Kholat – skräck baserad på en verklig händelse

Robot
Kholat – skräck baserad på en verklig händelse
Medlem
Kholat – skräck baserad på en verklig händelse

Wow! För alla som inte känner till detta, läs på engelska wikipedia (till att börja med).

Den riktiga händelsen är lite unik i det att den är väl dokumenterad, men väldigt dåligt förstådd. Och såklart jävligt mystisk, även fast den troligaste förklaringen nog inte kommer från UFO Sverige.

Oavsett - spelet verkar helt klart intressant. Man kan inte få nog av bra skräck

Inaktiv

jag hoppas spelet är first person och inte något tredje person skit. Anser att man inte lever sig in i skräck ifall man ser gubben man är.

Medlem

Ancient Aliens!


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

undra om spelet är bättre än Renny Harlins film


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

9-3= -6+9=3

Half Life 3 Confirmed.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Man kan säga att dom "kholat" av?

YYYYEEEEAAAAAAHHHH!


signatur

Nämen!

Medlem

ja denna händelsen är intressant! Såg nån dokumentär om detta för några år sen(eller var en del av en annan dokumentär, kommer inte ihåg riktigt) och finns även en film som inspirerats av detta:
http://www.imdb.com/title/tt1905040/?ref_=nv_sr_1

Medlem
Skrivet av KatOne:

Wow! För alla som inte känner till detta, läs på engelska wikipedia (till att börja med).

Den riktiga händelsen är lite unik i det att den är väl dokumenterad, men väldigt dåligt förstådd. Och såklart jävligt mystisk, även fast den troligaste förklaringen nog inte kommer från UFO Sverige.

Oavsett - spelet verkar helt klart intressant. Man kan inte få nog av bra skräck

Första gången jag kom i kontakt med detta samt läste varenda källa jag kom åt på internet låg jag sömnlös med en klump i magen.

Medlem

Finns många konstiga händelser där ute. The fourth kind är ju exempelvis baserade på försvinnanden i Alaska. Mår psykiskt dåligt när jag ser den filmen, fy fan http://www.imdb.com/title/tt1220198/

Alltid varit farsinerad utav "skumma händelser" dock är ju typ 90% bevisat att det fanns någon förklaring, men gillar fortfarande konspirations teorier ! =D

Medlem

Såna här händelser tycker jag är ruskigt intressanta och jag ser fram emot vad det kan bli av spelet

Hoppas bara inte det blir nåt konstigt monster som dom drar in utan mer mystik omkring vem antagonisten är!


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Finns många konstiga händelser där ute. The fourth kind är ju exempelvis baserade på försvinnanden i Alaska. Mår psykiskt dåligt när jag ser den filmen, fy fan http://www.imdb.com/title/tt1220198/

Alltid varit farsinerad utav "skumma händelser" dock är ju typ 90% bevisat att det fanns någon förklaring, men gillar fortfarande konspirations teorier ! =D

Ja det är något härligt mystiskt med såna. Även om jag är en skeptiker utav rang!

Ser att filmen fått riktigt dåligt betyg på IMDB. Är den bra ö.h.t. eller ser du den bara för att den har en speciell "känsla"?

Medlem
Skrivet av Apministern:

9-3= -6+9=3

Half Life 3 Confirmed.

Fast din uträkning är fel.
9-3=6 (Inte minus 6 som du skriver)
Så din uträkning ger:
9-3=6
6+9=15
HL3 släpps alltså 2015, dvs nästa år.

Medlem

Det kan ha varit detta. Oerhört intressant. Inget övernaturligt dock.

http://failuremag.com/feature/article/the-dyatlov-pass-incide...

Medlem
Skrivet av Falckiee:

Första gången jag kom i kontakt med detta samt läste varenda källa jag kom åt på internet låg jag sömnlös med en klump i magen.

Skrivet av vuze2143:

Alltid varit farsinerad utav "skumma händelser" dock är ju typ 90% bevisat att det fanns någon förklaring, men gillar fortfarande konspirations teorier ! =D

Skrivet av Eight08:

Ja det är något härligt mystiskt med såna. Även om jag är en skeptiker utav rang!

