Rykte: Xbox One släpps i april

Robot
Rykte: Xbox One släpps i april

Massor av information sägs ha läckt från Microsoft.

#nyhetstips, #quantum-break, #forza-horizon, #sunset-overdrive


KoP
Medlem
Rykte: Xbox One släpps i april

Rykten är ju rykten, så ingen anledning att bli upphetsad. Men skulle en april release vara sann så kommer jag hänga på låset när den börjar säljas här.

Medlem

Har redan en!

Medlem

Hade glömt bort att den inte är släppt i Sverige.

Inaktiv

Tycker det är komiskt att det skall behöva väntas så otroligt länge i vissa regioner, kul att köpa en "ny" konsol som redan har varit ute ca 1 år (visserligen en överdrift om april stämmer, men men..).

Medlem

Samma sak här, har redan en. Man orkar inte vänta så länge.

Medlem
Skrivet av anon_1418:

Tycker det är komiskt att det skall behöva väntas så otroligt länge i vissa regioner, kul att köpa en "ny" konsol som redan har varit ute ca 1 år (visserligen en överdrift om april stämmer, men men..).

Vad spelar det för någon roll? Inte så att spelen är utvecklade enbart för XB1, jag köpte mitt xbox 360 bara för några år sedan.
Känns inte värt att köpa även om det kommer i april. Jag väntar hellre tills priset sjunker eller en annan version dyker upp.

Inaktiv
Skrivet av anon_1418:

Tycker det är komiskt att det skall behöva väntas så otroligt länge i vissa regioner, kul att köpa en "ny" konsol som redan har varit ute ca 1 år (visserligen en överdrift om april stämmer, men men..).

Det är alltså ingen idé att köpa en konsol överhuvudtaget nästa höst, för de är alla gamla och tråkiga? Det var väl också ganska självklart att andra lanseringsvågen skulle vara på våren, hur kan man tro nåt annat?

Medlem
Skrivet av anon_1418:

Tycker det är komiskt att det skall behöva väntas så otroligt länge i vissa regioner, kul att köpa en "ny" konsol som redan har varit ute ca 1 år (visserligen en överdrift om april stämmer, men men..).

Då skulle folk gnält på att konsolen inte är optimerad, och nu gnäller folk för att Microsoft vill anpassa Xbox One mer för den Nordiska marknaden. Jag tycker personligen enbart att det är bra att de anpassar den bättre för den nordiska delen av Jorden.

Medlem

Perfekt! Det är väl först framåt vårkanten som det börjar komma några intressanta spel.

Medlem

Känns lite som oavsett om den skulle bli försenad eller ej så skulle majoriteten klaga. Om den nu skulle släppas tidigare så skulle ni gnälla över att den inte är tillräckligt optimerad, om den skulle släppas senare det här året skulle det bli gnäll över det. Antar att de flesta inte kommer köpa Xbox One så varför gnälla på något som man inte kommer ta del ut av.

Medlem

Har jag missat något här? Jag såg fan folk köpa xbox one på siga innan jul?

Medlem

Kommer definitivt vänta tills version 2 släpps och då har man några spel att välja mellan, plus att många av de första troligen går att få tag på i nån form av rea vid det tillfället.

Medlem
Skrivet av Decubal:

Har jag missat något här? Jag såg fan folk köpa xbox one på siga innan jul?

Det är importerade. Webhallen säljer xbox one tex. http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_one/190093-xbox_one_...

Medlem

Jag kommer nog köpa en, inte än på ett tag men helst också utan en kinect. Jag är inte något fan av vad kinect har använts till tidigare och inte intresserad av något som den inkluderar just nu.

Så hellre en billigare xbox one senare då det finns mer spel som tilltalar mig och sedan kan jag köpa en kinect vid sidan av om det nu kommer något som jag vill ha. Känns bara jobbigt att lägga extra just nu för en kinect som mest kommer samla damm i minst 6 månader (sett utifrån nu)

Inaktiv

Har en 360 (har haft tre totalt), en ps3 och en wii så jag kommer säkert sitta där med en ps4 och en one också sen Men väntar tills det finns något spel som verkar riktigt lockande. PC:n duger bra just nu med Dayz

Medlem

1:a April vore ju perfekt datum.

Medlem

Hoppas verkligen på en vit. Själv köper jag alltid konsoler ett par år efter release. Fler o billigare spel, barnsjukdomar är borta och konsolen brukar sjunka en hel del i pris.

Medlem

Inte helt orimligt att det släpps nära Titanfall.

Medlem

vad äre med xbox och alltid ha så dålig handkontroll?

Medlem
Skrivet av Vashgang:

vad äre med xbox och alltid ha så dålig handkontroll?

