Smartare artificiell intelligens i Total War: Rome II

Robot
Medlem
Smartare artificiell intelligens i Total War: Rome II

Funderar på hur länge dom ska patcha tills det är så som det borde ha varit vid release...

Medlem
Skrivet av grosscutter:

Funderar på hur länge dom ska patcha tills det är så som det borde ha varit vid release...

Den frågan kan man ställa för alldeles för många spel nu för tiden.

Medlem
Skrivet av grosscutter:

Funderar på hur länge dom ska patcha tills det är så som det borde ha varit vid release...

Det är just nu ett mycket bra spel. De som inte spelat det ett tag bör ge det en ny chans!

Visst vissa saker finns väl kvar att putsa på, men det är långt ifrån trasigt.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Båtstriderna är ett enda stort mög. Infanteristriderna är fortfarande cluster**** Kampanjen är i förlängningen ointressant och nerdummad. AI är tillbaka till att vara scriptad och tur är väl det, för det andra experimentet dem höll på med var sjukt meh. Vad gäller dem så kallade förbättringarna av AIn: http://www.youtube.com/watch?v=Y9fBK11I-xw
Undermålig och "seigeAI" är sjukt broken bara..
Var ett tag sedan jag faktiskt lirade Rome 2 men finner det mycket intressant att kolla in tester av dem nya patcherna, stillar alltid mitt begär att installera skiten..

Medlem

Det där tror jag nog när jag ser det.

Medlem

Tack men jag håller mig till Medieval 2, jag hade inte samma problem som många andra beskrev men jag kan inte förmå mig att gilla Rome 2. Jag tycker att total war-serien skall spelas i första hand från världskartan, något som Rome 2 helt går ifrån. All tyngd ligger i striderna och blir man inte frälst av dem så finns det inte mycket mer att falla tillbaka på.

Jag känner mig inte som den tilltänkta konsumenten längre med detta arkad-total war. Men det fick mig att hitta och riktigt gröta ner mig i Crusader Kings 2

Medlem

4/5 - FZ


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

FM-guru
F.d. Sisyr

Spelet är åt helvete mycket bättre nu än det var vid release (vilket är en skam i sig), men det kommer aldrig bli det spel det hypades till att vara.

Likväl är det numera värt ett köp för den intresserade.

Medlem

"Säkert köp" - FZ

Medlem

Tack så mycket SEGA...
Spelet kommer aldrig bli hur det var tänkt sig.

Medlem

Med radious mod blir det bra, hade kanske kunnat hålla med om 4/5 om det släppts i detta tillstånd.

Medlem

Mitt spel kraschar varje gång en rebellgrupp av Carthage anfaller en av mina städer, när kom denna uppdatering?
Spelade senast kl 17:00 idag, så om den kom tidigare får man väl vänta tills nästa patch..

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

4/5 - FZ

Skrivet av eagiz:

"Säkert köp" - FZ

Ja, recensioner på spelsiter/tidningar ska man ta med en väldigt stor nypa salt idag. Kom ihåg Gamereactors recension av Diablo 3 där man kallade storyn "mäktig" och tyckte AH var något bra.

Medlem

Siege AI är fortfarande inte där den ska vara. Du kan glatt spela tills du skall försvara dina murar och ser hur AI'n beter sig. Där stänger man av, utmaningen försvann...

Medlem

Gamereactor 9/10
FZ 4/5

Det går att lita på spelrecensenter idag...

Frilansare
Skrivet av Kleptoman:

4/5 - FZ

Skrivet av Zidious G:

Gamereactor 9/10
FZ 4/5

Det går att lita på spelrecensenter idag...

Skrivet av eagiz:

"Säkert köp" - FZ

Herregud vad ni är långsinta!

Man kunde tro att ni sitter vid skärmen 24/7 och liksom bara väntar på ett tillfälle att dra upp de tre av tjugotusen publicerade recensioner där vi har klantat oss. (Ja, jag tittar på er, Op Flashpoint: Dragon Rising-rättshaverister.) Ni äter inte ens, sover i skift. Ni vakar, spejar, beredda att hugga! Imponerande.
Vigilance +10!

Skrivet i all välmening.

Medlem

Operation Flashpoint: Dragon Rising: 5/5 Fulländat - FZ

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Kleptoman:

4/5 - FZ

Skrivet av Zidious G:

Gamereactor 9/10
FZ 4/5

Det går att lita på spelrecensenter idag...

Skrivet av eagiz:

"Säkert köp" - FZ

Herregud vad ni är långsinta!

Man kunde tro att ni sitter vid skärmen 24/7 och liksom bara väntar på ett tillfälle att dra upp de tre av tjugotusen publicerade recensioner där vi har klantat oss. (Ja, jag tittar på er, Op Flashpoint: Dragon Rising-rättshaverister.) Ni äter inte ens, sover i skift. Ni vakar, spejar, beredda att hugga! Imponerande.
Vigilance +10!

Skrivet i all välmening.

