Thrustmaster TX Racing Wheel Ferrari 458 Italia Edition

Robot
Thrustmaster TX Racing Wheel Ferrari 458 Italia Edition

Den enda Xbox One-ratten är pc-kompatibel, snålt tilltagen och oumbärligt bra.

#forza-motorsport-5, #microsoft, #mad-catz, #thrustmaster, #turn-10, #logitech, #assetto-corsa, #race-07, #next-car-game


Medlem
Thrustmaster TX Racing Wheel Ferrari 458 Italia Edition

jag gillar inte när dom skippar en växelspak faktist, G27 kör jag isåfall hellre på. Fast denna ratt skulle nog kanske vara helt OK om jag nu skulle klara mig utan en riktig spak.

Medlem

Undrar hur denna står sig mot T500 RS? Vilket är den ratt jag sakta sparar ihop mot.
Blir ju genast dyrare köpa denna då jag inte vill vara utan 3 pedaler setup och växelspak.

Verkar ju lite billigare än T500 så kanske kan vara något men känns som ska man ha till PC så bättre köra på en stadig G27 + wheelstand pro tills man köper fetare rigg.

Medlem

Jag hoppas PS4 får stöd för G27 när nästa Gran Turismo kommer.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Har den lite äldre thrustmaster ferrari f1 som e sjukt bra, så ingen överraskning att det blev lika bra den här gången

Medlem

Sådan ofantlig douche-move att inte ha stöd för den svindyra Fanatec-ratten folk tvingades köpa om de ville ha något vettigt till 360 (eftersom de vägrar lägga in stöd för G27).

KoP
Medlem

Det finns ett stark vill-ha begär. Det kan man inte sticka under stolen med.

Medlem

Jag har själv precis byggt en dator endast för det fantastiska Assetto Corsa.
I nuläget har jag en Fanatec GT2 som är en riktigt bra ratt, men har länge sneglat åt T500RS. Problemet är att jag redan har Fanatecs Clubsport-pedaler, således behöver jag bara själva ratten.
Frågan är hur denna ratt egentligen står sig mot T500RS?

Vad betyder detta?
>Glapp- och responsfri force feedback

För mig låter det som något helkasst?!
Någon som kan svara på om det finns riktig force feedback som på logitech rattarna?

Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Vad betyder detta?
>Glapp- och responsfri force feedback

För mig låter det som något helkasst?!
Någon som kan svara på om det finns riktig force feedback som på logitech rattarna?

Det är bättre force feedback än på Logitech rattarna, inga kugghjul som skapar glapp, mycket är förmodligen baserat på T500RS ratten. Responsfri vet jag inte vad han menar med dock.

Medlem

Tror jag väntar på Fanatecs svar på detta (:
Har en Fanatec CSR E och den är brutalt bra, och pedalerna är bland det bästa jag provat.


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

Inaktiv

Artikeln är bra, har haft denna ratt sedan release och kan nämna några saker som jag har märkt. Den är min andra rattrigg och 7 ratt i samlingen sittandes på en Playseat challenge (rekommenderas starkt, den är inte bättre än mina andra riggar men fruktansvärt smidig att plocka undan snabbt)

1. Det är ingen fanatec, men den piskar G27 på känslan
Och kvalitet (där känns den pålitligare än fanatec med.)

2. Den saknar möjlighet att använda Ones headset , jag har iallafall inte hittat anslutning för det, vilket gör att kinect är mitt enda sätt att snacka i mp.(kanske går att lösa på nåt annat sätt)

3. Det finns INGET konsolbilsim i närheten av Forza motorsport 5. Har man inte spelat detta (med ratt) så vet man inget om konsolsim. Fm5 med denna ratt är underbart, saknar dock koppling och stick men det köper man till sen)

Tips till er som köper denna, ändra turnmode(900,540, etc) på den innan ni kör forza (dpad + mode knappen för att passa bilklass).

Inaktiv

Tillägg. Forcefeedback på denna är super, och fruktansvärt stark även jämfört med fanatec. Akta fingrarna!!

Medlem

Mer hårdvarurecensioner till folket! *slickar Tompa*

Ja! Underbar ratt detta. Hade gärna sett mer inställningar a'la Fanatec och ratten i sig känns något plastig men går att byta ut tur nog. Nåja, några kommentarer!

Skrivet av Tompa:

Visserligen ligger ansvaret hos Turn 10 snarare än Thrustmaster, men hos en ratt i den här prisklassen borde en koppling få plats i budgeten.

Hmm, tycker man får förbaskat mycket hårdvara för pengarna faktiskt. Remdriven ratt med skapliga pedaler för den pengen är fasiken inte så farligt. G27:ans pedaler känns rejält ... "skumtomte" i jämförelse med dom som följer med i paketet till denna ratt. Visst, saknar koppling men koppling utan växelspak är väl lite meningslöst? Och växelspak samt pedaler med koppling skulle göra paketet betydligt dyrare än vad det är nu.
Lär väl komma en bundle med T3PA och växelspak runt release av pedalerna antar jag, det kommer jag absolut hålla utkik efter.

