Två nya bilder från SOE:s hemliga MMO

Robot
Medlem
Två nya bilder från SOE:s hemliga MMO

Får DayZ-vibbar. Zombie survival MMO?

Fler på samma spår.

Medlem

Trött på zombies, hoppas man får kötta fanatiska kyrk anhängare med laser svärd.

Skrivet av Ostguden:

Får DayZ-vibbar. Zombie survival MMO?

Fler på samma spår.

jasså du också ... min först tanke när jag såg bilderna


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

hade ju varit fint med ett spel som handlar om överlevnad/fantasy inga jävla zombies.

Lite fallout apakolyps möter metro.

fast gjort på ett annorlunda sätt och multiplayer, dock mmo skulle detta nog aldrig fungera då immersion bryts enormt när du ska göra MMO tyvärr

Medlem

Kul att se vad en kyrka ger för associationer nu för tiden

Själv tycker det är väldigt intetsägande.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Lite fallout apakolyps möter metro.

STALKER-tema då

Medlem

Varför måste nästan alla spel och filmer handla om zombies nu för tiden? Jag har aldrig tyckt det varit intressant.

Medlem
Skrivet av Playcrafter:

Varför måste nästan alla spel och filmer handla om zombies nu för tiden? Jag har aldrig tyckt det varit intressant.

Vart står det att det är zombie-tema?

Medlem

Knappast fantasy i alla fall. Dels är ju byggnaderna för moderna, med vad som ser ut som plåt tak, men framför allt för att det står en bil i bakgrunden nere till vänster..

Bilden i sig, med de effekter de valt att använda ger ju faktiskt, som sagts, lite zombie/apokalyps/övergiven värld, men det är som sagt omöjligt att veta.

Har svårt att tänka mig att de inte satsar på att skjuta fram genren så långt det går, så det borde inte röra sig om något standard, men fan har ju haft fel förr


signatur

K9
:.:

Medlem

Ärligt talat så är jag riktigt intresserad om de tror vi som gillade SWG kommer bli glada!!

Medlem
Skrivet av Joavels:
Skrivet av Playcrafter:

Varför måste nästan alla spel och filmer handla om zombies nu för tiden? Jag har aldrig tyckt det varit intressant.

Vart står det att det är zombie-tema?

Det står inte utskrivet någonstans ännu men SOE har den 10:e Januari i år trademark-registrerat namnet "H1Z1", ett i verkligheten påhittat zombievirus. Beskrivningen är "video game software; downloadable multiplayer, role playing, real time computer and video game software via an online website for entertainment purposes."

Efter de sista SWG-åren vet de hursomhelst hur man inte ska utveckla ett sandbox MMO.

Medlem

Tycker att ett Zombie-MMO är den logiska förklaringen. Faktum är att det inte finns något värt att tala om så SOE passar naturligtvis på att fylla tomrummet.

Medlem

Kan man hoppas på deras svar på secret world?
DET skulle varit något! För få sånna mmos
SÅ TRÖTT PÅ FANTASY

Medlem
Skrivet av Ostguden:

Får DayZ-vibbar. Zombie survival MMO?

Fler på samma spår.

Samma här, när jag ser bilderna, blev jag rätt besviken det är ju ett SWG 2 man vill ha som kanske bygger på de nya star wars filmernas storry!

Medlem
Skrivet av Branoc:
Skrivet av Ostguden:

Får DayZ-vibbar. Zombie survival MMO?

Fler på samma spår.

Samma här, när jag ser bilderna, blev jag rätt besviken det är ju ett SWG 2 man vill ha som kanske bygger på de nya star wars filmernas storry!

Då kommer du få vänta länge om du vill ha ett nytt SWG ifrån SOE. Då EA och Disney har skrivit ett 10-årigt kontrakt....

Medlem

Ska det vara så svårt att få ett bra Star Wars MMO nån gång??

Medlem
Skrivet av sgtbastard:
Skrivet av Branoc:
Skrivet av Ostguden:

Får DayZ-vibbar. Zombie survival MMO?

Fler på samma spår.

Samma här, när jag ser bilderna, blev jag rätt besviken det är ju ett SWG 2 man vill ha som kanske bygger på de nya star wars filmernas storry!

Då kommer du få vänta länge om du vill ha ett nytt SWG ifrån SOE. Då EA och Disney har skrivit ett 10-årigt kontrakt....

tja det är sant men EA har ju failat stort på MMO fronten och vad säger att Disney inte kan skriva ett kontrakt med SOE annars får de ju svårt om de vill ha spel till PS4 i framtiden som bygger på star wars etc!

Medlem

Vad temat är spelar ingen större roll, bara de tar alla suveräna saker som fanns i SWG, Bygga hus, städer, skapa egna butiker, och ett riktigt komplex crafting system, m,m. Spelade swg från dag ett i typ 5år och älska det


signatur

Aeternitas vitae resonat tamquam imago

Medlem
Skrivet av HarM:

Vad temat är spelar ingen större roll, bara de tar alla suveräna saker som fanns i SWG, Bygga hus, städer, skapa egna butiker, och ett riktigt komplex crafting system, m,m. Spelade swg från dag ett i typ 5år och älska det

Precis, det var den friheten och det djupet som var så fantastiskt! Och alla Cantinas och entertainers ;D

Medlem
Skrivet av Branoc:
Skrivet av sgtbastard:
Skrivet av Branoc:
Skrivet av Ostguden:

Får DayZ-vibbar. Zombie survival MMO?

Fler på samma spår.

Samma här, när jag ser bilderna, blev jag rätt besviken det är ju ett SWG 2 man vill ha som kanske bygger på de nya star wars filmernas storry!

Då kommer du få vänta länge om du vill ha ett nytt SWG ifrån SOE. Då EA och Disney har skrivit ett 10-årigt kontrakt....

tja det är sant men EA har ju failat stort på MMO fronten och vad säger att Disney inte kan skriva ett kontrakt med SOE annars får de ju svårt om de vill ha spel till PS4 i framtiden som bygger på star wars etc!

Får känslan att de har ett exklusivt kontrakt med varandra.
http://massively.joystiq.com/2013/11/20/ea-holds-onto-star-wa...

Inaktiv

SOE är Sisters Of Eve

Medlem
Skrivet av robbis:

Trött på zombies, hoppas man får kötta fanatiska kyrk anhängare med laser svärd.

hahaha underbart

Medlem

Ingen dagsförsk nyhet det här men vad jag luskat fram på senaste är att det är varken sci-fi eller cowboy western och ingen firefly licens eller liknande.

Mest gemensamt med SWG verkar helt enkelt vara spelsystemen så som crafting, spelsrdrivna städer, etc

1
Skriv svar