svagt batteri på kontrollen

Medlem
svagt batteri på kontrollen

Någon mer än jag som tycker batteritiden på dosan är dålig? En uppladdad dosa räcker inte mer än 5-7 timmar. (Med headset på hela tiden)

Medlem
Skrivet av Locktail:

Någon mer än jag som tycker batteritiden på dosan är dålig? En uppladdad dosa räcker inte mer än 5-7 timmar. (Med headset på hela tiden)

En liten följdfråga - Hur lång tid tar det att ladda kontrollen när den varnar för lågt batteri?

Medlem

Inte mätt exakt. Sätter konsolen på stand-by och laddar dosan i kanske 5 timmar. Men tar nog inte mer än 2

Medlem

Bara 5-7 timmar? Du får väl göra nått annat efter 7 timmars spelande eller köpa en kontroll till så du kan sträckspela 14 timmar om dagen.


signatur
Medlem

Hehe. Hinns inte med mer än kanske 2 timmar. Småbarns farsa vettu

Medlem
Skrivet av Locktail:

Hehe. Hinns inte med mer än kanske 2 timmar. Småbarns farsa vettu

Då är ju problemet löst, om du bara spelar 2 timmar om dagen. Ladda handkontrollen med 2-3 dagars mellanrum så tar inte batteriet slut.

Medlem

Pratar vi ps3-kontroll för mina ps3 kontroller är nog på betydligt mer än 5-7 timmar om dagen och dom laddar vi bara över natten, samt att om man har barn som spelar så har jag att dom stänger av sig själva så fort som möjligt i inställningarna iom det oftast bara läggs ifrån sig kontrollen.


signatur
Medlem

Har att dem stängs av efter 5min. Hade fullt batteri igår kväll. Spelade lite mer än 3 timmar med headsett (turtle beach ps4 chatt headsett) och bara 1 plupp kvar imorse.

Medlem

kopplar man in headsetet till kontrollern så är det ju inte konstigt att det drar batteri


signatur
Medlem

Funkar väl att ladda med en mobil laddare om usbsladden är för kort?

Medlem
Skrivet av cityzenx:

Funkar väl att ladda med en mobil laddare om usbsladden är för kort?

Jag köpte en USB-förlängare för 79 direkt. Medföljande USb-sladd är lite väl kort tycker jag.

Medlem

ja batteriet räcker betydligt kortare än till ps3, för antar du menar ps4 ja? skriv tydligt tack ifall du vill ha hjälp.

Medlem
Skrivet av snoeppen:

Bara 5-7 timmar? Du får väl göra nått annat efter 7 timmars spelande eller köpa en kontroll till så du kan sträckspela 14 timmar om dagen.

Så gör jag. Har en inkopplad som laddar medans jag spelar med andra. Sen när jag spelat färdigt pluggar jag ur den andra som oftast laddat färdigt.

Tror dom äter mycket batteri för att det är en lampa som lyser hela tiden samt många använder kontrollen till headset vilket lär äta batteri det med.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Om det är lampan som äter batteri har de misslyckats lite. För ingen vill väl ha den påslagen? En ps3 kontroll (har själv de första, alltså de utan Dual Shock, inköpta 2007) håller hur länge som helst med aktivt spelande. Det gör inte PS4:a kontrollen.

Men som sagt, med en USB förlängningssladd är det inga problem.

1
Skriv svar