Vi glömmer aldrig. Vi är väktaren av spelmörket. Vi värnar folkets plånböcker. Vi är spelarens röst.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Kleptoman:

4/5 - FZ

Skrivet av Zidious G:

Gamereactor 9/10
FZ 4/5

Det går att lita på spelrecensenter idag...

Skrivet av eagiz:

"Säkert köp" - FZ

Herregud vad ni är långsinta!

Man kunde tro att ni sitter vid skärmen 24/7 och liksom bara väntar på ett tillfälle att dra upp de tre av tjugotusen publicerade recensioner där vi har klantat oss. (Ja, jag tittar på er, Op Flashpoint: Dragon Rising-rättshaverister.) Ni äter inte ens, sover i skift. Ni vakar, spejar, beredda att hugga! Imponerande.
Vigilance +10!

Skrivet i all välmening.

Haha roligt men jag är väl en av dom som är mest kritisk till hur recencenter utför sina recensioner.

Finns inte många förklaringar till hur någon människa som är förmögen att installera och starta ett dator spel kan se igenom samtliga fel som diverse spel har.

Det borde vara helt fysiskt omöjligt och tills någon erkänner så kommer jag hålla samma uppfattning att något är fel.

Frilansare
Skrivet av Salami:
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Kleptoman:

4/5 - FZ

Skrivet av Zidious G:

Gamereactor 9/10
FZ 4/5

Det går att lita på spelrecensenter idag...

Skrivet av eagiz:

"Säkert köp" - FZ

Herregud vad ni är långsinta!

Man kunde tro att ni sitter vid skärmen 24/7 och liksom bara väntar på ett tillfälle att dra upp de tre av tjugotusen publicerade recensioner där vi har klantat oss. (Ja, jag tittar på er, Op Flashpoint: Dragon Rising-rättshaverister.) Ni äter inte ens, sover i skift. Ni vakar, spejar, beredda att hugga! Imponerande.
Vigilance +10!

Skrivet i all välmening.

Haha roligt men jag är väl en av dom som är mest kritisk till hur recencenter utför sina recensioner.

Finns inte många förklaringar till hur någon människa som är förmögen att installera och starta ett dator spel kan se igenom samtliga fel som diverse spel har.

Det borde vara helt fysiskt omöjligt och tills någon erkänner så kommer jag hålla samma uppfattning att något är fel.

Fair enough.
Men, om du beställer, redigerar och publicerar tusentals speltester så är sannolikheten att utfallet i samtliga test (minus alla subjektiva betänkligheter) blir till samtligas belåtenhet rätt liten. Och ibland blir det jättefel, det vet vi också! Vi är alla människor med fel och brister, och det är klart att ni ska gnälla. Jag är bara ute efter att långsintheten och rättshaverismen går lite för långt ibland.

Det är trots allt samma två, tre spel som alltid återkommer i dessa diskussioner, sedan typ Hedenhös. Och samtliga belackare verkar helt bortse från de tusentals gånger vi inte "gjort fel".

Frilansare

Ps. Jag avskyr delar av Rome II-AI:n, men har ända lagt över 200 timmar på spelet. Jag gillar det! Stör mig, men har överseende.

Förstår dock att man blir kritisk till att det negativa inte nämns i en recension, även om skribenten är lyrisk. Som sagt, ibland blir det fel.
Ds

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Salami:
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Kleptoman:

4/5 - FZ

Skrivet av Zidious G:

Gamereactor 9/10
FZ 4/5

Det går att lita på spelrecensenter idag...

Skrivet av eagiz:

"Säkert köp" - FZ

Herregud vad ni är långsinta!

Man kunde tro att ni sitter vid skärmen 24/7 och liksom bara väntar på ett tillfälle att dra upp de tre av tjugotusen publicerade recensioner där vi har klantat oss. (Ja, jag tittar på er, Op Flashpoint: Dragon Rising-rättshaverister.) Ni äter inte ens, sover i skift. Ni vakar, spejar, beredda att hugga! Imponerande.
Vigilance +10!

Skrivet i all välmening.

Haha roligt men jag är väl en av dom som är mest kritisk till hur recencenter utför sina recensioner.

Finns inte många förklaringar till hur någon människa som är förmögen att installera och starta ett dator spel kan se igenom samtliga fel som diverse spel har.

Det borde vara helt fysiskt omöjligt och tills någon erkänner så kommer jag hålla samma uppfattning att något är fel.

Fair enough.
Men, om du beställer, redigerar och publicerar tusentals speltester så är sannolikheten att utfallet i samtliga test (minus alla subjektiva betänkligheter) blir till samtligas belåtenhet rätt liten. Och ibland blir det jättefel, det vet vi också! Vi är alla människor med fel och brister, och det är klart att ni ska gnälla. Jag är bara ute efter att långsintheten och rättshaverismen går lite för långt ibland.

