Tolv minuter från PS3-versionen av Dark Souls II

Robot
Tolv minuter från PS3-versionen av Dark Souls II
Medlem
Tolv minuter från PS3-versionen av Dark Souls II

Kan någon förklara varför dom valde den sämsta spelaren 2014 att spela detta?

Filmen var bara jobbig att se tyvär.

Medlem

nu får man hoppas bara det inte tar för lång tid för dom att få ut PC versionen så jag missar det roliga med att alla spelare är helt ny.

Medlem

Jag blir typ lite arg och irriterad när jag tänker på att det finns speltillverkare som INTE gör spel som Dark Souls. Allt annat är bara idiotiskt. Och det är väldigt basic-saker som alla spel borde eftersträva. Exakta och bra kontrollen/gameplay som ändå kräver din totala uppmärksamhet. Det ska vara så pass svårt så att det inte blir slentrian. Du måste väga dina val. Det är ett så simpelt concept. Ändå fallerar 99.9 % av alla tillvärkare just där.

Dark souls är världens genom tiderna överlägset bästa spel. hejhej.

Medlem
Skrivet av gardis84:

Jag blir typ lite arg och irriterad när jag tänker på att det finns speltillverkare som INTE gör spel som Dark Souls. Allt annat är bara idiotiskt. Och det är väldigt basic-saker som alla spel borde eftersträva. Exakta och bra kontrollen/gameplay som ändå kräver din totala uppmärksamhet. Det ska vara så pass svårt så att det inte blir slentrian. Du måste väga dina val. Det är ett så simpelt concept. Ändå fallerar 99.9 % av alla tillvärkare just där.

Dark souls är världens genom tiderna överlägset bästa spel. hejhej.

Håller med still stor del, åtminstone inom moderna spel.

Edit: Älskar den nya ljusmotorn!

Inaktiv
Skrivet av gardis84:

Jag blir typ lite arg och irriterad när jag tänker på att det finns speltillverkare som INTE gör spel som Dark Souls. Allt annat är bara idiotiskt. Och det är väldigt basic-saker som alla spel borde eftersträva. Exakta och bra kontrollen/gameplay som ändå kräver din totala uppmärksamhet. Det ska vara så pass svårt så att det inte blir slentrian. Du måste väga dina val. Det är ett så simpelt concept. Ändå fallerar 99.9 % av alla tillvärkare just där.

Dark souls är världens genom tiderna överlägset bästa spel. hejhej.

Problemet idag är allt runt omkring. Det ska vara stream, Facebook, Twitter, dela hit och dit. Achievements, DLC och mikrotransaktioner.

Det var länge sedan man bara kunde lira igenom ett spel utan störmoment och annat skit.

Moderator | Testpilot

Dark Souls är ett knasigt spel. Många anser det vara ett riktigt svårt spel medans jag själv tycker är svårt bara för man är ovis. Många kompisar har problem med första biten i spelet men efter bara en omgång så har det blivit lätt, samma gällande nästan varje del i spelet. Bara jag vet vad jag ska göra så är det ingen större fara. Vad som gör spelet bra i min mening är att spelet har potential till att bli svårt beroende på hur man spelar. Då menar jag att allting är upp till spelaren och blir så svårt som man själv gör det till.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Släpps det fortfarande spel till den gamla rostiga konsolen?

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Dark Souls är ett knasigt spel. Många anser det vara ett riktigt svårt spel medans jag själv tycker är svårt bara för man är ovis. Många kompisar har problem med första biten i spelet men efter bara en omgång så har det blivit lätt, samma gällande nästan varje del i spelet. Bara jag vet vad jag ska göra så är det ingen större fara. Vad som gör spelet bra i min mening är att spelet har potential till att bli svårt beroende på hur man spelar. Då menar jag att allting är upp till spelaren och blir så svårt som man själv gör det till.

Om man vill förstöra spelupplevelsen helt och hållet så använder man sig av wikis och guider för att kolla upp taktiker och vart man kan få tag i bra loot. Den andra eller tredje gången jag spelade Dark Souls så fick jag tag i Drake Sword tidigt vilket gjorde en stor del av spelet relativt lätt(eller om man lyckas få tag i den tidiga Black Knights svärd), då jag redan visste de flesta fiendes taktiker och backstabs gjorde en odödlig mer eller mindre. Första gången jag spelade Dark Souls är en upplevelse jag aldrig glömmer där emot. Dog oerhört många gånger men älskade varenda sekund av det.