Ironi?
Xbox har enligt mig helt överlägsen kontroll

Medlem
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av Vashgang:

vad äre med xbox och alltid ha så dålig handkontroll?

Ironi?
Xbox har enligt mig helt överlägsen kontroll

Alla tycker olika, för mig tycker jag att boxens kontroll är för stor och bökig medan andra tykcer att ps kontrollen är för liten.

Jag tycker om att joystickarna sitter op samma ställen på ps kontrollen medan andra tycker att det känns konstigt.

inget mer med det


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Skrivet av DAoG:

Hoppas verkligen på en vit. Själv köper jag alltid konsoler ett par år efter release. Fler o billigare spel, barnsjukdomar är borta och konsolen brukar sjunka en hel del i pris.
http://cdn3.sbnation.com/entry_photo_images/8789113/whitexbox...

Skrivet av DAoG:

Hoppas verkligen på en vit. Själv köper jag alltid konsoler ett par år efter release. Fler o billigare spel, barnsjukdomar är borta och konsolen brukar sjunka en hel del i pris.

Du tog orden från min penna.

Sitter här och sliter med alla PS3-spel som har släppts genom åren. Kul att ha ett stort urval.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Varför skulle man vilja spendera tusentals kr på en maskin som främst är gjord för röst-gimmicks, se på amerikansk fotboll (som du inte kan se i Sverige på Xboxen) och se på tablå-tv (som du inte heller lär kunna göra i Sverige)?

Jag vill ha en konsol som är byggd för att spela spel på, alltså PS4.

Medlem
Skrivet av DAoG:

Hoppas verkligen på en vit. Själv köper jag alltid konsoler ett par år efter release. Fler o billigare spel, barnsjukdomar är borta och konsolen brukar sjunka en hel del i pris.
http://cdn3.sbnation.com/entry_photo_images/8789113/whitexbox...

Det är helt rätt sätt att tänka men tyvärr brukar det kittla i köptarmen när det kommer nya grejer så det är svårt att motstå.

Skrivet av Tompa8989:

Varför skulle man vilja spendera tusentals kr på en maskin som främst är gjord för röst-gimmicks, se på amerikansk fotboll (som du inte kan se i Sverige på Xboxen) och se på tablå-tv (som du inte heller lär kunna göra i Sverige)?

Jag vill ha en konsol som är byggd för att spela spel på, alltså PS4.

För sen när det kommer några exklusiva spel till den så är det nog värt. Kommer nog köpa en i framtiden när det kommer ett gäng bra spel.

PS4 tex. hade jag kunnat vänta med då jag redan kört igenom i stort sett alla spel jag har till den och utbudet är så extremt fattigt. Nästa stopp blir nog Infamous SS och det är i Mars eller något sånt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skrivet av Tompa8989:

Varför skulle man vilja spendera tusentals kr på en maskin som främst är gjord för röst-gimmicks, se på amerikansk fotboll (som du inte kan se i Sverige på Xboxen) och se på tablå-tv (som du inte heller lär kunna göra i Sverige)?

Jag vill ha en konsol som är byggd för att spela spel på, alltså PS4.

Det kan du med Xbox:en med så klart. Det skadar ju inte att man kan göra fler saker med den. Presentationerna har nästan uteslutande handlat om hur kul man kan ha framför TV:n med röstkommandon, så visst förstår man att de satsar på en manick som funkar "all around".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av Tompa8989:

Varför skulle man vilja spendera tusentals kr på en maskin som främst är gjord för röst-gimmicks, se på amerikansk fotboll (som du inte kan se i Sverige på Xboxen) och se på tablå-tv (som du inte heller lär kunna göra i Sverige)?

Jag vill ha en konsol som är byggd för att spela spel på, alltså PS4.

Att du orkar. Tröttnar du aldrig på att repetera dig i varenda Xbox-tråd?

Medlem

Gött, kan de inte skippa 1an och gå rakt på tvåan istället, man kan ju knappast floppa mer än vad man redan har gjort, snart fattas det bara att DRMen kommer stenhårt igen.

Neogaf är ju definitivt en källa med stooor trovärdighet
"Fanbox"

Folk fattar inte nu kanske, men snart gör de garanterat detta.

Är man smart så väntar man

Medlem

Förstår inte rusningen till PS4 och nya xbox.. finns inte många spel att lira men nytt lockar väl alltid speciellt till de som inte har en ordentlig PC.

Medlem

Trevligt trevligt Har haft den bokad sen i somras!
Hoppas den är tystare än vad min PS4a är ;p
Den låter mer än vad min 360 och PS3a gör tillsammans
Måste skicka tillbaka den tror jag..

12
Skriv svar