Beväpnade vakter i Prison Architect

Robot
Medlem
Beväpnade vakter i Prison Architect

Är detta spel roligt? Ser intressant ut, och funderar på om man skulle ge det en chans.

Inaktiv
Skrivet av Genera:

Är detta spel roligt? Ser intressant ut, och funderar på om man skulle ge det en chans.

Har ju bara hört och läst positiva saker om detta lir, så det är nog bara att köpa det.
Själv är det där inget spel i min smak, annars hade jag kastat pengar på direkten.

Medlem

Har testat det lite till o från... tror nog att detta kan bli något bra framöver.

Medlem
Skrivet av Genera:

Är detta spel roligt? Ser intressant ut, och funderar på om man skulle ge det en chans.

Enligt Steam så har jag spelat det i 34 timmar hittils och sen hade jag nog minst lika mycket innan jag fick det på Steam. Gillar man den typen av managementspel (t.ex. Theme Hospital, Evil Genius, Startopia) så är Prison Architect helt rätt. Däremot ska man vara medveten om att det fortfarande är en alpha och det händer att det kommer med buggar även om det för det mesta fungerar väldigt bra. Sen finns inte alla funktioner på plats heller men spelet växer för varje månad och blir bara bättre och bättre!

/ LordDaimos

Medlem

Är det fortfarande så man måste börja om hela sin save om man inte hinner med något? Menar, det är för stressigt när det kommer nya fångar hela tiden och man inte hinner/har råd att bygga.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Är det fortfarande så man måste börja om hela sin save om man inte hinner med något? Menar, det är för stressigt när det kommer nya fångar hela tiden och man inte hinner/har råd att bygga.

Finns inställningar för när fångarna ska anlända. Man kan exempelvis stänga av inflödet av fångar temporärt.


signatur

Have a good time!

Inaktiv

Tycker att Prison Architect är helt hopplöst både vad gäller innehåll och prissättning.

Evil Genius, Dungeon Keeper, Towns är i en klass för sig.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Tycker att Prison Architect är helt hopplöst både vad gäller innehåll och prissättning.

Evil Genius, Dungeon Keeper, Towns är i en klass för sig.

Oj så roligt jag har haft när jag spelat Evil Genius, lustigt nog är det mer eller mindre ingen av mina bekanta som hört talas om det. Strategi med en hel del vriden humor:)

Medlem

Älskar denna typ av uppgradera och bygga spel, har spelat prison architech mycket och det sviker inte.. fortarande kul att spela.

Ett tips tilll alla som gillar prison architech är spelet rimworld.
Som är inspirerat av PA. http://rimworldgame.com/

Medlem
Skrivet av Redstar:
Skrivet av Jakobinklubben:

Tycker att Prison Architect är helt hopplöst både vad gäller innehåll och prissättning.

Evil Genius, Dungeon Keeper, Towns är i en klass för sig.

Oj så roligt jag har haft när jag spelat Evil Genius, lustigt nog är det mer eller mindre ingen av mina bekanta som hört talas om det. Strategi med en hel del vriden humor:)

Håller med. Fantastiskt spel!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Genera:

Är detta spel roligt? Ser intressant ut, och funderar på om man skulle ge det en chans.

Det är fett roligt! Mycket beroendeframkallande ;D


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem

Mycket intressant spel, men jag väntar tills det är 100% klart innan jag skaffar det. Tills dess så läser jag bloggen ibland och kollar på filmklipp som folk lägger upp.

Skribent
Skrivet av Nemo:

Mycket intressant spel, men jag väntar tills det är 100% klart innan jag skaffar det. Tills dess så läser jag bloggen ibland och kollar på filmklipp som folk lägger upp.

Samma här. Kommer tröttna innan hela spelet släpps om jag börjar nu i alphan.

Skrivet av Jakobinklubben:

Tycker att Prison Architect är helt hopplöst både vad gäller innehåll och prissättning.

Evil Genius, Dungeon Keeper, Towns är i en klass för sig.

Hur är Towns nuförtiden? Senast jag kollade (för länge sen) verkade det mest bara vara en spelmotor och löften om en bättre framtid. Finns det mycket material nu?


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Inaktiv

Det är fullt spelbart, och det närmaste man kan komma Dwarf Fortress i "3D". När man överger eller förlorat sin by kan man välja att ladda upp den och låta andra börja spela på dess ruiner. Dvs man gräver ut återstoden av det någon annan byggt.

Enda haken är att utvecklingen tycks ha stannat av.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av Krockobil:

Älskar denna typ av uppgradera och bygga spel, har spelat prison architech mycket och det sviker inte.. fortarande kul att spela.

Ett tips tilll alla som gillar prison architech är spelet rimworld.
Som är inspirerat av PA. http://rimworldgame.com/

testade rimworld. Kul spel. Bättre än PA, tycker jag iaf. Kanske lite tunt än så länge


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

1
Skriv svar