Inget multiplayer till Middle-earth: Shadow of Mordor

Robot
Medlem
Inget multiplayer till Middle-earth: Shadow of Mordor

Endast okunniga tror att kampanjen blir bättre om inget multiplayer finns.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Inte hela världen

Medlem

Låter klokt!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Gör inte mig något iallafall.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Geeks Gaming

Ren multiplayer förstår jag.. men det finns en hel del såna spel som hade kunnat vara kul att testa med typ2-4 co-op... typ skyrim, dragon age, fallout.

Men det är inget måste... singelplayer är jävligt kul att köra

Medlem

Det här spelet hade nog ingen köpt för MP iaf. Det är Tolkien så en episk kampanj är det som lockar. Just nu är jag inte så sugen på det här spelet alls. Min hypebarometer är ungefär 3,5/10.

Medlem

Verkar som många utvecklar fokuserar på Singleplayer! Det gillas! Men COOP är satans roligt och brukar/oftast göra spelupplevelsen bättre.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Verkar som många utvecklar fokuserar på Singleplayer! Det gillas! Men COOP är satans roligt och brukar/oftast göra spelupplevelsen bättre.

Beror helt på spelet kan man tycka

Storföretagen har la förstått att folk inte tycker om när spelens storys drabbas för att man tvungen ska lägga in multiplayer.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

fan va skönt att dom inte hoppa på MP tåget som mest all gör nu för tiden

Medlem

Synd det inte fanns coop, fast kanske inte hade funkat i detta spel så dom gjorde kanske ett bra val.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Endast okunniga tror att kampanjen blir bättre om inget multiplayer finns.

Ja för alla vet ju att spel blir bättre när de har multiplayer................

Medlem

Det här är bara positivt. Mer fokus på SP åt folket!

Medlem
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av Kleptoman:

Endast okunniga tror att kampanjen blir bättre om inget multiplayer finns.

Ja för alla vet ju att spel blir bättre när de har multiplayer................

Alla vet ju också att spel utan multiplayer har en exceptionell singleplayer kampanj, eller?

k3m
Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Endast okunniga tror att kampanjen blir bättre om inget multiplayer finns.

nope! det behöver inte vara så. men i de flesta fall så är historien sämre i ett mmo, hittills!

Avstängd

Perfekt. Har alla Assassin's Creed men har aldrig gått nära multiplayer.

Medlem

Det här är bara negativt. Mer fokus på MP(COOP) åt folket!

Medlem

Hade ju kunnat finnas någon rolig tvist till mp, med tanke på den påstådda "öppna världen" osv, men men. Inget att lipa över.

Får la se om det blir bra.

Moderator | Testpilot

Inget fel på det här, men spel som Skyrim och säkert AC4 hade varit skit kul med coop. Inte så det behöver spelas för skaran som inte vill men tror många fler av oss hade spelat spelet om man kunde fara runt och kriga på det öppna havet om man kunde göra det med en vän också. Antingen att man är på samma skepp eller har varsitt.

Samma gällande Skryim, nu är det helt byggt att vara solo men med lite justeringar så hade varit awesome att springa runt med en vän också, helst med moddar och dylikt.

Bara jämföra med Torchlight och Diablo, annat än farming, hur många spelar egentligen själv och inte med vänner? Visst det finns vissa, men flesta spelar nog coop.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Kleptoman:

Endast okunniga tror att kampanjen blir bättre om inget multiplayer finns.

nope! det behöver inte vara så. men i de flesta fall så är historien sämre i ett mmo, hittills!

Mass Effecr 3

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Inget fel på det här, men spel som Skyrim och säkert AC4 hade varit skit kul med coop. Inte så det behöver spelas för skaran som inte vill men tror många fler av oss hade spelat spelet om man kunde fara runt och kriga på det öppna havet om man kunde göra det med en vän också. Antingen att man är på samma skepp eller har varsitt.

Samma gällande Skryim, nu är det helt byggt att vara solo men med lite justeringar så hade varit awesome att springa runt med en vän också, helst med moddar och dylikt.

Bara jämföra med Torchlight och Diablo, annat än farming, hur många spelar egentligen själv och inte med vänner? Visst det finns vissa, men flesta spelar nog coop.

Något jag tyckt vore häftigt skulle vara att där fanns en arena i någon stad i Skyrim. En arena där man kunde möta riktiga spelare.


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv
Skrivet av Kleptoman:

Endast okunniga tror att kampanjen blir bättre om inget multiplayer finns.

klart den blir, då sätter man all tid på att göra ett bra kampanjläge istället för att sätta en grupp på två saker.

Så den okunniga i detta är du, Vet flera spel som är skit bra som singleplayer och som skulle suga om skaparna bara fick för sig att MP läge skulle in.

Det är som CoD t.e.x eller bf, cod hade ett bra sp läge ett tag. Men det har blivit sämre och sämre, skulle dom bara satsa på MP kanske dom skulle lyckas bättre, sama gäller det DICE om dom gick tillbaka till det gamla och slopade SP.

Men det är dom två spelen, don't starve och flera andra spel t.e.x i am alive är spel som funkar bäst som singleplayer.

Ska jag rabbla upp alla spel som passar bäst med bara kampanjläget så får jag skriva en bok, och det är inget jag känner för.

Men visst levt du i din lilla fantasivärld där allt endast är bra med MP

Inaktiv
Skrivet av alobergsli:
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av Kleptoman:

Endast okunniga tror att kampanjen blir bättre om inget multiplayer finns.

Ja för alla vet ju att spel blir bättre när de har multiplayer................

