Rykte: Battlefield med poliser på gång

Robot
Rykte: Battlefield med poliser på gång
Medlem
Rykte: Battlefield med poliser på gång

Börjar lukta lite sur mjölk här...

Medlem

Farbror blå med raketkastare på ryggen.

100% legit

Skägg.
10 Chambers

Tänker mig ett Payday med förstörbara väggar...


signatur
Medlem

Commander i helikopter kanske?


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Redan iår? Efter Arnys krönika där han fullkomligt hyllade DICE för deras vågade nytänk trodde man att det skulle ges lite tid att smälta in. Att dom skulle få tid att reparera och fixa iordning BF4 och sedan dra lärdom av allt. Men om det stämmer har dom alltså inte lärt sig något utan fortsätter med full fart framåt?

I och för sig för tidigt att dra några bra slutsatser, speciellt med tanke på att det är ett rykte, men ändå...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Att de ens vågar tänka på att släppa ett nytt Battlefield när det nuvarande är i det skicket det är i får mig till att må illa. Har utvecklarna ingen känsla av moral längre?
Det senaste Battlefield är det största fiaskot jag sett på senare år.

Medlem

Och i vilket skick är battlefield i sedan sista veckan?
De buggar som är nu är ju helt klart accepterbara

Medlem

Ålrajt, batonga istället för att kniva. >.<


signatur

Jag köpte den här eftersom jag bara kunde använda ethernet-kabel för att få wi-fi, efter jag köpte den så får jag väldigt bra wi-fi på min dator

Medlem

Copolotuion

Ganska väntat att någon annan kommer göra ett spel med poliser på något vänster, det har ju varit på tapeten länge och jag fattar inte varför inte fler hoppar på det tåget.

Även om detta inte alls är ett bankrånarspel - det tror jag aldrig dice kommer göra - så är det på tiden att det ens kommer ett rykte om att någon annan gör ett spel med poliser, som inte är en kickstarter som kommer misslyckas ändå.

Men hmm, premme redan i år, är det ett mobilspel eller p2w budget? Konstigt om det inte kommer info iaf ett år innan ett riktigt spel kommer ut?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

My body is ready.

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tänker mig ett Payday med förstörbara väggar...

Jag tycker inte det låter så dumt faktiskt.

Medlem

Först tänkte jag "Va fan, ska man springa runt med mesiga svenska poliser och panga med mesvapen?"

Sen kom en minnesbild från nyheterna igår där den ryska polisen var med.

Shit got scary.


signatur

The Emperor protects.

Redaktör
Skrivet av conthox:

Redan iår? Efter Arnys krönika där han fullkomligt hyllade DICE för deras vågade nytänk trodde man att det skulle ges lite tid att smälta in. Att dom skulle få tid att reparera och fixa iordning BF4 och sedan dra lärdom av allt. Men om det stämmer har dom alltså inte lärt sig något utan fortsätter med full fart framåt?

I och för sig för tidigt att dra några bra slutsatser, speciellt med tanke på att det är ett rykte, men ändå...

Skrivet av Miindz:

Att de ens vågar tänka på att släppa ett nytt Battlefield när det nuvarande är i det skicket det är i får mig till att må illa. Har utvecklarna ingen känsla av moral längre?
Det senaste Battlefield är det största fiaskot jag sett på senare år.

EA har rätt många utvecklarstudior. OM detta blir verklighet lär kodandet inte skötas av de som kodar patchar till Battlefield 4 hos Dice i Stockholm.


signatur
Medlem

Ett lagbaserat SWAT spel i senaste frostbite hade varit ganska fräckt. Och det bästa av allt, det är helt frivilligt att köpa/spela ingen kommer att tvinga er.

Medlem
Skrivet av Phaeton:

Först tänkte jag "Va fan, ska man springa runt med mesiga svenska poliser och panga med mesvapen?"

Sen kom en minnesbild från nyheterna igår där den ryska polisen var med.

Shit got scary.

Ja, spelet lär ju inte utspela sig i svensk glesbygd. Fånga snattare och slänga kids i fyllecellen, etc.

Men en modern SWAT hade varit mysigt. Med schysst coop.

Medlem
Skrivet av Droopydawg:

det är helt frivilligt att köpa/spela ingen kommer att tvinga er.

Visst är det så, men man kan ju inte låta bli att tänka på detta:

[ia=911350; large]


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Norrin:

Men en modern SWAT hade varit mysigt. Med schysst coop.

Ja och kan någon för helvete göra ett sådant! Eller rainbow...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

GnällZ igång igen. Det är inte samma studio som utvecklar BF 4 så vänta iaf tills man får se något om spelet innan gnället börjar.