Det blir förmodligen svårare nu när det inte är lika lätt att dricka ur en Estus flask då fienden kommer gå till attack som svar, och att du inte är odödlig vid animations-lägen(backstab t.ex). Men jo visst, så klart allt handlar om att lära sig spelet men jag tror nog denna gången avstår jag helt och hållet från att läsa på Wikis eller guider, även efter jag klarat spelet för att själv upptäcka saker och ting.

Det är inte ett roligt spel att försöka vara optimal i, glädjen för mig kommer i alla fall från att själv upptäcka saker och ting. (Och det är ganska svårt i NewGame+(lägg till ett par extra plus om du känner för det.))

Vet inte riktigt hur man ska balansera det till att bli svårt OAVSETT hur man spelar riktigt utan att det ska bli frustrerande. Kanske lägga till lite nya "mechanics", AI, attacker eller något på NewGame+ eller snabbare respons från fienden men då riskerar det väl att bli backstab-strider åter igen. Att bara pumpa upp allt är inte svårare, bara drygt.

Medlem
Skrivet av Salami:

Kan någon förklara varför dom valde den sämsta spelaren 2014 att spela detta?

Filmen var bara jobbig att se tyvär.

Jag håller med. Patetiskt!

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Släpps det fortfarande spel till den gamla rostiga konsolen?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Moderator | Testpilot
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Dark Souls är ett knasigt spel. Många anser det vara ett riktigt svårt spel medans jag själv tycker är svårt bara för man är ovis. Många kompisar har problem med första biten i spelet men efter bara en omgång så har det blivit lätt, samma gällande nästan varje del i spelet. Bara jag vet vad jag ska göra så är det ingen större fara. Vad som gör spelet bra i min mening är att spelet har potential till att bli svårt beroende på hur man spelar. Då menar jag att allting är upp till spelaren och blir så svårt som man själv gör det till.

Om man vill förstöra spelupplevelsen helt och hållet så använder man sig av wikis och guider för att kolla upp taktiker och vart man kan få tag i bra loot. Den andra eller tredje gången jag spelade Dark Souls så fick jag tag i Drake Sword tidigt vilket gjorde en stor del av spelet relativt lätt(eller om man lyckas få tag i den tidiga Black Knights svärd), då jag redan visste de flesta fiendes taktiker och backstabs gjorde en odödlig mer eller mindre. Första gången jag spelade Dark Souls är en upplevelse jag aldrig glömmer där emot. Dog oerhört många gånger men älskade varenda sekund av det.

Det blir förmodligen svårare nu när det inte är lika lätt att dricka ur en Estus flask då fienden kommer gå till attack som svar, och att du inte är odödlig vid animations-lägen(backstab t.ex). Men jo visst, så klart allt handlar om att lära sig spelet men jag tror nog denna gången avstår jag helt och hållet från att läsa på Wikis eller guider, även efter jag klarat spelet för att själv upptäcka saker och ting.

Det är inte ett roligt spel att försöka vara optimal i, glädjen för mig kommer i alla fall från att själv upptäcka saker och ting. (Och det är ganska svårt i NewGame+(lägg till ett par extra plus om du känner för det.))

Vet inte riktigt hur man ska balansera det till att bli svårt OAVSETT hur man spelar riktigt utan att det ska bli frustrerande. Kanske lägga till lite nya "mechanics", AI, attacker eller något på NewGame+ eller snabbare respons från fienden men då riskerar det väl att bli backstab-strider åter igen. Att bara pumpa upp allt är inte svårare, bara drygt.

Nu menade inte jag att jag kollar upp saker på guider. Sådant gillar jag inte om det inte är så att jag sitter fast ordentligt (vilket inte händer allt för ofta). Håller med om att första genomspelningen var riktigt trevlig för att se allt nytt och få bli blåslagen (inte alltid man blir det i nya spel och då på ett rättvist sätt.

