Teknologiskt maktskifte

Medlem
Teknologiskt maktskifte

Satya Nadella, en Indienfödd teknikälskare är nu VD på mjukvaruföretaget Microsoft. Han tar över stafettpinnen från en väldigt tveksam, men oklanderligt passionerad Steve Ballmer, och kommer att stödjas av Bill Gates en bit på vägen.

Ett fint val tycker jag, då Satya har varit med att få in företagets teknologier i Azure-molnet. Förhoppningsvis har han spännande grejer att presentera för oss i en snar framtid.

#blogg

Teknologiskt maktskifte

Skärpning! Du bloggar alltför sällan

Det var nog dags för Steve att lämna in chippet för den här gången.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Skärpning! Du bloggar alltför sällan

Det var nog dags för Steve att lämna in chippet för den här gången.

Ska försöka bättra mig.
Ja, jag tror nästan att alla chefer på Microsoft kunde ha gjort ett bättre jobb än Ballmer, men energi hade karln.

ZF
Medlem

från mannen med tusen ansikten (alla lika galna) till en med ett. Win some osv..

Medlem

Gillar verkligen denna mannen.. Hoppas det blir en ljus framtid för MS och dom gör mer för PC spel framöver!

Medlem

Inte helt otippat tror jag att de kommer att storsatsa på moln ett bra tag framöver. Azure växer så det knakar, och är fortfarande bara en omogen produkt. Hur det blir för nästa operativsystem ska bli mer spännande. Jag förutser att vi kommer att kunna se lättare OS som Windows 8 med mycket molnfunktioner och olika synkroniseringsalternativ. Gränssnitt är inte lika viktigt för mig längre, så länge infrastrukturen bakom den är stabil, och troligtvis kommer de fortsätta att röra sig mot en mer homogen miljö som ska fungerande oberoende av enhet. Såklart lite beroende hur det kommer att gå för den nya ARM-arkitekturen.

Ser fram emot Windows 8.1 Update 1 till att börja med, men man börjar bli lite sugen på Windows 9 nyheter redan.

1
Skriv svar