konstant gnälla om generellt "dålig netcode" sedan bf 1942 är bara barnsligt. Om man inte tycker det funkat sen dess kanske man ska testa nåt annat spel istället....

Hum.. du vet att det är netcoden det är fel på, därav att folk tjatar om att den behövs fixas. Det är möjligtvis något bättre, men långt ifrån godkänt. Dice skröt innan släpp att deras netcode var såååå bra, myyycket bättre än bf3 osv. Är det konstigt att folk klagar? Nej, om du tycker det, varsågod du har ditt ofärdiga spel på datorn/konsolen. Men vi andra tycker inte om att köra med sån värdelös netcode, det är våran åsikt medans din är att ofärdiga spel is the shit. Vi har alla rätt till våra åsikter

Det vore ju bra om åsikterna baserades på någon verklighet också och inte det där fantasimonstret 'netcode' som alla hänvisar till.

Medlem
Skrivet av monark:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Soldier_Blue:

Allt tjat om "netcode" går bort enligt mitt tycke. J-vla tjatande om "dålig netcode". Fixa det va....osv....

Visst, jag håller med om att det var mycket som var Helt under isen när spelet släpptes. Man blev skjuten av någon som i killcamen såg ut att vara bakom en vägg osv. Det är ju inte helt skoj. Det sänker upplevelsen.

Men nu går det åt rätt håll. Och jag blir så evigt trött på de som gnäller generellt om "dålig netcode". Har ni lärt er ett nytt ord ni vill använda er av eller vad. Så j-vla dåligt är det faktiskt inte för närvarande (och har aldrig tyckt det varit särskilt kass varken i Bf2 eller bf1942). Det går åt rätt håll. Och det är faktiskt ett spel som huserar upp till 128 spelare samtidigt. I allt från flyg till fotsoldat och det är inte turbaserat som ett mmorpg.

Hade det funkat under all kritik (tycker jag det gjorde typ en-två månader i bf4 från release) så är det ok att påpeka det. Men att konstant gnälla om generellt "dålig netcode" sedan bf 1942 är bara barnsligt. Om man inte tycker det funkat sen dess kanske man ska testa nåt annat spel istället....

Hum.. du vet att det är netcoden det är fel på, därav att folk tjatar om att den behövs fixas. Det är möjligtvis något bättre, men långt ifrån godkänt. Dice skröt innan släpp att deras netcode var såååå bra, myyycket bättre än bf3 osv. Är det konstigt att folk klagar? Nej, om du tycker det, varsågod du har ditt ofärdiga spel på datorn/konsolen. Men vi andra tycker inte om att köra med sån värdelös netcode, det är våran åsikt medans din är att ofärdiga spel is the shit. Vi har alla rätt till våra åsikter

Det vore ju bra om åsikterna baserades på någon verklighet också och inte det där fantasimonstret 'netcode' som alla hänvisar till.

Suck... ja gud ja, netcode är bara något påhittat, inget som existerar. Neeeej exakt.

http://bf4central.com/2013/09/dice-can-never-perfect-netcode-...
http://bf4central.com/2013/11/dice-battlefield-4-netcode-top-...
http://bf4central.com/2013/11/new-videos-show-just-bad-battle...
http://www.reddit.com/r/Games/comments/1pu1z1/battlefield_4s_...
http://gamingbolt.com/battlefield-4-the-actual-problem-with-n...

Ja usch vilket fantasimonster. Sluta ät okänd svamp från hagarna, det är inte bra för din hjärna

Medlem
Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av monark:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Soldier_Blue:

Allt tjat om "netcode" går bort enligt mitt tycke. J-vla tjatande om "dålig netcode". Fixa det va....osv....

Visst, jag håller med om att det var mycket som var Helt under isen när spelet släpptes. Man blev skjuten av någon som i killcamen såg ut att vara bakom en vägg osv. Det är ju inte helt skoj. Det sänker upplevelsen.

Men nu går det åt rätt håll. Och jag blir så evigt trött på de som gnäller generellt om "dålig netcode". Har ni lärt er ett nytt ord ni vill använda er av eller vad. Så j-vla dåligt är det faktiskt inte för närvarande (och har aldrig tyckt det varit särskilt kass varken i Bf2 eller bf1942). Det går åt rätt håll. Och det är faktiskt ett spel som huserar upp till 128 spelare samtidigt. I allt från flyg till fotsoldat och det är inte turbaserat som ett mmorpg.

Hade det funkat under all kritik (tycker jag det gjorde typ en-två månader i bf4 från release) så är det ok att påpeka det. Men att konstant gnälla om generellt "dålig netcode" sedan bf 1942 är bara barnsligt. Om man inte tycker det funkat sen dess kanske man ska testa nåt annat spel istället....