Om jag dör och tappar massvis med souls så är det till största delen mitt egna fel för jag spelade dåligt. Vissa kan tycka att man kan dö för man är ovis också, men som spelare har man sådan stor potential till att ta det lugnt, studera bossens mönster och sedan planera en attack.

Just allt det här som för mig gör att Dark Souls är ett svårt och kul spel första gången, medans efter det är det ett lätt och kul spel.

5/5 (Y)


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Salami:

Kan någon förklara varför dom valde den sämsta spelaren 2014 att spela detta?

Filmen var bara jobbig att se tyvär.

De ville kanske att han skulle dö mycket

Moderator | Testpilot
Skrivet av Menige_Erik:
Skrivet av Salami:

Kan någon förklara varför dom valde den sämsta spelaren 2014 att spela detta?

Filmen var bara jobbig att se tyvär.

Dem ville kanske att han skulle dö mycket

Gör inte det här för att vara dryg men...

De = They
Dem = Them

Bra hjälp för att veta vad som är rätt! Är egentligen inte en språkpolis men alltid bra att man lär sig


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av gardis84:

Jag blir typ lite arg och irriterad när jag tänker på att det finns speltillverkare som INTE gör spel som Dark Souls. Allt annat är bara idiotiskt. Och det är väldigt basic-saker som alla spel borde eftersträva. Exakta och bra kontrollen/gameplay som ändå kräver din totala uppmärksamhet. Det ska vara så pass svårt så att det inte blir slentrian. Du måste väga dina val. Det är ett så simpelt concept. Ändå fallerar 99.9 % av alla tillvärkare just där.

Dark souls är världens genom tiderna överlägset bästa spel. hejhej.

Problemet idag är allt runt omkring. Det ska vara stream, Facebook, Twitter, dela hit och dit. Achievements, DLC och mikrotransaktioner.

Det var länge sedan man bara kunde lira igenom ett spel utan störmoment och annat skit.

men streaming är väl ingen nackdel när det gäller dark souls? Finns en hel del som spelar det på twitch som jag anser är väldigt underhållande!

Medlem

Antar att detta spelet är så krävande så det inte går att spela på en så kallad "Nästa generation"

Så det är därför man enbart släpper det på väletablerade maskiner som PS3 och X360

X1 och PS4 skall först brandskyddas och testas så DS släpps inte förrän 2015

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Menige_Erik:
Skrivet av Salami:

Kan någon förklara varför dom valde den sämsta spelaren 2014 att spela detta?

Filmen var bara jobbig att se tyvär.

Dem ville kanske att han skulle dö mycket

Gör inte det här för att vara dryg men...

De = They
Dem = Them

Bra hjälp för att veta vad som är rätt! Är egentligen inte en språkpolis men alltid bra att man lär sig

Har du självklart rätt i

Tack!

Medlem
Skrivet av gardis84:

Jag blir typ lite arg och irriterad när jag tänker på att det finns speltillverkare som INTE gör spel som Dark Souls. Allt annat är bara idiotiskt. Och det är väldigt basic-saker som alla spel borde eftersträva. Exakta och bra kontrollen/gameplay som ändå kräver din totala uppmärksamhet. Det ska vara så pass svårt så att det inte blir slentrian. Du måste väga dina val. Det är ett så simpelt concept. Ändå fallerar 99.9 % av alla tillvärkare just där.

Dark souls är världens genom tiderna överlägset bästa spel. hejhej.

Håller helt med dig där! Varje gång jag sätter i antingen Demons Souls eller Dark Souls i PS3an så är det som en frisk bris som blåser dig i ansiktet. Spelet kan va svårt imellanåt men det är precis det som gör att man anstränger sig MER och lever in sig MER i spelet. Inga andra "moderna" spel idag får jag denna upplevelsen med. Det är inte många spel man kan skryta om att man "varvat" idag, men har du spelat klart Dark Souls eller Demons Souls så känns det som att man stolt kan berätta för sina vänner att man spelat klart de spelen.
Jag har efter egen erfarenhet och eget tycke rekommenderat dessa spel till en del vänner, och man berättar att det är just svårigheten som gör det roligt. Har upplevt att det är många som blir avskräckta av just att det skall vara ett svårt spel. Detta tycker jag är lite tråkigt...
Själv tycker jag spel skall mycket mer handla om utmaning, inte bara en interaktiv film som många av dagens spel är. Kanske är det bara jag som är en bakåtsträvare men spel för mig har alltid handlat om att nöta spel. Nöter du tillräckligt länge så blir du bra på spelet, och med det kommer själva njutningen.