Alla vet ju också att spel utan multiplayer har en exceptionell singleplayer kampanj, eller?

Inte alla men dom flesta spelen utan multiplayer har det, sen får du säga vad du vill.

Medlem
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av Kleptoman:

Endast okunniga tror att kampanjen blir bättre om inget multiplayer finns.

klart den blir, då sätter man all tid på att göra ett bra kampanjläge istället för att sätta en grupp på två saker.

Så den okunniga i detta är du, Vet flera spel som är skit bra som singleplayer och som skulle suga om skaparna bara fick för sig att MP läge skulle in.

Det är som CoD t.e.x eller bf, cod hade ett bra sp läge ett tag. Men det har blivit sämre och sämre, skulle dom bara satsa på MP kanske dom skulle lyckas bättre, sama gäller det DICE om dom gick tillbaka till det gamla och slopade SP.

Men det är dom två spelen, don't starve och flera andra spel t.e.x i am alive är spel som funkar bäst som singleplayer.

Ska jag rabbla upp alla spel som passar bäst med bara kampanjläget så får jag skriva en bok, och det är inget jag känner för.

Men visst levt du i din lilla fantasivärld där allt endast är bra med MP

Skulle säga att allt handlar om utvecklingstid, klart spelet blir sämre om man pressar in mp i ett tight schema som egentligen inte har tid för det, men om man, låt oss säga, lägger på 6 mån - 1 ½ år för att göra en mp del så skulle spelet inte lida av det, alternativt ha ett separat utvecklar team som gör multiplayer delen *har hänt förut*

Så, ett spel lider inte av det, ifall det utvecklas klokt. Konstigt resonemang att ett spel skulle bli genuint sämre bara för man hade en mp del, ifall den inte stjäl tid från sp utvecklandet så är det inget problem.

Skrivet av Jinxswe:

Ren multiplayer förstår jag.. men det finns en hel del såna spel som hade kunnat vara kul att testa med typ2-4 co-op... typ skyrim, dragon age, fallout.

Men det är inget måste... singelplayer är jävligt kul att köra

Att spela Dragon Age tillsammans med kompisar är typ en av mina största drömmar...


signatur

rock n roll aint noise pollution

Medlem

Vad bra! Sp är oftast det som är roligast.

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av Kleptoman:

Endast okunniga tror att kampanjen blir bättre om inget multiplayer finns.

klart den blir, då sätter man all tid på att göra ett bra kampanjläge istället för att sätta en grupp på två saker.

Så den okunniga i detta är du, Vet flera spel som är skit bra som singleplayer och som skulle suga om skaparna bara fick för sig att MP läge skulle in.

Det är som CoD t.e.x eller bf, cod hade ett bra sp läge ett tag. Men det har blivit sämre och sämre, skulle dom bara satsa på MP kanske dom skulle lyckas bättre, sama gäller det DICE om dom gick tillbaka till det gamla och slopade SP.

Men det är dom två spelen, don't starve och flera andra spel t.e.x i am alive är spel som funkar bäst som singleplayer.

Ska jag rabbla upp alla spel som passar bäst med bara kampanjläget så får jag skriva en bok, och det är inget jag känner för.

Men visst levt du i din lilla fantasivärld där allt endast är bra med MP

Skulle säga att allt handlar om utvecklingstid, klart spelet blir sämre om man pressar in mp i ett tight schema som egentligen inte har tid för det, men om man, låt oss säga, lägger på 6 mån - 1 ½ år för att göra en mp del så skulle spelet inte lida av det, alternativt ha ett separat utvecklar team som gör multiplayer delen *har hänt förut*

Separata team kan bli bra vid multiplayer. Men ibland är det rent dåligt då multiplayerteamen ibland inte satt sig in i SP storyn. Så det känns som två skilda spel.

Även om Mordor skall vara mörkt/skitigt och våldsamt, så känns det som det blir lite för mycket ibland av det man sett hittills. Någon färgladare avstickare skulle nog inte skada. Hoppas bara de tar god tid på sig med spelet och testar med att fråga "oss" konsumenter. Och utvecklar en story som är värdig Tolkien.

Så, ett spel lider inte av det, ifall det utvecklas klokt. Konstigt resonemang att ett spel skulle bli genuint sämre bara för man hade en mp del, ifall den inte stjäl tid från sp utvecklandet så är det inget problem.

Medlem

Ber om ursäkt för att mitt resonemang hamnade i citat delen. Det mörkare:) stycket är min kommentar

Moderator | Testpilot
Skrivet av Apministern:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Inget fel på det här, men spel som Skyrim och säkert AC4 hade varit skit kul med coop. Inte så det behöver spelas för skaran som inte vill men tror många fler av oss hade spelat spelet om man kunde fara runt och kriga på det öppna havet om man kunde göra det med en vän också. Antingen att man är på samma skepp eller har varsitt.

Samma gällande Skryim, nu är det helt byggt att vara solo men med lite justeringar så hade varit awesome att springa runt med en vän också, helst med moddar och dylikt.

Bara jämföra med Torchlight och Diablo, annat än farming, hur många spelar egentligen själv och inte med vänner? Visst det finns vissa, men flesta spelar nog coop.

Något jag tyckt vore häftigt skulle vara att där fanns en arena i någon stad i Skyrim. En arena där man kunde möta riktiga spelare.

Till och med det hade varit någorlunda okej. Även fast combat i Elder Scrolls inte är så skillbaserat.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Inget multiplayer till Middle Earth Shadow of Mordor...Tills efter 3 månader då det släpps Multiplayer DLC...

12
Skriv svar