Hum.. du vet att det är netcoden det är fel på, därav att folk tjatar om att den behövs fixas. Det är möjligtvis något bättre, men långt ifrån godkänt. Dice skröt innan släpp att deras netcode var såååå bra, myyycket bättre än bf3 osv. Är det konstigt att folk klagar? Nej, om du tycker det, varsågod du har ditt ofärdiga spel på datorn/konsolen. Men vi andra tycker inte om att köra med sån värdelös netcode, det är våran åsikt medans din är att ofärdiga spel is the shit. Vi har alla rätt till våra åsikter

Det vore ju bra om åsikterna baserades på någon verklighet också och inte det där fantasimonstret 'netcode' som alla hänvisar till.

Suck... ja gud ja, netcode är bara något påhittat, inget som existerar. Neeeej exakt.

http://bf4central.com/2013/09/dice-can-never-perfect-netcode-...
http://bf4central.com/2013/11/dice-battlefield-4-netcode-top-...
http://bf4central.com/2013/11/new-videos-show-just-bad-battle...
http://www.reddit.com/r/Games/comments/1pu1z1/battlefield_4s_...
http://gamingbolt.com/battlefield-4-the-actual-problem-with-n...

Ja usch vilket fantasimonster. Sluta ät okänd svamp från hagarna, det är inte bra för din hjärna

Netcode är ett låtsasbegrepp som man hittade på under 90-talet och counterstrikes glansdagar. Det har av någon anledning fastnat. Ungefär som en dålig myt. Om DICE kallar det för netcode så gör de det nog med i glimten i ögat lilla du. Jag har själv skrivit "netcode" och det är skrattretande att se någon fortfarande sitta och använda begreppet.

Medlem
Skrivet av monark:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av monark:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Soldier_Blue:

Allt tjat om "netcode" går bort enligt mitt tycke. J-vla tjatande om "dålig netcode". Fixa det va....osv....

Visst, jag håller med om att det var mycket som var Helt under isen när spelet släpptes. Man blev skjuten av någon som i killcamen såg ut att vara bakom en vägg osv. Det är ju inte helt skoj. Det sänker upplevelsen.

Men nu går det åt rätt håll. Och jag blir så evigt trött på de som gnäller generellt om "dålig netcode". Har ni lärt er ett nytt ord ni vill använda er av eller vad. Så j-vla dåligt är det faktiskt inte för närvarande (och har aldrig tyckt det varit särskilt kass varken i Bf2 eller bf1942). Det går åt rätt håll. Och det är faktiskt ett spel som huserar upp till 128 spelare samtidigt. I allt från flyg till fotsoldat och det är inte turbaserat som ett mmorpg.

Hade det funkat under all kritik (tycker jag det gjorde typ en-två månader i bf4 från release) så är det ok att påpeka det. Men att konstant gnälla om generellt "dålig netcode" sedan bf 1942 är bara barnsligt. Om man inte tycker det funkat sen dess kanske man ska testa nåt annat spel istället....

Hum.. du vet att det är netcoden det är fel på, därav att folk tjatar om att den behövs fixas. Det är möjligtvis något bättre, men långt ifrån godkänt. Dice skröt innan släpp att deras netcode var såååå bra, myyycket bättre än bf3 osv. Är det konstigt att folk klagar? Nej, om du tycker det, varsågod du har ditt ofärdiga spel på datorn/konsolen. Men vi andra tycker inte om att köra med sån värdelös netcode, det är våran åsikt medans din är att ofärdiga spel is the shit. Vi har alla rätt till våra åsikter

Det vore ju bra om åsikterna baserades på någon verklighet också och inte det där fantasimonstret 'netcode' som alla hänvisar till.

Suck... ja gud ja, netcode är bara något påhittat, inget som existerar. Neeeej exakt.

http://bf4central.com/2013/09/dice-can-never-perfect-netcode-...
http://bf4central.com/2013/11/dice-battlefield-4-netcode-top-...
http://bf4central.com/2013/11/new-videos-show-just-bad-battle...
http://www.reddit.com/r/Games/comments/1pu1z1/battlefield_4s_...
http://gamingbolt.com/battlefield-4-the-actual-problem-with-n...

Ja usch vilket fantasimonster. Sluta ät okänd svamp från hagarna, det är inte bra för din hjärna

Netcode är ett låtsasbegrepp som man hittade på under 90-talet och counterstrikes glansdagar. Det har av någon anledning fastnat. Ungefär som en dålig myt. Om DICE kallar det för netcode så gör de det nog med i glimten i ögat lilla du. Jag har själv skrivit "netcode" och det är skrattretande att se någon fortfarande sitta och använda begreppet.