Fast, win/win verkar ju vara att plugga in Fanatecs pedaler och TH8:a iofs. Sure, Thrustmasters broms är det inga fel på men men... Lastcell tycker jag fortfarande känns bättre.

Kördes testen av ratten på nuvarande FM5 patchen dock, Tompa? Oscillerar inte ratten för dig eller beter sig konstigt alls i jämförelse med hur den funkar till PC:n? Verkar osannolikt med tanke på alla problem som rapporteras på FM.net och liknande communitys. Kan vara värt att göra ett nytt försök när nästa patch landat kanske?

Överlag, suverän ratt, vill man uppgradera så går det. Vill man köra med Fanatec's pedaler så går det (sök på adapter, finns ett par att välja mellan). Vill man äta semla på en onsdag så går det.

Brutalt som fan för dom som köpt en Fanatec (och tillbehör osv) för ~4000:- till 360'n och som nu måste köpa en ny ratt, det borde fasiken ha nämnts i recensionen. Vidrigt beteende av MS.

"Bättre" än T500RS? Nej. Märkbart sämre? Njaaee, då ska du vara rätt kräsen. Smidigare? Absolut.
Något bättre feedback i denna än Fanatec's CSR och även fast ratten som följer med TX:n känns leksakig (likgiltig CSR's i min åsikt) så går den att byta ut i framtiden.

Om dom bara hade kunna klämma in PS3/4 och 360 kompatibilitet så hade den omedelbart suttit på betydligt fler riggar.

Skrivet av sam_s:

Tror jag väntar på Fanatecs svar på detta (:
Har en Fanatec CSR E och den är brutalt bra, och pedalerna är bland det bästa jag provat.

^ Detta. Men, verkar inte i dagsläget som att MS är intresserade av det.

Inaktiv

Har en Fanatec CSR, den funkar lika lite till One som min gamla Thrustmaster från Xbox 1 tiden fungerar till 360.....

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Har en Fanatec CSR, den funkar lika lite till One som min gamla Thrustmaster från Xbox 1 tiden fungerar till 360.....

Jag har en Logitech GT Driving Force. Fungerar lika bra till PS4 som PS2
Edit: Och PC.

Inaktiv
Skrivet av Edd1e:
Skrivet av the_o:

Har en Fanatec CSR, den funkar lika lite till One som min gamla Thrustmaster från Xbox 1 tiden fungerar till 360.....

Jag har en Logitech GT Driving Force. Fungerar lika bra till PS4 som PS2
Edit: Och PC.

..... hjälper föga till 360 och One... Men logitech e inte i närheten av fanatec imho. Jag har själv jämfört med rl på ett flertal bilar (dock inte samma banor doh!) och kan utan minsta tvekan säga att Forza har den realism som konkurrenterna saknar (pc aside då)

Medlem
Skrivet av anon_81726:

..... hjälper föga till 360 och One...

Precis. Kompatibiliteten är värdelöst hanterad på så gott som alla konsoler utom Sonys. Det var min poäng.

Skrivet av anon_81726:

Men logitech e inte i närheten av fanatec imho.

Håller med. Fanatec's funkar dock även på PS2. Och PS4. Och PS3. Nämnde jag PC?

Inaktiv
Skrivet av Edd1e:
Skrivet av the_o:

..... hjälper föga till 360 och One...

Precis. Kompatibiliteten är värdelöst hanterad på så gott som alla konsoler utom Sonys. Det var min poäng.

Skrivet av the_o:

Men logitech e inte i närheten av fanatec imho.

Håller med. Fanatec's funkar dock även på PS2. Och PS4. Och PS3. Nämnde jag PC?

Sony och kompabilitet? Hmm. Jag har hängt med på det tåget och har inget snällt att säga om företaget sony när det gäller kompabilitet

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Sony och kompabilitet? Hmm. Jag har hängt med på det tåget och har inget snällt att säga om företaget sony när det gäller kompabilitet

Okej.

Inaktiv
Skrivet av Edd1e:
Skrivet av the_o:

Sony och kompabilitet? Hmm. Jag har hängt med på det tåget och har inget snällt att säga om företaget sony när det gäller kompabilitet

Okej.
http://www.lindelof.nu/wp-content/uploads/2011/11/skygglappar...

Oj. Ska du säga unge man.....
Vad sägs om att man skickade in en tidig PS3a på garantirep pga YLoD och fick en utan bakåtkompabilitet??!

Jag har btw en byrålåda med gamla MD spelare du kan få köpa till orginalpriset....

