Titanfall har tre mechs vid lansering

Robot
Avstängd
Titanfall har tre mechs vid lansering

3 mechs? Med ett spel som fokuserar på rörlighet och mechs låter detta väldigt fattigt. Gissar att man måste betala för att få fler mechs senare.

6vs6 spelare med utfyllnad av bots samt bara 3 mechs får mig att säga tack men nej tack.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

3 mechs? Med ett spel som fokuserar på rörlighet och mechs låter detta väldigt fattigt. Gissar att man måste betala för att få fler mechs senare.

6vs6 spelare med utfyllnad av bots samt bara 3 mechs får mig att säga tack men nej tack.

Samma här, låter väldigt fattigt

Medlem

Låter extremt fjuttigt

Medlem

Såg verkligen fram imot detta spelet, men det som gör mig skeptisk är att det kommer finnas bots i mp. hoppas verkligen detta kommer gå att stänga av..


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Medlem

Min gissning är att 3 mechs betyder 3 klasser. Jag är personligen inte oroad över det, misstänker det kommer vara rätt ordentligt med custimization inom klasserna själva.

Jag kommer helt klart testa Titanfall. Det är inte det spel jag är mest pepp på för 2014 på långa vägar, men jag tror att det kommer bli kul som en casual grej. Jag är dock lite besviken över 3vs3, det känns som sagt lite snålt.

Moderator | Testpilot

Tror också folket borde lugna ner sig, som Cliffie ovan sa tror jag de menar tre stycken KLASSER. Det är helt okej för en början.

Tank, Offensiv, Support


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Mycket beror väl på hur mycket man kan anpassa mech:en efter eget tycke. Finns det en del vapen, sköldar o dyl att kombinera så är det helt Ok.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Tror verkligen inte att Respawn skulle släppa ett multiplayerspel som inte är hyggligt balanserat och framför allt är ROLIGT, så jag är inte ett enda dugg orolig.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Cliffie:

Min gissning är att 3 mechs betyder 3 klasser. Jag är personligen inte oroad över det, misstänker det kommer vara rätt ordentligt med custimization inom klasserna själva.

Jag kommer helt klart testa Titanfall. Det är inte det spel jag är mest pepp på för 2014 på långa vägar, men jag tror att det kommer bli kul som en casual grej. Jag är dock lite besviken över 3vs3, det känns som sagt lite snålt.

3vs3?? 6vs6 ska det väll vara ändå?

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

3 mechs? Med ett spel som fokuserar på rörlighet och mechs låter detta väldigt fattigt. Gissar att man måste betala för att få fler mechs senare.

6vs6 spelare med utfyllnad av bots samt bara 3 mechs får mig att säga tack men nej tack.

Hehe min tanke exakt, men så länge inte dom släpper mechs som är snäppet bättre som du måste betala för så tycker inte jag det är något STÖRRE fel, men kommer inte köpa massa DLC då jag är emot just DLC, expansioner ja visst, inga problem, men där får man ju oxå mer för pengarna oftast

Medlem

Tycker att spelet inte är värt 500kr när det inte är sp eller massa saker i mp

Medlem
Skrivet av Yabba:
Skrivet av Cliffie:

Min gissning är att 3 mechs betyder 3 klasser. Jag är personligen inte oroad över det, misstänker det kommer vara rätt ordentligt med custimization inom klasserna själva.

Jag kommer helt klart testa Titanfall. Det är inte det spel jag är mest pepp på för 2014 på långa vägar, men jag tror att det kommer bli kul som en casual grej. Jag är dock lite besviken över 3vs3, det känns som sagt lite snålt.

3vs3?? 6vs6 ska det väll vara ändå?

Jo, det var väl 3 mechs + 3 infanterister. Eller är jag fel ute?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Avstängd

Av det man sett och hört hittills skulle spelet passa bättre som F2P.
Ett spel som fokuserar på multiplayer och saknar singleplayer helt men endast har 6vs6 är bara löjligt. Bra för esport förstås men som public lir blir det bara dåligt.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

ELF
Medlem
Skrivet av wingman92:

Tycker att spelet inte är värt 500kr när det inte är sp eller massa saker i mp

Vänta på prisfall?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av wingman92:

Tycker att spelet inte är värt 500kr när det inte är sp eller massa saker i mp

Frågan är var du köper för 500 kr, kostar 300 kr på fast2play

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av wingman92:

Tycker att spelet inte är värt 500kr när det inte är sp eller massa saker i mp

Frågan är var du köper för 500 kr, kostar 300 kr på fast2play

Han syftar nog på hederliga återförsäljare

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

3 mechs? Med ett spel som fokuserar på rörlighet och mechs låter detta väldigt fattigt. Gissar att man måste betala för att få fler mechs senare.