Det är mer ett simplifierat begrepp. Inte ett falskt begrepp. När folk säger netcode menar dom helheten av servern när det egentligen bara är delar av nätverks koden. Dvs. allt som har med kommunikation mellan klienter och servrar samt kringliggande funktionalitet för att få så precis data som möjligt. Lag kompensation, prediction, och allt annat involverat för mitigera data förskjutningen mellan klienter räknas in som netcode.

Dock är det så att det just är netcoden som är problemet i spelet. BF4s sevrar sägs ha en tickrate på 20-30 ticks medan klienten ligger på 10 rates per sekund, dvs. antalet positions rapporteringar per sekund. Det i säg är väldig dåligt då det är drastiskt mycket lägre än vad ett vanlig spel har. Därav att spelare dör runt hörn, 1 shot kill och skott som inte registrerar som det ska.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av monark:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av monark:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Soldier_Blue:

Allt tjat om "netcode" går bort enligt mitt tycke. J-vla tjatande om "dålig netcode". Fixa det va....osv....

Visst, jag håller med om att det var mycket som var Helt under isen när spelet släpptes. Man blev skjuten av någon som i killcamen såg ut att vara bakom en vägg osv. Det är ju inte helt skoj. Det sänker upplevelsen.

Men nu går det åt rätt håll. Och jag blir så evigt trött på de som gnäller generellt om "dålig netcode". Har ni lärt er ett nytt ord ni vill använda er av eller vad. Så j-vla dåligt är det faktiskt inte för närvarande (och har aldrig tyckt det varit särskilt kass varken i Bf2 eller bf1942). Det går åt rätt håll. Och det är faktiskt ett spel som huserar upp till 128 spelare samtidigt. I allt från flyg till fotsoldat och det är inte turbaserat som ett mmorpg.

Hade det funkat under all kritik (tycker jag det gjorde typ en-två månader i bf4 från release) så är det ok att påpeka det. Men att konstant gnälla om generellt "dålig netcode" sedan bf 1942 är bara barnsligt. Om man inte tycker det funkat sen dess kanske man ska testa nåt annat spel istället....

Hum.. du vet att det är netcoden det är fel på, därav att folk tjatar om att den behövs fixas. Det är möjligtvis något bättre, men långt ifrån godkänt. Dice skröt innan släpp att deras netcode var såååå bra, myyycket bättre än bf3 osv. Är det konstigt att folk klagar? Nej, om du tycker det, varsågod du har ditt ofärdiga spel på datorn/konsolen. Men vi andra tycker inte om att köra med sån värdelös netcode, det är våran åsikt medans din är att ofärdiga spel is the shit. Vi har alla rätt till våra åsikter

Det vore ju bra om åsikterna baserades på någon verklighet också och inte det där fantasimonstret 'netcode' som alla hänvisar till.

Suck... ja gud ja, netcode är bara något påhittat, inget som existerar. Neeeej exakt.

http://bf4central.com/2013/09/dice-can-never-perfect-netcode-...
http://bf4central.com/2013/11/dice-battlefield-4-netcode-top-...
http://bf4central.com/2013/11/new-videos-show-just-bad-battle...
http://www.reddit.com/r/Games/comments/1pu1z1/battlefield_4s_...
http://gamingbolt.com/battlefield-4-the-actual-problem-with-n...

Ja usch vilket fantasimonster. Sluta ät okänd svamp från hagarna, det är inte bra för din hjärna

Netcode är ett låtsasbegrepp som man hittade på under 90-talet och counterstrikes glansdagar. Det har av någon anledning fastnat. Ungefär som en dålig myt. Om DICE kallar det för netcode så gör de det nog med i glimten i ögat lilla du. Jag har själv skrivit "netcode" och det är skrattretande att se någon fortfarande sitta och använda begreppet.

Ja lika skratteretande som att folk fortfarande tror på den segdödande myten "buss". Att folk tror på något sådant som ett transport medel för fler än 5 personer. Ha, tänk vad folk är korkade nu för tiden. Buss, ja du.. . den som kom på den myten måste ha rökt sig både 1 och 10 bloss för mycket

Medlem
Skrivet av shaitan:
Skrivet av bleak:
Skrivet av shaitan:

jag vart besviken på CoD Ghost pga alla jävla fuskare som förstörde spelet så jag köpte bf4 och blev besviken som fan på spelet men det är iaf inga uppenbara fuskare... lite moment 22... bf4 försöker hålla sig med realism i vissa lägen medans på andra lägen kastas det ut genom fönstret till fördel för balans... tro mig en träff av en LMG kula på 200 meter och du dör.. oavsett vart den träffar egentligen men inte i bf4.. där ska man skjuta headshots.. vilket inget militärt förband någonsin tränas till, man skjuter mot center mass med samtliga vapen.. clean hits är hjärta lunga och lever.. inte huvet.. och om det flyger in en RPG i rummet du står i så dör du oundvikligen... men inte i bf4... där rasar väggarna men kropparna är tydlgen av titan för dom dör inte..

