Hearthstone: Heroes of Warcraft

Robot
Hearthstone: Heroes of Warcraft

Hearthstone har öppnat betan för allmänheten, och för FZ berättar Blizzard om framtiden med free-to-play, tävlingsinriktat spelande och bristen på monk och death knight.

#hearthstone-heroes-of-warcraft, #world-of-warcraft, #blizzard


Medlem
Hearthstone: Heroes of Warcraft

snyggt

Inaktiv

Har suttit o kört Hearthstone sedan open beta släpptes, och måste medge att spelet har sin charm, väldigt lätt att komma in i och har ett väldigt casual gameplay.

Detta är dock även en av dess nackdelar för mig personlige, som gammal MTG nörd så hade jag gärna sett lite mer djup i spelet

Medlem

Jag älskar CCG men Heartstone tycker jag inte är kul att spela, men helt klart kul att se på turneringar och sånt jämfört med att spela själv imo.

Är för mycke minion spam och för lite olika abilities, aldeles för simpelt.

Medlem
Skrivet av anon_189899:

Har suttit o kört Hearthstone sedan open beta släpptes, och måste medge att spelet har sin charm, väldigt lätt att komma in i och har ett väldigt casual gameplay.

Detta är dock även en av dess nackdelar för mig personlige, som gammal MTG nörd så hade jag gärna sett lite mer djup i spelet

Exakt det jag menar, när charmen lagt sig och insidan visar sig så ser man hur lite djup spelet har.

Många sitter på forum och försöker hitta djupet men allt alla säger har redan sagt 10ggr om då dom försöker undvika att prata om djupet, för det finns inget tyvär.

Medlem

Magic teh Heartstonening

Inaktiv

ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ RIOT or RIOT ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ

Medlem

Jag tror imho att Hearthstone ganska snart kan behöva fler kort.
Dels för att öka mängden strategier och dels för att man kommer ju om inte allt för länge tröttna lite på de kort som finns.

Jag skulle gärna även se en till typ av kort som kanske skulle liknas vad magics enchantments. Långvariga spells som stannar ett litet tag. Tänk buffar/debuffar t.ex som stannar 2-3 rundor eller DoTs.

Inaktiv
Skrivet av Evilof:

Jag tror imho att Hearthstone ganska snart kan behöva fler kort.
Dels för att öka mängden strategier och dels för att man kommer ju om inte allt för länge tröttna lite på de kort som finns.

Jag skulle gärna även se en till typ av kort som kanske skulle liknas vad magics enchantments. Långvariga spells som stannar ett litet tag. Tänk buffar/debuffar t.ex som stannar 2-3 rundor eller DoTs.

Vill också se enchants .. Även artifacts.

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Evilof:

Jag tror imho att Hearthstone ganska snart kan behöva fler kort.
Dels för att öka mängden strategier och dels för att man kommer ju om inte allt för länge tröttna lite på de kort som finns.

Jag skulle gärna även se en till typ av kort som kanske skulle liknas vad magics enchantments. Långvariga spells som stannar ett litet tag. Tänk buffar/debuffar t.ex som stannar 2-3 rundor eller DoTs.

Vill också se enchants .. Även artifacts.

Samma här, problemet med spelet är inte att det är simpelt, utan att det känns bara som ett halft spel.

Så mycket som saknas, dom kanske fixar det med expansioner men grund visionen av spelet är det vi får nu och det som känns så trist när det finns så många CCG dom kunnat ta så många bra saker ifrån.

Medlem

Jag tröttnade fort, kortspel är inte min grej


signatur

Meep!

Medlem

Konstigt att ingen klagar på att det är en mobiltelefonsport...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Konstigt att ingen klagar på att det är en mobiltelefonsport...

Vadå, finns det på mobilen??


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Ellakk:
Skrivet av marcus8958:

Konstigt att ingen klagar på att det är en mobiltelefonsport...

Vadå, finns det på mobilen??

Kommer till iOS och Android.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag spelar HS dagligen i stort sett, tycker det är förbannat roligt. Riktigt skönt också att man inte behöver lägga ner alldeles för mycket tid, samt lärdom på spelet. Lite väl mycket RNG kan tyckas, men oftast handlar det ändå om skicklighet.

Är ganska säker att det kommer komma uppdateringar som förändrar spelet ganska rejält, denna grund som finns just nu kommer nog inte hålla så länge, folk inkl. jag kommer nog att tröttna en vacker dag i så fall.

Som någon annan sade också, det är riktigt roligt att kolla på(streaming).

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ellakk:
Skrivet av marcus8958:

Konstigt att ingen klagar på att det är en mobiltelefonsport...

Vadå, finns det på mobilen??

Kommer till iOS och Android.

Gött! Ett perfekt format för kortspel!


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Evilof:

Jag tror imho att Hearthstone ganska snart kan behöva fler kort.
Dels för att öka mängden strategier och dels för att man kommer ju om inte allt för länge tröttna lite på de kort som finns.

Jag skulle gärna även se en till typ av kort som kanske skulle liknas vad magics enchantments. Långvariga spells som stannar ett litet tag. Tänk buffar/debuffar t.ex som stannar 2-3 rundor eller DoTs.

Är väll på g med nya kort, minns bara inte hur snart det var.


signatur

"We Want Fun And We Wanna Get Wasted" - Andrew W.K

Avstängd
Skrivet av Ellakk:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ellakk:
Skrivet av marcus8958:

Konstigt att ingen klagar på att det är en mobiltelefonsport...

Vadå, finns det på mobilen??

Kommer till iOS och Android.

Gött! Ett perfekt format för kortspel!

Exakt! Har spelat det på min spel- PC men rätt format är paddan. Detta är det perfekta spelet! Man kan spela offline och mot andra om man vill.

Medlem
Skrivet av Calez:
Skrivet av Ellakk:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ellakk:
Skrivet av marcus8958:

Konstigt att ingen klagar på att det är en mobiltelefonsport...

Vadå, finns det på mobilen??

Kommer till iOS och Android.

Gött! Ett perfekt format för kortspel!

Exakt! Har spelat det på min spel- PC men rätt format är paddan. Detta är det perfekta spelet! Man kan spela offline och mot andra om man vill.

Har det kommit nu??


signatur

Styret upp och däcken ner

1
Skriv svar