Medlem

Va, alltså... han står med kroppen mot fienden, slår. svärdet slår ner helt galet ifrån fienden. Och allt snack om klasser, säg nu bara att dom snackar om start klasser och att det fortfarande är lika öppet klass system som tidigare

Jag tycker inte det ser speciellt kul ut. Är det spelets gimmick, att man dör ofta?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag tycker inte det ser speciellt kul ut. Är det spelets gimmick, att man dör ofta?

Nja, du dör ofta om du gör fel, "när huvudet är dumt får kroppen lida", så att säga. Jag trodde inte jag skulle gilla DS, att det skulle vara allt för frustrerande men måste säga att det är ett av de bättre spelen som kommit de senaste 10 åren just pg.a hur roliga striderna / stridssystemet och pg.a den otroligt mörka och dystra atmosfären man lyckats skapa.


signatur
Medlem

För de som precis som jag gillar GiantBomb så slängde de igår/förrgår(?) upp en liten intervju med en kille från Namco. Typisk avslappnad GB-intervju och värd att lyssna på.

http://www.giantbomb.com/podcasts/interview-dumptruck/


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag tycker inte det ser speciellt kul ut. Är det spelets gimmick, att man dör ofta?

Att det är en utmaning och inte som ett tell tale spel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Tycker inte alls Dark Souls var så svårt, det hela är att läsa av mönster hur fiender attackerar eller bossar beter sig. Sen att man trillar av eller ramlar ner och dör beror lite grann på kontrollen inte är så himla effektiv som alla påstår. Dem har gjort medveten att kontrollen ska va lite klumpig o svårstyrd och den långsamma tempot.

När man lärt sig hur konceptet är så är spelet faktiskt inte mycket svårare än andra rpg/action spel.

Medlem
Skrivet av Aurahead:

Tycker inte alls Dark Souls var så svårt, det hela är att läsa av mönster hur fiender attackerar eller bossar beter sig. Sen att man trillar av eller ramlar ner och dör beror lite grann på kontrollen inte är så himla effektiv som alla påstår. Dem har gjort medveten att kontrollen ska va lite klumpig o svårstyrd och den långsamma tempot.

När man lärt sig hur konceptet är så är spelet faktiskt inte mycket svårare än andra rpg/action spel.

Visst, när man lärt sig spelet så blir det bra mycket lättare, men i dom flesta spelen så kostar oftast ett misstag inte så mycket, du överlever mycket lättare vid slöspel på många spel men inte i dark souls, och allra helst inte i demons souls. Du måste vara med mer i matchen då ett misstag mycket väl oftast leder till döden. Men ja, spelen är inte svåra för den med tålamod

Medlem
Skrivet av Aurahead:

Sen att man trillar av eller ramlar ner och dör beror lite grann på kontrollen inte är så himla effektiv som alla påstår.

Håller jag nog inte med om.. man trillar inte ner om man smyger fram där man kan falla ned, det jag gillar med analog kontroller jämfört med att styra med tangenter, man smyger, går eller springer helt sömlöst, alla 3:e personsspel blir bättre med en kontroller pg.a detta, imo..


signatur
Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Aurahead:

Tycker inte alls Dark Souls var så svårt, det hela är att läsa av mönster hur fiender attackerar eller bossar beter sig. Sen att man trillar av eller ramlar ner och dör beror lite grann på kontrollen inte är så himla effektiv som alla påstår. Dem har gjort medveten att kontrollen ska va lite klumpig o svårstyrd och den långsamma tempot.

När man lärt sig hur konceptet är så är spelet faktiskt inte mycket svårare än andra rpg/action spel.

