Ska Nintendo slås ihop med annat företag?

Robot
Ska Nintendo slås ihop med annat företag?
Medlem
Ska Nintendo slås ihop med annat företag?

De går ihop med Apple och lanserar en konsol tillsammans, och vidare designade smarta tillbehör för idrottare och pensionärer.

Medlem

Hoppas inte nintendo, någonsin går ihop med apple och/eller börjar göra saker tillsammans med apple.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Sony köper upp dem och lägger ner dem.

Medlem
Skrivet av Redstar:

De går ihop med Apple och lanserar en konsol tillsammans, och vidare designade smarta tillbehör för idrottare och pensionärer.

För Apples senaste konsol var ju en hit...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Hoppas inte nintendo, någonsin går ihop med apple och/eller börjar göra saker tillsammans med apple.

Så desperata är nog inte Nintendo...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Redstar:

De går ihop med Apple och lanserar en konsol tillsammans, och vidare designade smarta tillbehör för idrottare och pensionärer.

Nya namnet blir Nipple.

Medlem

Vilket val de än gör hoppas jag inte det påverkar deras Topp-spel.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Miindz:

Sony köper upp dem och lägger ner dem.

Med tanke på att Sony ganska nyligen genomled en enorm ekonomisk svacka och fick kämpa sig på fötter igen genom diverse omstruktureringar så tvivlar jag på att deras aktieägare vill öppna plånboken och köpa Nintendo bara för att lägga ner företaget. Plus att Nintendo inte skulle sälja till Sony.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Miindz:

Sony köper upp dem och lägger ner dem.

Med tanke på att Sony ganska nyligen genomled en enorm ekonomisk svacka och fick kämpa sig på fötter igen genom diverse omstruktureringar så tvivlar jag på att deras aktieägare vill öppna plånboken och köpa Nintendo bara för att lägga ner företaget. Plus att Nintendo inte skulle sälja till Sony.

Räcker med att Nintendo gör som Sega och kastar konsolerna åt helvete och börjar göra spel till Sonys och Microsofts konsoler.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Miindz:

Sony köper upp dem och lägger ner dem.

Med tanke på att Sony ganska nyligen genomled en enorm ekonomisk svacka och fick kämpa sig på fötter igen genom diverse omstruktureringar så tvivlar jag på att deras aktieägare vill öppna plånboken och köpa Nintendo bara för att lägga ner företaget. Plus att Nintendo inte skulle sälja till Sony.

Räcker med att Nintendo gör som Sega och kastar konsolerna åt helvete och börjar göra spel till Sonys och Microsofts konsoler.

Dunno about that =/


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Miindz:

Sony köper upp dem och lägger ner dem.

Med tanke på att Sony ganska nyligen genomled en enorm ekonomisk svacka och fick kämpa sig på fötter igen genom diverse omstruktureringar så tvivlar jag på att deras aktieägare vill öppna plånboken och köpa Nintendo bara för att lägga ner företaget. Plus att Nintendo inte skulle sälja till Sony.

Räcker med att Nintendo gör som Sega och kastar konsolerna åt helvete och börjar göra spel till Sonys och Microsofts konsoler.

Dunno about that =/

Lite tråkigt för då försvinner Nintendos alla innovationer men företaget skulle tjäna pengar i massor och överleva utan större problem.

Själv hoppas jag Nintendo överlever men inte att dom sjunker till nivån att dom flyttar fokus från konsolmarknaden till mobilspel för då blir jag ledsen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Slå ihop med Sony så vi får se ett Pokémon på Playstation och kanske ett Monster Hunter eller två. (Nej, ta inte detta på allvar. Inte för att jag hade haft något emot det hela men tvivlar starkt på något sånt. )

Medlem
Skrivet av Miindz:

Sony köper upp dem och lägger ner dem.

Sony är mindre värt än Nintendo. Nintendo har 1,4 Biljoner Yen på kontot och Sony har förluster på över flera miljarder sek.

Bara Microsoft har råd =P

Medlem
Skrivet av Cenorida:
Skrivet av Miindz:

Sony köper upp dem och lägger ner dem.

Sony är mindre värt än Nintendo. Nintendo har 1,4 Biljoner Yen på kontot och Sony har förluster på över flera miljarder sek.

Bara Microsoft har råd =P

Halo: Mario Evolved


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Till och börja med tror jag inte Nintendo skulle gå ihop med Microsoft för Nintendo är ett Japans företag så tror dom vill gå ihop med någon som är japansk också

ELF
Medlem

Nintendo och Sega.... Hmmmm.....