Medlem
Skrivet av anon_81726:
Skrivet av Edd1e:
Skrivet av anon_81726:

Sony och kompabilitet? Hmm. Jag har hängt med på det tåget och har inget snällt att säga om företaget sony när det gäller kompabilitet

Okej.
http://www.lindelof.nu/wp-content/uploads/2011/11/skygglappar...

Oj. Ska du säga unge man.....
Vad sägs om att man skickade in en tidig PS3a på garantirep pga YLoD och fick en utan bakåtkompabilitet??!

Jag har btw en byrålåda med gamla MD spelare du kan få köpa till orginalpriset....

Rimliga krav du ställer om du förväntar dig att de skall dra igång produktionen av konsolens första version (inklusive barnsjukdomar som YLoD) bara för dig.

Inaktiv

Vad tramsar du om.
om du har köpt en produkt med ex. Other os och bakåtkompabilitet så är det det den ska ha. Men Sony har verkligen visat last gen vad de tyckte om sina kunder. Sånt beteende ska inte uppmuntras för det skapar mer arrogans.

hade du varit nöjd om du köpt ex en tv som kunde visa alla tv kanaler i Sverige, sen skickar du den på rep och får tillbaka en som bara kan visa SVT 1 och 2. Sony fanboys måste vara bland de dummaste om de tycker att det är så det ska fungera. Har man betalt för något ska man få det.

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Vad sägs om att man skickade in en tidig PS3a på garantirep pga YLoD och fick en utan bakåtkompabilitet??!

Och vad har det med Driving Force GT att göra?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Intressant läsning! Låter som det är fantastiskt kul att köra Forza 5 med ratt. Men för min del blir det att vänta tills Fanatec släpper en kompatibel ratt till XB1


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Redaktör
Skrivet av maniac:

Intressant läsning! Låter som det är fantastiskt kul att köra Forza 5 med ratt. Men för min del blir det att vänta tills Fanatec släpper en kompatibel ratt till XB1

Forza 5 mår mycket bättre av ratt jämfört med gamepad jämfört med alla tidigare Forza, tycker jag. Samtidigt har det den där märkliga tendensen att motorbromsa många bakhjulsdrivna bilar till sladd, och därför vill jag väldigt gärna testa hur det funkar med koppling. Det går som sagt att gasa och bromsa samtidigt för att slippa släppen, men det är väldigt svårt att tajma inbromsningarna bra på detta sätt.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av maniac:

Intressant läsning! Låter som det är fantastiskt kul att köra Forza 5 med ratt. Men för min del blir det att vänta tills Fanatec släpper en kompatibel ratt till XB1

Forza 5 mår mycket bättre av ratt jämfört med gamepad jämfört med alla tidigare Forza, tycker jag. Samtidigt har det den där märkliga tendensen att motorbromsa många bakhjulsdrivna bilar till sladd, och därför vill jag väldigt gärna testa hur det funkar med koppling. Det går som sagt att gasa och bromsa samtidigt för att slippa släppen, men det är väldigt svårt att tajma inbromsningarna bra på detta sätt.

Som sagt, det hade vart väldigt roligt att testa Forza 5 med ratt. Känns faktiskt som om F5 har tagit ytterligare ett kliv mot sim hållet med alla tvära kast man kan få om man inte är försiktig, speciellt med bakhjulsdrivna bilar. Iaf jämfört mot vad jag observerat i Asseto Corsa, Race Room och iRacing


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Inaktiv
Skrivet av azynkron:
Skrivet av the_o:

Vad sägs om att man skickade in en tidig PS3a på garantirep pga YLoD och fick en utan bakåtkompabilitet??!

Och vad har det med Driving Force GT att göra?

????

Inaktiv
Skrivet av maniac:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av maniac:

Intressant läsning! Låter som det är fantastiskt kul att köra Forza 5 med ratt. Men för min del blir det att vänta tills Fanatec släpper en kompatibel ratt till XB1

Forza 5 mår mycket bättre av ratt jämfört med gamepad jämfört med alla tidigare Forza, tycker jag. Samtidigt har det den där märkliga tendensen att motorbromsa många bakhjulsdrivna bilar till sladd, och därför vill jag väldigt gärna testa hur det funkar med koppling. Det går som sagt att gasa och bromsa samtidigt för att slippa släppen, men det är väldigt svårt att tajma inbromsningarna bra på detta sätt.

Som sagt, det hade vart väldigt roligt att testa Forza 5 med ratt. Känns faktiskt som om F5 har tagit ytterligare ett kliv mot sim hållet med alla tvära kast man kan få om man inte är försiktig, speciellt med bakhjulsdrivna bilar. Iaf jämfört mot vad jag observerat i Asseto Corsa, Race Room och iRacing

Märkbar skillnad utan tvekan mot fyran (som på sin tid var bäst på konsol) ska omedelbums investera i adapter och testa med fanatec pedalerna och växelspak.

1
Skriv svar