Bekämpa cancer med fiffig rymdshooter

Robot
Medlem
Bekämpa cancer med fiffig rymdshooter

Grymt, mer sånt här!!!

Medlem
Inaktiv

blir att testa

Medlem

Tanken är god ifall detta verkligen är sant. Jag tycker det känns lite fishy.
Men spelet var tråkigt och oinspirerat å det grövsta.

Medlem

Man undrar ju vad BF/COD kunde göra för forskningen om de la in en valfri funktion där resterande beräkningskraft lades till dessa ändamål? Något båda sidor, både forskare och spelskapare borde lägga ner lite tid på tycker jag, vilken grej det vore

Medlem

Ibland önskar jag att speltillverkare lade in distributed computing teknik i spelen. Typ att 3-5% av datorns kraft går åt att räkna på vissa projekt medans man spelar, tex cancer. Man ska givetvis kunna stänga av eller välja själv hur mycket kapacitet man vill använda till detta. Många har ju överkapacitet där man fortfarande kanske har 30% som inte används.

Typ på samma vis som seti@home skärmsläckaren fungerade.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Berkeley_Open_Infrastructure_for...

Medlem

Är det inte ganska mycket enklare och snabbare att implementera bots? Fattar verkligen inte hur steget mellan analysera data och panga asteroider ser ut eftersom jag antar detta har utvärderats.

Medlem

Ser ut som den genetiska datan man hänvisar till är SNP värden. Dessa går man som forskare generellt igenom manuellt vilket tar lång tid för samtliga kromosomer. Kort sagt är det här ett fantastiskt intressant sätt att snabba på processen.

Medlem

I början på PS3 kunde man välja om resten av kraften skulle gå till nåt liknande!

Medlem

Lysande!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av CeyBee:

I början på PS3 kunde man välja om resten av kraften skulle gå till nåt liknande!

ja vad hände med det? och uträttade det något?


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem

Det togs säkert bort tillsammans med alla andra bra funktioner.

Inaktiv

Finns en uppsjö av möjligheter till att låna ut 100% av sin cpu till alla möjliga forskningsområden när man inte använder den. Säkert 10 år sedan det dök upp på nätet. Minns att jag och några polare hjälpte SETI att leta liv i universum.. haha

Medlem

Trodde det skulle vara något nytt slags Microcosm http://www.youtube.com/watch?v=DxBYS_ahDG0

Medlem
Skrivet av 92_slayer:
Skrivet av CeyBee:

I början på PS3 kunde man välja om resten av kraften skulle gå till nåt liknande!

ja vad hände med det? och uträttade det något?

Ingen aning och ingen aning Får väl hoppas att det gjorde nåt gott iaf!

Medlem

Jag pendlar till och från jobbet ca 40 timmar varje månad. Alltså en hel arbetsvecka extra tillbringar jag i bilen för att ta mig till och från jobbet. Vi har mobilt kontor men som vi så klart snålar med för att man skall vara på sin arbetsplats när man arbetar.

40 timmar i veckan kunde jag suttit och gjort annan allmännytta istället för att sitta och halvsova och förbruka 1800 kWh i bensin och 460 kilo CO2 per MÅNAD. Men hey jag kör ju "miljövänlig bil" och äter "lokalt eko-producerad risgrynsgröt" - från Kina.

Nä dom får nog komma med något bättre än ett rymdspel för att få ordning på cancern.

1
Skriv svar