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Xilitu:

Till och börja med tror jag inte Nintendo skulle gå ihop med Microsoft för Nintendo är ett Japans företag så tror dom vill gå ihop med någon som är japansk också

Xbox har inte varit så populär i Japan heller.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det skulle ju vara häftigt om sony och nintendo gick ihop eller åtminstone började sammarbeta

k3m
Medlem
Skrivet av ELF:

Nintendo och Sega.... Hmmmm.....

blir nintega och skapar den ultimata spelupplevelsen till pc, så ms o sony konkar

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av ELF:

Nintendo och Sega.... Hmmmm.....

blir nintega och skapar den ultimata spelupplevelsen till pc, så ms o sony konkar

Spela Mario med tangentbord och mus....?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Hälsa? Lämna spelbranschen månne?

Medlem

Som sagt har Nintendo sjukt mycket besparingar till skillnad från Sony och Microsoft. Så även om Wii U går dåligt så kan de överleva flera konsollanseringar till som floppar utan att de går i konkurs.

Medlem
Skrivet av Frux:

Som sagt har Nintendo sjukt mycket besparingar till skillnad från Sony och Microsoft. Så även om Wii U går dåligt så kan de överleva flera konsollanseringar till som floppar utan att de går i konkurs.

Microsoft har även dem väldigt stora besparingar, Du kanske inte vet vem Bill Gates är?

Medlem

Microsoft skulle nog verkligen må bra av Nintendo för att bli större på en Asiatiska marknaden, och jag skulle verkligen vilja ha ett galet stort open world-Pokémon till min kommande Xbox One

Medlem

Jag gillar kontrollen till wii U.

Man kan ju koppla wii U kontrollen till PS4 så har man en snabbare nintendo konsoll.

Oh well, det är väl aldrig dåligt att förändra sig?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Frux:

Som sagt har Nintendo sjukt mycket besparingar till skillnad från Sony och Microsoft. Så även om Wii U går dåligt så kan de överleva flera konsollanseringar till som floppar utan att de går i konkurs.

90% av världens datorer kör Windows. Tror inte du att det genererar pengar? Microsoft är den enda konsoltillverkaren som har en annan väldigt lukrativ verksamhet att backa upp sitt spelutvecklande med.

Att Nintendo kan överleva "flera konsollanseringar till som floppar" är nog tyvärr en överdrift. Nintendo har djupa fickor och stora besparingar. Men att utveckla, lansera och supporta en konsol är kostsamt och inget du gör i en handvändning. Så, nej, jag tror inte att Nintendo kan ta sig genom flera konsolgenerationer utan att vända på trenden.

Däremot så tror jag heller inte att Nintendo kommer gå i konkurs. Jag har inte ens helt räknat ut WiiU, vilket många verkar ha gjort pga den dåliga starten.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Frux:

Som sagt har Nintendo sjukt mycket besparingar till skillnad från Sony och Microsoft. Så även om Wii U går dåligt så kan de överleva flera konsollanseringar till som floppar utan att de går i konkurs.

90% av världens datorer kör Windows. Tror inte du att det genererar pengar? Microsoft är den enda konsoltillverkaren som har en annan väldigt lukrativ verksamhet att backa upp sitt spelutvecklande med.

Sony har väl ändå ett par projekt vid sidan av..

Medlem
Skrivet av Vandraren:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Frux:

Som sagt har Nintendo sjukt mycket besparingar till skillnad från Sony och Microsoft. Så även om Wii U går dåligt så kan de överleva flera konsollanseringar till som floppar utan att de går i konkurs.

90% av världens datorer kör Windows. Tror inte du att det genererar pengar? Microsoft är den enda konsoltillverkaren som har en annan väldigt lukrativ verksamhet att backa upp sitt spelutvecklande med.

Sony har väl ändå ett par projekt vid sidan av..

Ja, Sony har sin verksamhet. Men den verksamheten (TV/projektorer/datorer/m.m) har varit nära att sänka Sony. Senaste decenniet har Sony förlorat enorma belopp på sin hemelektronik vilket ledde till en väldigt stor omstrukturering av företaget för att försöka komma på fötter igen (I princip var det deras besparingar från tidigare Playstationsucén som räddade företaget). Jag är inte riktigt beredd att kalla Sonys hemelektronik för lukrativ affär riktigt än. Men visst, du har rätt i att Sony har annan business att falla tillbaka på.

12
Skriv svar