Smartare artificiell intelligens i Total War: Rome II

Medlem
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Salami:
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Kleptoman:

4/5 - FZ

Skrivet av Zidious G:

Gamereactor 9/10
FZ 4/5

Det går att lita på spelrecensenter idag...

Skrivet av eagiz:

"Säkert köp" - FZ

Herregud vad ni är långsinta!

Man kunde tro att ni sitter vid skärmen 24/7 och liksom bara väntar på ett tillfälle att dra upp de tre av tjugotusen publicerade recensioner där vi har klantat oss. (Ja, jag tittar på er, Op Flashpoint: Dragon Rising-rättshaverister.) Ni äter inte ens, sover i skift. Ni vakar, spejar, beredda att hugga! Imponerande.
Vigilance +10!

Skrivet i all välmening.

Haha roligt men jag är väl en av dom som är mest kritisk till hur recencenter utför sina recensioner.

Finns inte många förklaringar till hur någon människa som är förmögen att installera och starta ett dator spel kan se igenom samtliga fel som diverse spel har.

Det borde vara helt fysiskt omöjligt och tills någon erkänner så kommer jag hålla samma uppfattning att något är fel.

Fair enough.
Men, om du beställer, redigerar och publicerar tusentals speltester så är sannolikheten att utfallet i samtliga test (minus alla subjektiva betänkligheter) blir till samtligas belåtenhet rätt liten. Och ibland blir det jättefel, det vet vi också! Vi är alla människor med fel och brister, och det är klart att ni ska gnälla. Jag är bara ute efter att långsintheten och rättshaverismen går lite för långt ibland.

Det är trots allt samma två, tre spel som alltid återkommer i dessa diskussioner, sedan typ Hedenhös. Och samtliga belackare verkar helt bortse från de tusentals gånger vi inte "gjort fel".

Förstår självklart att ni också gör fel ibland. Det gör jag också på jobbet ibland. Men det som är klurigt med just detta spel är att i stort sätt alla recensenter gav det ett högt betyg. Jag vet inte om ni sneglade över hos dem andra och ''följde med strömmen'' lite grann. Eller så var det bara slumpen att ni gav samma betyg som dem andra

Hur som helst så har ni till 9 av 10 ganska så korrekta betyg enligt mig i alla fall.

Jag gör aldrig fel.
Ville bara få det sagt utan att tillföra något ytterligare till diskussionen.

i dag var nog den första gången jag har sett dem flanka mig i en stad så att jag förlorade striden annars går de bara rakt på

så nu behöves bara 10 miljoner patchar till sedan ska det bli bra nog

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:

Jag gör aldrig fel.
Ville bara få det sagt utan att tillföra något ytterligare till diskussionen.

Jag önskar att jag var som dig, aldrig ser sina egna brister hehe

Medlem
Skrivet av Comstedt:

Med radious mod blir det bra, hade kanske kunnat hålla med om 4/5 om det släppts i detta tillstånd.

Heh. Personligen får jag lust att formatera hela datorn efter att bara läsa ändringarna som Radious gör. Testa modden och var tvungen att duscha efteråt för att jag kände mig så äcklig.

Tacka vet jag 2TPY Hardcore Mod ^^

Medlem

Även om man bortser från buggarna så har ju CA fackat upp spelet med sina nya desto mer arkad-inriktade tendenser. Med bland annat slag som är över på tre minuter och det faktum att alla resurser i en provins är förlagda till staden. Jag har provat att köra med diverse moddar, men inte ens det verkar hjälpa.
Och eftersom de säkerligen vägrar inse sina misstag kommer förändringar likt dessa att bestå genom eventuella efterföljare och den annars så underbara serien kommer att vara förstörd för alltid.

Medlem

Rome II som jag hoppades så mycket på. Synd bara att man fick ett early access-spel som släpptes som ett färdigt spel...

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

alla fattar la att felet till att spelet fick för högt betyg var för att exakt vid det tillfället var det fel på kaffe atimaten och den stackars skribenten var sur och kinkig å inte vart det bättre av att darthvader envisades med att the darkforce commands you to wright fast and furys!

Wow, inga punkter! Inga komman! Ingen punktuation alls, undantaget ett utropstecken (haha...) i slutet av kulspruteskuren Din svensklärarinna lär ju raseri-twerka i sin grav vid det här laget?

Jag läste hela raddan på göteborgska, hoppas jag gjorde rätt. Jag förstod knappt ett ord av vad du menade - men Kalle, jag tilldelar dig härmed en av de mest uppåt-pekande tummarna jag haft nöjet att donera på länge! Njut

Medlem

Haa haa,, totalt underbart,, tänkte ge det en chans.. spelet startar i 1920x1080 upplösning,, ändrar till 2560x1440. får CTD hela tiden,... Skitspel

Medlem

kör med moddar. radious mod pack, funkar hur bra som helst.

Medlem

Jag har inte spelat total war sen medieval II. Men det är alltid samma tjat från utdelarna. "jo nu har vi en super bra AI som är helt fantastisk". Likväl är de tvungna att matcha den till förbannelse. Varje gång.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Kleptoman:

4/5 - FZ

Skrivet av Zidious G:

Gamereactor 9/10
FZ 4/5

Det går att lita på spelrecensenter idag...

Skrivet av eagiz:

"Säkert köp" - FZ

Herregud vad ni är långsinta!

Man kunde tro att ni sitter vid skärmen 24/7 och liksom bara väntar på ett tillfälle att dra upp de tre av tjugotusen publicerade recensioner där vi har klantat oss. (Ja, jag tittar på er, Op Flashpoint: Dragon Rising-rättshaverister.) Ni äter inte ens, sover i skift. Ni vakar, spejar, beredda att hugga! Imponerande.
Vigilance +10!

Skrivet i all välmening.

Klantat och klantat er Jocke, frågan är ju hur det har gått till öht? Lät ni en morot recensera OpF DR eller hur kunde det bli så fruktansvärt jävla fel?
Och hur kommer det sig att recensenten i fråga har varit inaktiv i forumet sen veckan efter att recensionen publicerades?
It's time for the truth!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

12
Skriv svar