Sir, You Are being Hunted scannar ditt ansikte

Robot
Medlem
Sir, You Are being Hunted scannar ditt ansikte

Haha, tänkte tipsa om exakt den här imorse.

December-videon innehöll en hel del andra nyheter. Missa inte!

Medlem

Det här känns ju rätt genialiskt och väldigt spännande, kan faktiskt tänka mig det här är grymt nice både när jag spelar bf4 såsom när jag sitter med wow.

Inaktiv

TrackIR skannar väl inte ens ansikte? Den följer väl en IR-signal som man sätter på huvvet. Eller har jag missat nån ny version?

Medlem

TrackIR är skitgrymt i spel där man vanligtvis inte kan se sig omkring utan att behöva trycka ner knappar eller använda sig av hat switches, exempelvis simulatorer, där oftast även 6DoF är till stor fördel. Men i ett FPS så tycker jag att musen är exemplariskt för att se sig omkring. När jag har använt TrackIR i FPS så har min reaktionsförmåga och aim snarare försämrats.

Medlem

Fattar inte, om den scannar via webkamera och om man vrider på huvudet så vridet sig huvudet ingame?

Isf kan jag inte riktigt se skärmen om jag ska vrida huvudet åt sidan utan att bli skevögd.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Fattar inte, om den scannar via webkamera och om man vrider på huvudet så vridet sig huvudet ingame?

Isf kan jag inte riktigt se skärmen om jag ska vrida huvudet åt sidan utan att bli skevögd.

Du vrider huvudet lite i verkligheten, men det rör sig mer i spelet.

http://www.youtube.com/watch?v=_AO0F5sLdVM

Medlem

Scannar ditt ansikte och skickar till NSA...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Vore fränt om alla fps skulle använda sig av den här teknologin


signatur

Game long and prosper

Medlem

En teknik som känns extremt korkad när man har liten skärmyta... eller ja, det kändes inte så bra ens när man provade det med 100".

Skärm i glasögonen är det som gäller ifall man ska vrida på huvudet.

Inaktiv
Skrivet av Rockartisten:

TrackIR skannar väl inte ens ansikte? Den följer väl en IR-signal som man sätter på huvvet. Eller har jag missat nån ny version?

Nä inte bara via signaler, det är utvecklat att det ska funka att läsa av ens rörelser via en webbkamera med.

Spelet blev väldans intressant igen nu för detta, blir som att man lär leva in sig mer i spelet nu

Medlem

Finns ingen mening med detta när framtiden är Oculus Rift

Medlem
Ozo
Medlem
Skrivet av Karmak:

Finns ingen mening med detta när framtiden är Oculus Rift

Vem vet hur länge vi får vänta på Oculus Rift. TrackIR har funnits på marknaden länge och fungerar extremt bra. Lite ovant i början men känns snabbt naturligt! Varför inte utveckla till något som redan finns och fungerar bra, finns ju färdiga SDKs osv, som snabbt kan implementeras.

Inaktiv

Man kan enkelt göra en egen TrackIR med FreeTrack. Freetracknoir är också ett alternativ.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av Karmak:

Finns ingen mening med detta när framtiden är Oculus Rift

Kommer dröja grymt länge:

Moderator | Testpilot

"där vi blir vi", say what.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Jag ser detta som en reklamsnutt för TrackIR. Ingen nyhet direkt. TrackIR har funnits i andra spel sedan flera år tillbaka. Främst i Flight Simulator X och ArmA-serien (tvåan och trean, och inte ettan?). Vart är nyheten egentligen?

Medlem
Skrivet av Karmak:

Finns ingen mening med detta när framtiden är Oculus Rift

Framtiden dröjer nog ett tag.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Problemet är ju att skärmen man sitter framför är för liten för att simulera en öppen värld. Vrider man på huvudet, säg 20 centimeter måste man titta i ögonvrån för att kunna hänga med var som är på skärmen. Det känns lite onödigt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ansiktsskanning = / = Headtracking.............

Medlem

Hoppas det byggt ett interface som de sen implementerat emot. Tråkigt att bara nischa in sig på TrackIR - Nu när VR-headset börjar bli populära igen kan det vara smidigt med stöd för flera enheter!

Medlem
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av Karmak:

Finns ingen mening med detta när framtiden är Oculus Rift

Framtiden dröjer nog ett tag.

Du menar som i tredje/fjärde kvartalet detta året? Ja det är sjukt länge....

Skrivet av Draug:
Skrivet av Karmak:

Finns ingen mening med detta när framtiden är Oculus Rift

Kommer dröja grymt länge:

https://www.youtube.com/embed/NxCWwa7u7uM

Wow really? en 1 år gammal video på den första versionen av oculus? good job

Medlem
Skrivet av Dagonath:

Ansiktsskanning = / = Headtracking.............

så skrev de bara för att locka läsare...jag trodde att man fick sitt ansikte inscannat och använt i spelet på något sätt...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

1
Skriv svar