Visst, när man lärt sig spelet så blir det bra mycket lättare, men i dom flesta spelen så kostar oftast ett misstag inte så mycket, du överlever mycket lättare vid slöspel på många spel men inte i dark souls, och allra helst inte i demons souls. Du måste vara med mer i matchen då ett misstag mycket väl oftast leder till döden. Men ja, spelen är inte svåra för den med tålamod

För min del så upplever jag spelet så, jag är inte den person som är stressig av mig när jag spelar Dark Souls eller Demon Souls. Tyckte enda spelet kräver av dig är att du tar det lugnt. Kanske därför så många som dör för dem stressar sig fram ^_^

Skrivet av vurt:
Skrivet av Aurahead:

Sen att man trillar av eller ramlar ner och dör beror lite grann på kontrollen inte är så himla effektiv som alla påstår.

Håller jag nog inte med om.. man trillar inte ner om man smyger fram där man kan falla ned, det jag gillar med analog kontroller jämfört med att styra med tangenter, man smyger, går eller springer helt sömlöst, alla 3:e personsspel blir bättre med en kontroller pg.a detta, imo..

Ja vi alla har olika spelstilar, för min del så upplever jag spelet relativt lätt inte all för svår. Kontrollen är helt ok för min del varken bra eller dålig.

Medlem
Skrivet av Aurahead:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Aurahead:

Tycker inte alls Dark Souls var så svårt, det hela är att läsa av mönster hur fiender attackerar eller bossar beter sig. Sen att man trillar av eller ramlar ner och dör beror lite grann på kontrollen inte är så himla effektiv som alla påstår. Dem har gjort medveten att kontrollen ska va lite klumpig o svårstyrd och den långsamma tempot.

När man lärt sig hur konceptet är så är spelet faktiskt inte mycket svårare än andra rpg/action spel.

Visst, när man lärt sig spelet så blir det bra mycket lättare, men i dom flesta spelen så kostar oftast ett misstag inte så mycket, du överlever mycket lättare vid slöspel på många spel men inte i dark souls, och allra helst inte i demons souls. Du måste vara med mer i matchen då ett misstag mycket väl oftast leder till döden. Men ja, spelen är inte svåra för den med tålamod

För min del så upplever jag spelet så, jag är inte den person som är stressig av mig när jag spelar Dark Souls eller Demon Souls. Tyckte enda spelet kräver av dig är att du tar det lugnt. Kanske därför så många som dör för dem stressar sig fram ^_^

Skrivet av vurt:
Skrivet av Aurahead:

Sen att man trillar av eller ramlar ner och dör beror lite grann på kontrollen inte är så himla effektiv som alla påstår.

Håller jag nog inte med om.. man trillar inte ner om man smyger fram där man kan falla ned, det jag gillar med analog kontroller jämfört med att styra med tangenter, man smyger, går eller springer helt sömlöst, alla 3:e personsspel blir bättre med en kontroller pg.a detta, imo..

Ja vi alla har olika spelstilar, för min del så upplever jag spelet relativt lätt inte all för svår. Kontrollen är helt ok för min del varken bra eller dålig.

Haha nej testa stressa fram så förstår du varför folk som har svårt för lugn dör oftare än dom som tar det lilla lugna . Fast ja sen så kan man när man väl kommit in i det göra speedruns, men det är inget för mig, det har jag inte tålamod att lära in mig :p.

Angående kontrollerna, ja där finns lite att önska, men men, jag är glad att jag njuter mer av DaS och DeS än av dom flesta spelen som släppts på senare år

Medlem
Skrivet av gardis84:

Jag blir typ lite arg och irriterad när jag tänker på att det finns speltillverkare som INTE gör spel som Dark Souls. Allt annat är bara idiotiskt. Och det är väldigt basic-saker som alla spel borde eftersträva. Exakta och bra kontrollen/gameplay som ändå kräver din totala uppmärksamhet. Det ska vara så pass svårt så att det inte blir slentrian. Du måste väga dina val. Det är ett så simpelt concept. Ändå fallerar 99.9 % av alla tillvärkare just där.

Dark souls är världens genom tiderna överlägset bästa spel. hejhej.

Håller med förutom det där med svårighetsgrad och att ''Dark Souls är världens genom tiderna överlägset bästa spel''.

Man kan väl få välja vilken svårighetsgrad man vill spela så bli alla glada?

Medlem

Adjö till världen när det här kommer ut i handeln och adjö till alla andra spel


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

12
Skriv svar