Det är trots allt samma två, tre spel som alltid återkommer i dessa diskussioner, sedan typ Hedenhös. Och samtliga belackare verkar helt bortse från de tusentals gånger vi inte "gjort fel".

Förstår självklart att ni också gör fel ibland. Det gör jag också på jobbet ibland. Men det som är klurigt med just detta spel är att i stort sätt alla recensenter gav det ett högt betyg. Jag vet inte om ni sneglade över hos dem andra och ''följde med strömmen'' lite grann. Eller så var det bara slumpen att ni gav samma betyg som dem andra

Hur som helst så har ni till 9 av 10 ganska så korrekta betyg enligt mig i alla fall.

Frilansare

Jag gav det 70-någonting i PC Gamer. Av 100. 7/10 om du så vill. Bra betyg, men inte överväldigande.

Inaktiv

Det är lättare att tillämpa en skala 0-10, där 6-10 är de normala 1-5. 1-5 mäter uselhet medan 6-10 mäter brahet.

Man börjar på 5/10 och justerar utefter upplevelsen. Efterbehandling +/- 1 poäng om spelet står för rätt eller fel politik tex. Hammer and Sickle är inte politiskt tvivelaktigt vilket alltså tex ger +1, medan Arma, Battlefield, Cod, Company of Heroes m.m. fiskar i grumliga vatten. Ett spel som står för dåliga åsikter kan aldrig få 10 så.

Sen blir det fiffigt eftersom konsolspel aldrig kan mäta över 5.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Ps. Jag avskyr delar av Rome II-AI:n, men har ända lagt över 200 timmar på spelet. Jag gillar det! Stör mig, men har överseende.

Förstår dock att man blir kritisk till att det negativa inte nämns i en recension, även om skribenten är lyrisk. Som sagt, ibland blir det fel.
Ds

Detta är felet med dagens recensenter.

De är inte kritiska nog om inte spelet har riktigt mycket fel (á la Aliens colonial marines).

Oftast är det en massa praise och glory åt spel - och visst, det ska spel som är fungerande och bra ha, men de ska då ha med det negativa i det.

Iochmed att ai är _ganska_ stort i Total War och de gjorde så katastrofalt dåligt med den och ändå prisas spelet till höga höjder, det.

Det är riktigt dåligt.

Frilansare
Skrivet av Jakobinklubben:

Det är lättare att tillämpa en skala 0-10, där 6-10 är de normala 1-5. 1-5 mäter uselhet medan 6-10 mäter brahet.

Man börjar på 5/10 och justerar utefter upplevelsen. Efterbehandling +/- 1 poäng om spelet står för rätt eller fel politik tex. Hammer and Sickle är inte politiskt tvivelaktigt vilket alltså tex ger +1, medan Arma, Battlefield, Cod, Company of Heroes m.m. fiskar i grumliga vatten. Ett spel som står för dåliga åsikter kan aldrig få 10 så.

Sen blir det fiffigt eftersom konsolspel aldrig kan mäta över 5.

Va?

Frilansare
Skrivet av Kuci:
Skrivet av Joakim Bennet:

Ps. Jag avskyr delar av Rome II-AI:n, men har ända lagt över 200 timmar på spelet. Jag gillar det! Stör mig, men har överseende.

Förstår dock att man blir kritisk till att det negativa inte nämns i en recension, även om skribenten är lyrisk. Som sagt, ibland blir det fel.
Ds

Detta är felet med dagens recensenter.

De är inte kritiska nog om inte spelet har riktigt mycket fel (á la Aliens colonial marines).

Oftast är det en massa praise och glory åt spel - och visst, det ska spel som är fungerande och bra ha, men de ska då ha med det negativa i det.

Iochmed att ai är _ganska_ stort i Total War och de gjorde så katastrofalt dåligt med den och ändå prisas spelet till höga höjder, det.

Det är riktigt dåligt.

Och gårdagens?

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Herregud vad ni är långsinta!

Man kunde tro att ni sitter vid skärmen 24/7 och liksom bara väntar på ett tillfälle att dra upp de tre av tjugotusen publicerade recensioner där vi har klantat oss. (Ja, jag tittar på er, Op Flashpoint: Dragon Rising-rättshaverister.) Ni äter inte ens, sover i skift. Ni vakar, spejar, beredda att hugga! Imponerande.
Vigilance +10!

Skrivet i all välmening.

I lol'ed!

Nej, men just Rome 2 är så himla skumt. Inget ont om FZ och Gamereactor egentligen, utan jag fattar inte hur ett spel kan bli så hyllat av alla recensenter världen över och så totalsågat av spelare. Alla gav det bra betyg och det var ett av dom trasigaste spelen i spelhistorien, och det är fortfarande massor kvar att fixa.

alla fattar la att felet till att spelet fick för högt betyg var för att exakt vid det tillfället var det fel på kaffe atimaten och den stackars skribenten var sur och kinkig å inte vart det bättre av att darthvader envisades med att the darkforce commands you to wright fast and furys!


signatur

New life, New hope

12
Skriv svar