Vissa av Conan O’Briens spelklipp är sponsrade

Medlem
Medlem

Vet inte vad som är värst, att Conan är sämre komiker än Eddie murphy, eller skådespelare än Arnold Schwarzenegger, eller det faktum att alla skratt är pålagda.

Inse en sak, majoriteten av aktörerna på Utube är fake och sponsrade.

Corporate politics and gaming!

Medlem
Skrivet av Zpartan:

Vet inte vad som är värst, att Conan är sämre komiker än Eddie murphy, eller skådespelare än Arnold Schwarzenegger, eller det faktum att alla skratt är pålagda.

Inse en sak, majoriteten av aktörerna på Utube är fake och sponsrade.

Corporate politics and gaming!

Bara en sidopunkt - skratten kommer från en livepublik, under sin show spelar han upp de här klippen och det är publikens reaktion du hör i bakgrunden.

Kollar mycket på Conan tycker han är bra, som du kanske ser på min avatar mycket bättre än de sega gubbarna Letterman och Leno.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av zsm:

vem bryr sig? Det är inget annat än underhållning. Inte som att hans åsikt om ett spel har någon som helst tyngd ;D

Vad menar du nu? Jag har ju baserat alla mina köp på Conans recensioner...Nu känner jag mig lurad...

Medlem

Underhållande nonetheless

Medlem

Varför är det här nyheter ens? Vad sägs om lite riktig journalistik istället, kanske en artikel om vilka stora spelrecensenter som får pröjs för att ge positiva recensioner oavsett åsikt?

Va! Det trodde jag aaaaaldrig kunde hända på TV.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Man anade aldrig dagens karusell när man satt där på 90-talet och gejmade. Det är helt säkert.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Verkar som att några har lärt sig vad bitter cynism är.

Självklart är det här inget nytt. Conans program är, precis som alla talk shows, en glorifierad reklampelare där skådisar snackar om sin nya film eller ett band spelar sin nya singel. Det är dock underförstått att så är fallet, men i de här filmerna verkar det ju inte vara uppenbart att somliga av spelen har fått betala för sin medverkan (och eventuellt ett positivt omdöme).

Troligtvis ser de flesta inte på den här "åååh så knasigt - någon som inte vet något om spel spelar spel!!"-serien som seriös speljournalistik, men det ändrar ju inte faktumet att de här spelen får en oerhörd mängd marknadsföring bara för att de visas upp i ett mycket populärt sammanhang. Om det då är så att vissa av spelen pröjsar för att bli positivt jämförda med liknande spel så är det väl självklart att de spelen kommer få en rejäl boost. För en lekman så framstår det ju som att Conan ger ett subjektivt omdöme när han säger att Spel A är bättre än Spel B, när det i själva verket är att A har lagt pengar i fickan på produktionen för att få vara med. Klart det gagnar dem och har en negativ effekt (om än inget enormt) på de övriga spelen.

Inaktiv

Ser det som ren humor. Tror knappast han är partisk heller, han dissar nog friskt om han känner för det.

Medlem

Han ger ju inte ens ett betyg so?

Medlem

Ja, det var väl inget nytt?!

Själva titeln på segmentet säger väl allt. Eller behövs det en förklaring?


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

Har Conan inte redan sagt att spelföretag ger honom spelet och pengar för att han ska spela och recensera deras spel under åtminstone en clueless gamer?

Medlem

Jag är mest avundsjuk. Jag vill också ha $35.000 för att recensera ett spel i två minuter!

12
Skriv svar