Som nån skrev så låter ett Payday med frostbite jäkligt nice Kan bli rätt taktiskt också!

Medlem
Skrivet av conthox:

Redan iår? Efter Arnys krönika där han fullkomligt hyllade DICE för deras vågade nytänk trodde man att det skulle ges lite tid att smälta in. Att dom skulle få tid att reparera och fixa iordning BF4 och sedan dra lärdom av allt. Men om det stämmer har dom alltså inte lärt sig något utan fortsätter med full fart framåt?

I och för sig för tidigt att dra några bra slutsatser, speciellt med tanke på att det är ett rykte, men ändå...

Arnroth är som alla andra svenska recensenter och har satt DICE på en pedestal.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem
Skrivet av bleak:

GnällZ igång igen. Det är inte samma studio som utvecklar BF 4 så vänta iaf tills man får se något om spelet innan gnället börjar.

Även om det inte är samma studio så blir det ju ändå ett nytt BF inom (för) kort tid som gör att det känns som mjölkning. Sedan att 4:an inte är fixad än gör inte saken bättre...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av conthox:
Skrivet av bleak:

GnällZ igång igen. Det är inte samma studio som utvecklar BF 4 så vänta iaf tills man får se något om spelet innan gnället börjar.

Även om det inte är samma studio så blir det ju ändå ett nytt BF inom (för) kort tid som gör att det känns som mjölkning. Sedan att 4:an inte är fixad än gör inte saken bättre...

Visst men om spelet nu blir bra? Spelet görs av de som gjorde Dead Space vilket låter väldigt intressant. Tycker det är så tråkigt med så mkt negativt i dessa trådar innan någon information ens kommit ut.

ELF
Medlem

All Points Bulletin i Frostbite motorn?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av 92_slayer:
Skrivet av conthox:

Redan iår? Efter Arnys krönika där han fullkomligt hyllade DICE för deras vågade nytänk trodde man att det skulle ges lite tid att smälta in. Att dom skulle få tid att reparera och fixa iordning BF4 och sedan dra lärdom av allt. Men om det stämmer har dom alltså inte lärt sig något utan fortsätter med full fart framåt?

I och för sig för tidigt att dra några bra slutsatser, speciellt med tanke på att det är ett rykte, men ändå...

Arnroth är som alla andra svenska recensenter och har satt DICE på en pedestal.

Läste ni texten, överhuvudtaget? Ris, som ros.


signatur
Medlem

Battleriot?


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Läste ni texten, överhuvudtaget? Ris, som ros.

För att vara helt ärlig: Inte allt, men det mesta. Resten skummade jag igenom. Anledningen? Det var väldigt mycket hyllande, bland annat för nytänket och de nya funktionerna. En massa (bort)förklaringar till varför det blev som det blev i stil med "det är jättesvårt att göra spel", eller som han skrev "Komplexiteten blir därför närmast absurd". Lägg där till hur jäkla bra deras tidigare spel har varit och att det "därför inte är konstigt att förväntningarna på BF4 var (för) höga".

Sedan att han med jämna mellanrum nämner att det inte gick vägen och att det kanske var väl mycket detaljrikedom på sina ställen kompenserar inte alla hyllningar och bortförklaringar.

Sista texten i krönikan sammanfattar det bra:

"För mitt i all besvikelse över hur BF4-releasen blev, är det kanske ändå bra att tänka på just detta: Vi har inte för många våghalsar i spelvärlden.

Vi har för få."

Med andra ord; vi skall förlåta misstagen och istället hylla dom för deras nyskaparanda och hoppas att fler kan vara som dom.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det blir i direkt konkurrens med Payday 3 då. Intressant.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av 92_slayer:
Skrivet av conthox:

Redan iår? Efter Arnys krönika där han fullkomligt hyllade DICE för deras vågade nytänk trodde man att det skulle ges lite tid att smälta in. Att dom skulle få tid att reparera och fixa iordning BF4 och sedan dra lärdom av allt. Men om det stämmer har dom alltså inte lärt sig något utan fortsätter med full fart framåt?

I och för sig för tidigt att dra några bra slutsatser, speciellt med tanke på att det är ett rykte, men ändå...

Arnroth är som alla andra svenska recensenter och har satt DICE på en pedestal.

Läste ni texten, överhuvudtaget? Ris, som ros.

Läsa? Är det det där med bokstäver och sånt?

Medlem

"den brittiska Need for Speed-studion Ghost Games"

Ligger inte den i Göteborg?

123
Skriv svar