Facebook fyller 10 år

Inaktiv
Skrivet av Exim:

Vad fan ska man med skiten till ?

Hålla kontakt med vänner, lägga upp evenemang till saker och ting. Gå med i grupper m.m. Hjälpa varandra och få reda på nyheter!

Det finns positiva saker också! Bara att blockera alla spelappar, installera Addblock så slipper du det mesta.

Medlem

Hehe, jag trodde jag fortfarande var på dn.se när jag klickade på denna nyheten.

Jag har inget konto på fejjan sedan 2010 tror jag det var...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Problemet är att linkedinskiten håller på att bli som facebook...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Blev inviterad att testa Facebook i slutet av 2004, släckte ner kontot permanent i början av 2005. Lättnaden var total, och jag har aldrig ångrat mig. Nånsin.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Redaktör
Skrivet av jafar:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av jafar:

synd att facebook inte kan hålla sig politiskt neutrala och sluta försöka propagera för att införa nazism, mark zuckerberg är en pedofil dessutom

Vilda anklagelser utan källor.

kanske,
men sanningen är den att facebook propagerar för nazism, det har jag sett flera gånger i reklam fältet

Nu gissar jag vilt men... är det inte ganska osannolikt att stöta på nazistisk reklam i västerländska medier efter 30-talet?


signatur
Medlem
Skrivet av jafar:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av jafar:

synd att facebook inte kan hålla sig politiskt neutrala och sluta försöka propagera för att införa nazism, mark zuckerberg är en pedofil dessutom

Vilda anklagelser utan källor.

kanske,
men sanningen är den att facebook propagerar för nazism, det har jag sett flera gånger i reklam fältet

Baserar sig inte reklamen utefter vad användaren besöker o söker på osv.?

Medlem
Skrivet av Preath:
Skrivet av jafar:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av jafar:

synd att facebook inte kan hålla sig politiskt neutrala och sluta försöka propagera för att införa nazism, mark zuckerberg är en pedofil dessutom

Vilda anklagelser utan källor.

kanske,
men sanningen är den att facebook propagerar för nazism, det har jag sett flera gånger i reklam fältet

Baserar sig inte reklamen utefter vad användaren besöker o söker på osv.?

Även om man söker på nazism så lär man inte få sådan reklam?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Jozo:

Facebook skulle vara trevligt om inte alla höll på och spamma saker hela tiden.

"X har bjudit in dig till det här", "Y undrar om du vill gå med i hans födelsedagskalender"....

Då är det bara blockera appen så är det fixat Jag har blockat allt mina vänner spelar och dylikt och nu får jag inget mer skit som kommer fram

Kommer alltid något nytt som de kan spamma en med...

"Once you block app invites from someone, you'll automatically ignore future app requests from that friend. To block invites from a specific friend, click the "Ignore All Invites From This Friend" link under your latest request."

Blir inte enklare än så.

Skrivet av jonis:

Blev inviterad att testa Facebook i slutet av 2004, släckte ner kontot permanent i början av 2005. Lättnaden var total, och jag har aldrig ångrat mig. Nånsin.

Cool story bro.

Medlem

Aldrig haft ett konto, men jag är inte mycket för sådant där.

Enda gången jag blir störd är då sajter använder FB-konto för att komma åt orelaterade saker på samma sajt. För att ta ett exempel; en deal där billig reklam och surfvaneinformation (förmodligen) ingår där FB användes som login för kommentarer, maskerat som ett sätt att moderera dem bättre, på en viss stor tabloid/nyhetssajt.

Medlem

Jag tog bort mig ifrån Facebook 2010 efter att ha varit medlem sen typ 2007-2008 men för två år sen insåg jag att nästan hela min bekantskapskrets använder skiten istället för att ringa eller smsa som man brukade göra förr i tiden och det fick mig att återskapa ett konto även om jag i grund och botten hatar allt som har med Facebook att göra. För övrigt så tyckte jag The Social Network var en extremt överskattad film som man lätt glömmer bort.

12
Skriv svar