Facebook fyller 10 år

Robot
Facebook fyller 10 år

Har du konto på en av världens största sajter?


Medlem
Facebook fyller 10 år

År 2005 är Fz årets bästa spelsajt! Sen dök Facebook relaterade nyheter upp...

Moderator | Testpilot

Jätte många hatar på Facebook som sajt och många gånger förstår jag inte varför. Med hjälp av Facebook kan jag lätt och slätt hålla koll på mina vänner som bor runtom hela världens hörn. Visst hade det funkat via något annat program för att chatta och hålla kontakt men genom att lätt kunna dela bilder, skriva till varandra, dela länkar (och allt på samma ställe) så finns det verkligen inget bättre i min mening. Bara jag har vänner i min vänlista som är folk jag bryr mig om (och inte massvis med randoms) så slipper man mångt och mycket allt skit knas man kan stöta på också tycker jag

Long live Facebook!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Facebook skulle vara trevligt om inte alla höll på och spamma saker hela tiden.

"X har bjudit in dig till det här", "Y undrar om du vill gå med i hans födelsedagskalender"....

Medlem

Aldrig ens tänkt tanken att lägga upp mitt liv för beskådan och konfiskerande av Facebook och dess likar.

Mina vänner har jag irl.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Inaktiv
Skrivet av SID 6.7:

Aldrig ens tänkt tanken att lägga upp mitt liv för beskådan och konfiskerande av Facebook och dess likar.

Mina vänner har jag irl.

Well.. Man kan även bygga kontakter och nätverk inom arbetslivet. Jag har kontakt med en kille som jobbar för ett företag nu som ska hjälpa mig i mitt examensarbete. Så FB är inte enbart för att visa selfies.

Inaktiv

Tog nästan ett års paus från Facebook och aktiverade det i förra veckan. Anledningen var att det blev för mycket information som var för överflödig som, nu ska jag gå ut med hunden, nu ska jag ta mig en kopp kaffe, nu ska jag lägga mig. Det blev för mycket onödig information och själv var jag inte bättre, det var därför jag tog en paus.

Jag är glad att jag gjorde det, få en distans och förstå att det inte är det viktigaste i hela världen. Kan faktiskt rekomendera det. Det behöver ju inte vara ett år men prova en vecka eller en månad. För mig kändes det riktigt skönt.

EDIT
Ska tilläga att jag som en del andra här ser det som en bra plats att samla vänner och kontakter på men är för övrigt också trött på den oändliga strömmen av spam i form av bilder, spel, event och kommentarer som känns mindre viktiga. Låt oss heller inte glömma den korkade like knappen som tydligen ska ge någon form av självförtoende för att man har gjort något bra. Kollar man bara bort från allt det här så är som sagt Facebook en bra plats att ta kontakt med vänner gamla som nya.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jätte många hatar på Facebook som sajt och många gånger förstår jag inte varför. Med hjälp av Facebook kan jag lätt och slätt hålla koll på mina vänner som bor runtom hela världens hörn. Visst hade det funkat via något annat program för att chatta och hålla kontakt men genom att lätt kunna dela bilder, skriva till varandra, dela länkar (och allt på samma ställe) så finns det verkligen inget bättre i min mening. Bara jag har vänner i min vänlista som är folk jag bryr mig om (och inte massvis med randoms) så slipper man mångt och mycket allt skit knas man kan stöta på också tycker jag

Long live Facebook!

Hatet uppstod när företag började se Facebook som en jävla PR-plats.

Folk som lägger upp mer än vad dom borde har också bidragit till hatet. Jag känner seriöst en som berättade på Facebook vilken dag deras barn blev till. Som om någon bryr sig? Nästa gång lär dom väl lägga upp en film från förlossningen.

Däremot så håller jag med om att det är ett bra sätt att hålla kontakten med avlägsna vänner och släktingar. Det är väl det hela poängen med Facebook var redan från början? Ett sätt för Harvard-studenter att hålla kontakten med varandra?

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jätte många hatar på Facebook som sajt och många gånger förstår jag inte varför. Med hjälp av Facebook kan jag lätt och slätt hålla koll på mina vänner som bor runtom hela världens hörn. Visst hade det funkat via något annat program för att chatta och hålla kontakt men genom att lätt kunna dela bilder, skriva till varandra, dela länkar (och allt på samma ställe) så finns det verkligen inget bättre i min mening. Bara jag har vänner i min vänlista som är folk jag bryr mig om (och inte massvis med randoms) så slipper man mångt och mycket allt skit knas man kan stöta på också tycker jag

Long live Facebook!

Hatet uppstod när företag började se Facebook som en jävla PR-plats.

Folk som lägger upp mer än vad dom borde har också bidragit till hatet. Jag känner seriöst en som berättade på Facebook vilken dag deras barn blev till. Som om någon bryr sig? Nästa gång lär dom väl lägga upp en film från förlossningen.

Däremot så håller jag med om att det är ett bra sätt att hålla kontakten med avlägsna vänner och släktingar. Det är väl det hela poängen med Facebook var redan från början? Ett sätt för Harvard-studenter att hålla kontakten med varandra?

Håller med. Jag blir äcklad av alla statusuppdateringar om människors jäkla snorungar eller hundar (oftast).. Och träningsbilder. Jag tränar själv 5ggr i veckan men ska skulle aldrig komma på tanken att lägga upp bilder där man står och spänner sig på fb.

Medlem

Jag är anti-facebook. Mina vänner finns i verkliga livet och mina affärskontakter inom jobbet vill jag inte ha kontakt med på FB. Det känns för oseriöst.

Att sen majoriteten av alla 1 miljarder användare bara postar bilder på sin middag eller på sin katt gör mig ännu mindre sugen på att skaffa FB.

ELF
Medlem

Skapade ett konto 2013, men inaktiverade det 20 min senare.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av bleak:

Håller med. Jag blir äcklad av alla statusuppdateringar om människors jäkla snorungar eller hundar (oftast).. Och träningsbilder. Jag tränar själv 5ggr i veckan men ska skulle aldrig komma på tanken att lägga upp bilder där man står och spänner sig på fb.

Fast nu skryter du på FZ istället för FB

Moderator | Testpilot
Skrivet av Jozo:

Facebook skulle vara trevligt om inte alla höll på och spamma saker hela tiden.

"X har bjudit in dig till det här", "Y undrar om du vill gå med i hans födelsedagskalender"....

Då är det bara blockera appen så är det fixat Jag har blockat allt mina vänner spelar och dylikt och nu får jag inget mer skit som kommer fram


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Jozo:

Facebook skulle vara trevligt om inte alla höll på och spamma saker hela tiden.

"X har bjudit in dig till det här", "Y undrar om du vill gå med i hans födelsedagskalender"....

Då är det bara blockera appen så är det fixat Jag har blockat allt mina vänner spelar och dylikt och nu får jag inget mer skit som kommer fram

Kommer alltid något nytt som de kan spamma en med...

Inaktiv
Skrivet av Jozo:
Skrivet av bleak:

Håller med. Jag blir äcklad av alla statusuppdateringar om människors jäkla snorungar eller hundar (oftast).. Och träningsbilder. Jag tränar själv 5ggr i veckan men ska skulle aldrig komma på tanken att lägga upp bilder där man står och spänner sig på fb.

Fast nu skryter du på FZ istället för FB

haha mjaa inte samma sak när ingen vet vem som döljer sig bakom aliaset bleak :b .

Medlem
Skrivet av Bennii:

Jag är anti-facebook. Mina vänner finns i verkliga livet och mina affärskontakter inom jobbet vill jag inte ha kontakt med på FB. Det känns för oseriöst.

Att sen majoriteten av alla 1 miljarder användare bara postar bilder på sin middag eller på sin katt gör mig ännu mindre sugen på att skaffa FB.

Mina vänner finns också i verkliga livet. Men de finns på Facebook med


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Facebook är ingenting för mig. Har alla mina vänner på skype (både inom Sverige och utomlands). Det räcker gott och väl för mig. På facebook verkar de ju inte värna om ens integritet trots alla inställningar som finns för att göra ditt konto "privat". I själva verket säljer fb dina bilder och information vidare. Tycker det är smutsig marknadsföring.

Många klagar på integritet, men har ändå inga problem att lägga upp hela sitt liv på facebook. Dubbelmoralen är skrattretande.

Dessutom är det en juridisk fråga hur stor rätt facebook har att lagra alla dessa uppgifter om privatpersoner?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

använder fb endast för att hålla kontakt med släkt, samt ha koll på nyhetssidor och kändisar.

Medlem

Jag finner hela grejjen med Facebook ironisk. Eller rättare sagt dom som använder FB. Samma människor som lägger upp bilder på vad dom har ätit, köpt, sålt, läst och så vidare är dom som skriver på protestlistorna mot Ipred, ACTA och andra övervakningsavtal... fast det är klart, behövs hemlig avlyssning när man kan bli "vän" med dom på FB och läsa allt helt öppet?

Ungefär som sjunde posten i dagens WTF-skörd: http://www.fz.se/wtf/item.fz?id=15170


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag finner hela grejjen med Facebook ironisk. Eller rättare sagt dom som använder FB. Samma människor som lägger upp bilder på vad dom har ätit, köpt, sålt, läst och så vidare är dom som skriver på protestlistorna mot Ipred, ACTA och andra övervakningsavtal... fast det är klart, behövs hemlig avlyssning när man kan bli "vän" med dom på FB och läsa allt helt öppet?

Ungefär som sjunde posten i dagens WTF-skörd: http://www.fz.se/wtf/item.fz?id=15170

Trodde de gjorde det på Twitter och instagram? #hataIPRED #käkat #ätit #middag #hurrdurr

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jätte många hatar på Facebook som sajt och många gånger förstår jag inte varför. Med hjälp av Facebook kan jag lätt och slätt hålla koll på mina vänner som bor runtom hela världens hörn. Visst hade det funkat via något annat program för att chatta och hålla kontakt men genom att lätt kunna dela bilder, skriva till varandra, dela länkar (och allt på samma ställe) så finns det verkligen inget bättre i min mening. Bara jag har vänner i min vänlista som är folk jag bryr mig om (och inte massvis med randoms) så slipper man mångt och mycket allt skit knas man kan stöta på också tycker jag

Long live Facebook!

WhatsApp har allt bra från Facebook men inget av det dåliga.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Skapade ett konto en gång i tiden för att få något LoL skin, trodde jag skulle få karaktären med.

Thats it.

Medlem

synd att facebook inte kan hålla sig politiskt neutrala och sluta försöka propagera för att införa nazism, mark zuckerberg är en pedofil dessutom

Medlem

Vad fan ska man med skiten till ?

Medlem
Skrivet av jafar:

synd att facebook inte kan hålla sig politiskt neutrala och sluta försöka propagera för att införa nazism, mark zuckerberg är en pedofil dessutom

Vilda anklagelser utan källor.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Aldrig ens tänkt tanken att lägga upp mitt liv för beskådan och konfiskerande av Facebook och dess likar.

Mina vänner har jag irl.

+1


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Moderator | Testpilot
Skrivet av Jozo:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Jozo:

Facebook skulle vara trevligt om inte alla höll på och spamma saker hela tiden.

"X har bjudit in dig till det här", "Y undrar om du vill gå med i hans födelsedagskalender"....

Då är det bara blockera appen så är det fixat Jag har blockat allt mina vänner spelar och dylikt och nu får jag inget mer skit som kommer fram

Kommer alltid något nytt som de kan spamma en med...

Bara blocka det då också eller? Är inte överdrivet jobbigt. Känns mest som man ska hata nu för att hata


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

phi
Medlem

Jag har något fakekonto som jag använt ett par enstaka gånger då jag mer eller mindre varit tvungen. Men det är säkert två år sedan jag loggade in på det sist. Jag har inga låtsasvänner men det känns faktiskt helt okej ändå.

Twitter använder jag dock ofta. LinkedIn har jag också haft användning för, även fast det känns lite som att man har kontakt med folk där utan någon som helst anledning.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av jafar:

synd att facebook inte kan hålla sig politiskt neutrala och sluta försöka propagera för att införa nazism, mark zuckerberg är en pedofil dessutom

Vilda anklagelser utan källor.

kanske,
men sanningen är den att facebook propagerar för nazism, det har jag sett flera gånger i reklam fältet

Medlem

Ingen aning om när jag blev medlem. Kan man kolla upp det? I vilket fall som helst så är jag extremt sällan inne på facebook.

12
Skriv svar