6vs6 spelare med utfyllnad av bots samt bara 3 mechs får mig att säga tack men nej tack.

Och för mig är det ett ja tack. Kanske inte 3 mechas men 6v6 biten med utfyllnad av bots för min del är precis vad jag föredrar. 64v64 i Battlefield, tungt, häftigt, men inte lika roligt när ingen sammarbetar och alla är så fokuserade på sin killing K/D-ratio.

6v6, 2v2, 1v1, 319293v319293, kvittar mig sålänge spelet faktiskt är roligt.

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av DrAg00nEn:

3 mechs? Med ett spel som fokuserar på rörlighet och mechs låter detta väldigt fattigt. Gissar att man måste betala för att få fler mechs senare.

6vs6 spelare med utfyllnad av bots samt bara 3 mechs får mig att säga tack men nej tack.

Och för mig är det ett ja tack. Kanske inte 3 mechas men 6v6 biten med utfyllnad av bots för min del är precis vad jag föredrar. 64v64 i Battlefield, tungt, häftigt, men inte lika roligt när ingen sammarbetar och alla är så fokuserade på sin killing K/D-ratio.

6v6, 2v2, 1v1, 319293v319293, kvittar mig sålänge spelet faktiskt är roligt.

Instämmer


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Botar å 6v6 spelare gjorde att jag släppte detta helt.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av wingman92:

Tycker att spelet inte är värt 500kr när det inte är sp eller massa saker i mp

Frågan är var du köper för 500 kr, kostar 300 kr på fast2play

Han syftar nog på hederliga återförsäljare

Okej och det gör inte jag? Inte så det är hederligt att sälja spel till överpris.

Inaktiv

Aqua Kitty - Milk Mine Defender blir upplåst på steam om en timme ..det ska jag skaffa iaf.

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Av det man sett och hört hittills skulle spelet passa bättre som F2P.
Ett spel som fokuserar på multiplayer och saknar singleplayer helt men endast har 6vs6 är bara löjligt. Bra för esport förstås men som public lir blir det bara dåligt.

Det tycker inte jag, det är precis vad jag (Och säkert många andra från den gamla skolan) ser fram emot.
Det är för det första helt meningslöst att köra ett lagspel ensam (Singleplayer) och för det andra är det mycket lättare att sammarbeta med ett mindre lag, särskilt med det höga tempot i åtanke.

Dessutom vill ingen vettig människa ha f2p med en in-game shop i ett sånt här spel där det är totalt meningslöst att modda sitt utseende och helt avgörande för balansen att man inte kan köpa sig fördelar.

Medlem

Spel som försöker blanda singleplayer och multiplayer ger jag inte mkt för.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Resten är väl DLC, inte förvånad.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag som var så sugen på detta spel, men tyvärr sjunker suget för varje nyhet om det.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Yabba:
Skrivet av Cliffie:

Min gissning är att 3 mechs betyder 3 klasser. Jag är personligen inte oroad över det, misstänker det kommer vara rätt ordentligt med custimization inom klasserna själva.

Jag kommer helt klart testa Titanfall. Det är inte det spel jag är mest pepp på för 2014 på långa vägar, men jag tror att det kommer bli kul som en casual grej. Jag är dock lite besviken över 3vs3, det känns som sagt lite snålt.

3vs3?? 6vs6 ska det väll vara ändå?

Jo, det var väl 3 mechs + 3 infanterister. Eller är jag fel ute?

Ja, du har fel.

Det är tre stycken olika klasser, en light, en medium och en heavy.

Det game-modet vi sett är 6v6 + grunts (AI-bottar) och du har möjligthet att kalla in mechs ungefär var tredje minut.

Var längesen jag var så hypad inför ett spel såhär, speciellt när både BF4 och Ghosts misslyckades, Titanfall har verkligen chansen att slå sig in stort på competitive FPS-marknaden

Medlem
Skrivet av BlueBlood:

Ja, du har fel.

Det är tre stycken olika klasser, en light, en medium och en heavy.

Det game-modet vi sett är 6v6 + grunts (AI-bottar) och du har möjligthet att kalla in mechs ungefär var tredje minut.

Var längesen jag var så hypad inför ett spel såhär, speciellt när både BF4 och Ghosts misslyckades, Titanfall har verkligen chansen att slå sig in stort på competitive FPS-marknaden

Ah, ok, tack för rättelsen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar