Nu är Planetary Annihilation billigare

Robot
Nu är Planetary Annihilation billigare
Medlem
Nu är Planetary Annihilation billigare

Känns fortfarande för dyrt för ett spel som befinner sig i beta-stadiet.

Medlem

Ser ut som en nyversion av gamla TA, vilket är bra. Men är det kul och motiverar det priset, som är ganska högt sänkningen till trots? Det känns som att 325 kr för en upp-piffning av TA inte riktigt är prisvärt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

I nuläget är det helt klart spelbart, men bara inte särskilt kul. Men utvecklingen har gått snabbare än något annat Kickstarter projekt jag sett och framtidsvisionerna är lovande, så jag har inga tvivel om att den färdiga versionen kommer vara värd köpet.

Just nu skulle jag dock hellre spela Supcom snarare än detta.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Känns fortfarande för dyrt för ett spel som befinner sig i beta-stadiet.

Jag hoppas alla vet varför det är så dyrt.

ELF
Medlem
Skrivet av Bojkott:

Känns fortfarande för dyrt för ett spel som befinner sig i beta-stadiet.

Nae. Du kan vara säker på att det fortsätter att utvecklas efter att du har köpt det och det kommer även fortsätta att utvecklas efter att det har släppts.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av conthox:

Ser ut som en nyversion av gamla TA

Det är precis vad det är

Sen konstigt att det är så dyrt när det är finansierat med hjälp av donationer ($2.2 miljoner)
Skulle haft en prislapp på 100-lappen istället, sen höjt priset efter betan, tror de tjänat mer på att göra så! För när allt kommer omkring handlar allt om pengar!

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Bojkott:

Känns fortfarande för dyrt för ett spel som befinner sig i beta-stadiet.

Jag hoppas alla vet varför det är så dyrt.

Nej, varför är det så dyrt?

Medlem

De har ju helt missat konceptet med att släppa alfa och beta-versioner av spel. Varför följer inte fler Minecrafts exempel? Ofärdigt spel = billigare än fullpris, som tack för hjälpen med testningen.

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Bojkott:

Känns fortfarande för dyrt för ett spel som befinner sig i beta-stadiet.

Jag hoppas alla vet varför det är så dyrt.

Varför är det så dyrt? Inget spel så långt jag kan minnas har varit så dyrt som $90, så vad är det som gör det här spelet så unikt?

Jag antar att det har med Kickstarter att göra där priset för alpha access var högt, och för att inte skapa orättvisa när man släppte det på Steam så hade man kvar det höga priset, men jag kan ju ha fel.

Medlem

Därför att alla pengar går till utveckling av spelet och deras early access är bara för dem som vill ge bidrag? De personerna som har tillräckligt intresse för spelet är också de som är troligast att ge feedback och konstruktiva förslag. Den som vill köpa det bara för att spela det tidigare än andra förstör bara spelet för sig själv genom att köpa en ofärdig produkt, de är dessa personer som klagar på buggar och ofärdiga features i beta-produkter och ger andra en sämre bild av spelet innan det ens är i sitt slutskede. Varför ha en ohanterligt stor betapublik när en stor del bara kommer klaga på skitsaker och skriva att spelet inte fungerar.

Vad vet jag men det kan ha varit så de tänkte, har varit väldigt mycket sådant på sista tiden.

PS Kanske inte helt oförtjänt vid närmare eftertanke. DS

Medlem

Jag var grymt sugen på detta; TA var briljant, konceptfilmen och grafiken trevlig, skalan större än någonsin osv.
Nu när jag kollar gameplay-klipp på Youtube inser man att det lider av samma problem som Supcom gjorde stundtals; allt är för jäkla plottrigt och i slutändan sitter man bara med sina tråkiga prickar på skärmen för att man måste köra allt så jäkla utzoomat om man ska vara effektiv.

Känns faktiskt som ett väldigt tveksamt köp just nu...


signatur
Medlem
Skrivet av Bojkott:

Känns fortfarande för dyrt för ett spel som befinner sig i beta-stadiet.

Why?
Förstår inte varför man ska komma undan billigare bara för att det är beta? Om du köper det så får du fullversionen ändå. Visst det är en gamble och deras tidigare pris var absurt, men folk som vill ha alpha,betas för 10$ är ju bara roliga. Det bidrar inte med mycket...

Tycker det är ett ganska rimligt pris nu.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Bojkott:

Känns fortfarande för dyrt för ett spel som befinner sig i beta-stadiet.

Why?
Förstår inte varför man ska komma undan billigare bara för att det är beta? Om du köper det så får du fullversionen ändå. Visst det är en gamble och deras tidigare pris var absurt, men folk som vill ha alpha,betas för 10$ är ju bara roliga. Det bidrar inte med mycket...

Tycker det är ett ganska rimligt pris nu.

När man köper ett spel som är i utvecklingsstadiet så är man även en del av utvecklingen, man bidrar med att söka buggar och man kan komma med feedback. Med andra ord så gör man en del av deras jobb.

Att betala mer för en alpha känns mer som ett straff då dom som köper slutprodukten kommer billigt undan. Dom har inte behövt stått ut med krascher, buggar, frustration m.m. i samma grad som någon som haft alpha access.

Några $10 tycker jag inte är så rimligt, men $30 för alpha, $40 för beta och $45-50 för slutprodukten tycker jag låter betydligt mer rimligt än $90 för alpha, $50 för beta och, ja nu vet jag inte vad dom planerar att ta för slutprodukten, men jag antar att dom lär sänka priset alternativt ligga kvar på beta-priset.

Ett lägre instegspris gör att kanske fler hoppar på och investerar i projektet. Men som det har varit nu så har prislappen bara varit avskräckande för väldigt många.

ELF
Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Bojkott:

Känns fortfarande för dyrt för ett spel som befinner sig i beta-stadiet.

Why?
Förstår inte varför man ska komma undan billigare bara för att det är beta? Om du köper det så får du fullversionen ändå. Visst det är en gamble och deras tidigare pris var absurt, men folk som vill ha alpha,betas för 10$ är ju bara roliga. Det bidrar inte med mycket...

Tycker det är ett ganska rimligt pris nu.

Håller med.
Men för dem som klagar så gav jag ett förslag på Steamforumet.
Varför inte kunna betala bara en liten del för ett early access spel för att just bara kunna spela det under early access tiden. Där efter när det släpps och om man är nöjd så betalar man resten av summan av fullpriset för att kunna spela vidare.

Hm, ska nog ändra förslaget lite


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

1
Skriv svar