BF har aldrig varit realistiskt. Det är nog ARMA 3 du ska spela.

det va inte det jag menade... utan att dom i vissa lägen hävdar realism.. och i andra är det helt sanslöst orealistiskt... en kula av kaliber 5.56 nato vilken M4 och samtliga coltmodeller i dess undergrupper skjuter gör fullkomligen sylta av den kroppsdel dom träffar och en rysk 7,62 ställer till med otroligt mycket skada oavsett kroppsdel som träffas.. en handled är till exempel i dom flesta fall dödligt om man inte genast hamnar under vård.. och när vi börjar tala om RPK eller PKM samt 50cal så pratar vi bortslitna kroppsdelar,,, vilket gör att det känns hejdlöst larvigt när FI springer vidare efter 3 träffar...

KSP58 (FN MAG) är en köttsåg. Du blir träffad av så många kulor samtidigt, givet att skytten vet vad han gör, så den kommer att slita dig i bitar. Och det är något jag avskyr i spel som BF4 t ex, att kulsprutorna nerfas för att några 12-åringar vill kunna springa runt som Rambo utan att dö. Visst, någon sa här att det "bara är ett spel", men alla spelar BF4 för att leka soldater och då är det fan på sin plats att grejorna funkar som de skall. Inom rimliga gränser naturligtvis. Ställer du in KSPn på 750 skott/min så skall skadan beräknas per antalet träffar av 7.62 ammunitionen. Inte någon slags average nerfning så att den balanseras mot automatkarbiner t ex. De senare som faktiskt gör mer skada per kula i spelet vilket är helt utvecklingsstört.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av baggso:

Att man ser spåret från kulan och själva kulan är nog det fjantigaste i BFs historia.


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem

Känns bra att DMRen blivit bättre, den hoppade fan mer än en hagelbrakare. Det är ju trots allt en DMR...

Hittade mycket bra info på BF4Central.com

V40 Mini nerfas =( samt att man kommer att kunna bära med sig fler granater dock ej fler V40, det var fan på tiden.

AA:n nerfas =(

Det som verkligen behövs ändras är att om du skjuter på en bil med en tank eller ett anti-tank vapen typ RPG eller SRAW så skulle det fan räcka med ett skott. Men nejdå, de tål lika mycket som en tank ivissa fall. Irriterande löjligt.

Samt att pistolerna måste få ökad skada.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem
Skrivet av Blomman1337:
Skrivet av baggso:

>Att man ser spåret från kulan och själva kulan är nog det fjantigaste i BFs historia.

- Jag ser ingen kula. Ska nog köpa nya glasögon.


signatur

autograph

Medlem

[quote=Rullstol]Till er som vill ha mer "realistisk" rekyl och skada kolla in spelet Insurgency.

- Ångrar apmycket att jag köpte Insurgency.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Blomman1337:
Skrivet av Ztreek:

Kör endast Hardcore så jag märker ingen skillnad..

Tycker dock att de borde öka rekylen på alla vapen, tråkigt att kunna gå frammåt, hålla ner musknappen å få död på folk.

Men även om man kör hardcore så skadar vapnen alldeles för lite! DMR är i princip det enda som känns "vettigt" att använda då det faktiskt kan döda fienden.
Balanseras dessa ner kommer det krävas alldeles för många skott för att döda fienden och jag tycker att det krävs för många redan nu.

Största skämtet måste vara helikoptern med 2 gunners på sidorna, du sprayar säkert 30 skott på någon innan någon dör, kroppen borde vara i köttslamsor.

tycker assault rifles gör bra med skada i hardcore, 3-4 skott så dödar du någon, det räcker.
favoriten är fortfarande revolvern, 2shot i mage, 1 i huvudet.

Ja varför sitter det ens miniguns på helikoptern? Det är helt meninglöst som understödsvapen i spelet och nästan verkanslöst!
Som om Dice medvetet gjort så att man bara träffar vart 100 skott för att det inte ska bli OP, detsamma gäller MGs överlag!
Känns som att många skott försvinner i tomma intet?!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

12
Skriv svar