Haha, det där kan jag känna igen. Min känsla för "stämning" är väldigt stark, men det är lyckligtvis min skeptiska förmåga också. Alltså, jag låter mig själv bli lite uppjagad när jag läser om den här typen av mysterier för att jag har en "sweet tooth" för konstiga läskigheter, men den dominanta parten är naturligtvis min skeptiska sida. Jag är uppväxt på Houdini, James Randi, Penn & Teller och Carl Sagan (för att nämna ett par).

Skrivet av vuze2143:

Finns många konstiga händelser där ute. The fourth kind är ju exempelvis baserade på försvinnanden i Alaska. Mår psykiskt dåligt när jag ser den filmen, fy fan http://www.imdb.com/title/tt1220198/

Absolut, första gången jag såg Signs (när jag var liten) så bestod de kommande nätterna av feberdrömmar om rymdisar som jagade mig genom ett majsfält Scumbag brain!

Om du inte känner till Carl Sagan, eller hans universellt hyllade serie Cosmos: A Personal Voyage (fortfarande världens bästa vetenskapsserie, 30 år senare!) så rekommenderar jag att du iallfall tar en titt på avsnitt 12 av 13, Encyclopaedia Galactica. Otroligt intressant!

Jag måste dessutom få rekommendera hans bok, The Demon-Haunted World: Science as a Candle in the Dark. Den tar upp en hel del saker, bland annat conceptet om att "låsa upp" UFO-upplevelser via "hypnos", en hypotes som blir gravt utmanad. Inte sagt att slutsatserna på något sätt är "terapi-fientliga", jag är själv både introducerad och personligt erfaren inom psykologi. Läsvärt!

Skrivet av Kleptomaniac:

Såna här händelser tycker jag är ruskigt intressanta och jag ser fram emot vad det kan bli av spelet

Hoppas bara inte det blir nåt konstigt monster som dom drar in utan mer mystik omkring vem antagonisten är!

Hoppas också att de gör intelligent skräck av det! Finns så många förutsägbara trådar - militären, aliens... Jag vill bli överraskad men främst av allt övertygad.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Apministern:

9-3= -6+9=3

Half Life 3 Confirmed.

Fast din uträkning är fel.
9-3=6 (Inte minus 6 som du skriver)
Så din uträkning ger:
9-3=6
6+9=15
HL3 släpps alltså 2015, dvs nästa år.

Exakt

Nej men. Hade för mig man skulle skriva det större talet före det mindre för att få det till negativt tal


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Eight08:
Skrivet av vuze2143:

Finns många konstiga händelser där ute. The fourth kind är ju exempelvis baserade på försvinnanden i Alaska. Mår psykiskt dåligt när jag ser den filmen, fy fan http://www.imdb.com/title/tt1220198/

Alltid varit farsinerad utav "skumma händelser" dock är ju typ 90% bevisat att det fanns någon förklaring, men gillar fortfarande konspirations teorier ! =D

Ja det är något härligt mystiskt med såna. Även om jag är en skeptiker utav rang!

Ser att filmen fått riktigt dåligt betyg på IMDB. Är den bra ö.h.t. eller ser du den bara för att den har en speciell "känsla"?

Ignorera imdb betyget filmen är ett par år och då kan betygen gå ner. Jag och många kompisar tycker filmen är riktigt bra jävligt obehaglig dock, aldrig cyklat hem fortare från någon kompis tidigare som efter den haha. Men du borde ge den en chans absolut

Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Eight08:
Skrivet av vuze2143:

Finns många konstiga händelser där ute. The fourth kind är ju exempelvis baserade på försvinnanden i Alaska. Mår psykiskt dåligt när jag ser den filmen, fy fan http://www.imdb.com/title/tt1220198/

Alltid varit farsinerad utav "skumma händelser" dock är ju typ 90% bevisat att det fanns någon förklaring, men gillar fortfarande konspirations teorier ! =D

Ja det är något härligt mystiskt med såna. Även om jag är en skeptiker utav rang!

Ser att filmen fått riktigt dåligt betyg på IMDB. Är den bra ö.h.t. eller ser du den bara för att den har en speciell "känsla"?

Ignorera imdb betyget filmen är ett par år och då kan betygen gå ner. Jag och många kompisar tycker filmen är riktigt bra jävligt obehaglig dock, aldrig cyklat hem fortare från någon kompis tidigare som efter den haha. Men du borde ge den en chans absolut

Tack för svar. Ska kika på den!

1
Skriv svar