Dungeon Keeper är nu tillgängligt för Android och IOS

Medlem

Varför spela detta på android när gog-versionen är ljusår bättre?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Javas:

Detta är nästan värre än när EA slaktade DK teamet och skrotade DK3 för jävla Harry Potter filmspel istället...fy fan för spelindustrin ibland!

Tycker första harry potter var rätt mysigt att spela igenom
Men EA hade inte behövt skrota dk3 för det....
Jag tänker då inte stödja några fler spel där EA varit med i leken.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Stod ut i ungefär tre minuter. Avinstallerat...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av magma:
Skrivet av Javas:

Detta är nästan värre än när EA slaktade DK teamet och skrotade DK3 för jävla Harry Potter filmspel istället...fy fan för spelindustrin ibland!

Tycker första harry potter var rätt mysigt att spela igenom
Men EA hade inte behövt skrota dk3 för det....
Jag tänker då inte stödja några fler spel där EA varit med i leken.

Jag älskade de två första Harry Potter spelen när jag var liten men de var inte värda att offra Dungeon Keeper för imo :/


signatur

Game long and prosper

Medlem

På många f2p-titlar på mobiler så köper man till sig framgång, det går inte vara bra på något. Varför finns det inte bara demo versioner utav spelet vartefter man sen kan köpa hela upplevelsen? Men nej så fungerar inte spelen, då hade de varit allt för lätta. Simpelt skit, som bara inför mikrotransaktioner för att spelet ska verka svårt. EA är knappast ensamma om det här alla speltillverkare gör samma sak. Detta är verkligen en pest i spelindustrin just nu. $$$

Tacka fan för spelet Travian, där väntetiderna i alla fall har ett syfte :P.

Medlem

Ringde en telefonförsäljare samtidigt som jag pröva spelet...vet inte vilket som var värst...la på telefonen och avinstallera spelet.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Hur störande är mikrostranaktionerna?

Tydligen fruktansvärt irriterande och gör spelet närmast ospelbart : http://youtu.be/GpdoBwezFVA

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av magma:
Skrivet av Javas:

Detta är nästan värre än när EA slaktade DK teamet och skrotade DK3 för jävla Harry Potter filmspel istället...fy fan för spelindustrin ibland!

Tycker första harry potter var rätt mysigt att spela igenom
Men EA hade inte behövt skrota dk3 för det....
Jag tänker då inte stödja några fler spel där EA varit med i leken.

Jag älskade de två första Harry Potter spelen när jag var liten men de var inte värda att offra Dungeon Keeper för imo :/

Gillade tvåan också, men inte på samma sätt som första.

Nej, du... EA är inte vad de en gång varit.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av DAoG:

På många f2p-titlar på mobiler så köper man till sig framgång, det går inte vara bra på något. Varför finns det inte bara demo versioner utav spelet vartefter man sen kan köpa hela upplevelsen? Men nej så fungerar inte spelen, då hade de varit allt för lätta. Simpelt skit, som bara inför mikrotransaktioner för att spelet ska verka svårt. EA är knappast ensamma om det här alla speltillverkare gör samma sak. Detta är verkligen en pest i spelindustrin just nu. $$$

Tacka fan för spelet Travian, där väntetiderna i alla fall har ett syfte :P.

Huva får nästan rysningar när jag tänker på Travian. Något så kopiöst tidskrävande spel trots en hel del väntetid. Nej aldrig mer

Medlem
Skrivet av TheConsul:
Skrivet av DAoG:

På många f2p-titlar på mobiler så köper man till sig framgång, det går inte vara bra på något. Varför finns det inte bara demo versioner utav spelet vartefter man sen kan köpa hela upplevelsen? Men nej så fungerar inte spelen, då hade de varit allt för lätta. Simpelt skit, som bara inför mikrotransaktioner för att spelet ska verka svårt. EA är knappast ensamma om det här alla speltillverkare gör samma sak. Detta är verkligen en pest i spelindustrin just nu. $$$

Tacka fan för spelet Travian, där väntetiderna i alla fall har ett syfte :P.

Huva får nästan rysningar när jag tänker på Travian. Något så kopiöst tidskrävande spel trots en hel del väntetid. Nej aldrig mer

Ja, några år sen som jag spelade med. Riktigt tidskrävande när man har runt 30 byar.

Medlem
Skrivet av Dvärgen:

Hatande kommer igång, så irriterande är inte mikrotransaktioner i mobilspelen.

Öhh, inte?

Låt oss se vad Nerd³ tycker om microtransaktionerna i detta spel och försök hävda att det på nått sätt är rimligt.

EDIT: såg att den var länkad tidigare i tråden, men den får vara kvar då länken är lätt att missa.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv
Skrivet av pubisboy:
Skrivet av Dvärgen:

Hatande kommer igång, så irriterande är inte mikrotransaktioner i mobilspelen.
Ge fan i att kommentera istället, inget har tvingat er att spela på mobilen. Sluta vara emot att folk vill spela där med, en gamer är inte någon som bara spelar på pc.
En gamer är en person som spelar på alla möjliga plattformar, skaffa er ett liv istället och sluta komma med hatiska kommentarer så fort något ploppar fram.

Jo det är jäv-ligt irriterande när de gör spelen så det knappt går att spela utan att använda microtransaktioner. Sedan vet jag inte vartifrån du får att jag har något emot folk som spelar på mobiler och andra plattormar än PC, det var något du hittade på själv.
Chilla så kommer du att må mycket bättre.

Wow nämnde jag ditt namn? Det där inlägget var riktat mot folket som gnäller på folk som spelar på mobil, för dom kommentarerna flödar alltid in så fort Android/ ios spel nämns. Enda som var riktat mot dig och den andra var väl om mikrotransaktioner.

Stött på minst en gång något spel på mobilen där mikrotransaktioner kommit i vägen. Annars har jag klarat mig utmärkt.
Därav jag inte håller med dig alls

Snacka om att du tar åt dig av ett helt inlägg när inte allt var om dig. Gör inte en höna av en fjäder pojk

Medlem
Skrivet av pubisboy:
Skrivet av Dvärgen:

Hatande kommer igång, så irriterande är inte mikrotransaktioner i mobilspelen.
Ge fan i att kommentera istället, inget har tvingat er att spela på mobilen. Sluta vara emot att folk vill spela där med, en gamer är inte någon som bara spelar på pc.
En gamer är en person som spelar på alla möjliga plattformar, skaffa er ett liv istället och sluta komma med hatiska kommentarer så fort något ploppar fram.

Jo det är jäv-ligt irriterande när de gör spelen så det knappt går att spela utan att använda microtransaktioner. Sedan vet jag inte vartifrån du får att jag har något emot folk som spelar på mobiler och andra plattormar än PC, det var något du hittade på själv.
Chilla så kommer du att må mycket bättre.

Läsvärd hur spelindustrin skjuter sig i båda fötterna ...

http://www.baekdal.com/opinion/how-inapp-purchases-has-destro...

12
Skriv svar