Metal Gear Solid V: Ground Zeroes är två timmar långt

Robot
Medlem
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes är två timmar långt

Jag känner lukten av avbokningarna hihi


signatur

Game long and prosper

Moderator | Testpilot

Vad förväntade folk sig? Jag tyckte väl redan från början att det här spelet skulle vara en liten grej inför "det riktiga spelet" som kommer senare?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Eftersom det är MGS så bjuder det på 2 timmars spelande men om du räknar med alla filmsekvenser så tar det 4,5 timme att spela klart.

Medlem

Jag har varvat alla MGS... Om det är 2 tim totalt så betyder det 20 min spelande och resten är cutscenes.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

I Japan är spelet prissatt kring 200 för PS3, 360 och den nuvarande generationens konsoler, med en liten extra summa för att få en fysisk version av spelet. Vi blir blåsta här borta.

Med replay-kvalite som ett MGS-lir är fyra timmar för 400 bagare inte illa jämfört med för många AAA-lir från senare år, men det känns inte bra. Det känns som att Infamous tar prioritet om inte Dark Souls 2 PC bekräftas till Mars.


signatur

Jag är numera långhårig enbart i sinnet.

Medlem

lång gameplay = episkt?

Handlar om kvalité inte kvantitet.

Inte så walking dead avsnitten eller wolf among us är längre än 2 timmar, och varje avsnitt känns lika episka.

Inaktiv
Skrivet av Rakoon:

lång gameplay = episkt?

Handlar om kvalité inte kvantitet.

Inte så walking dead avsnitten eller wolf among us är längre än 2 timmar, och varje avsnitt känns lika episka.

å andra sidan kostar dom 50:- stycket också...inte 400:- som detta..

Medlem
Skrivet av neonille:
Skrivet av Rakoon:

lång gameplay = episkt?

Handlar om kvalité inte kvantitet.

Inte så walking dead avsnitten eller wolf among us är längre än 2 timmar, och varje avsnitt känns lika episka.

å andra sidan kostar dom 50:- stycket också...inte 400:- som detta..

Metal gear har ju mer sidogrejer som inte finns i walking dead direkt

Medlem
Skrivet av neonille:
Skrivet av Rakoon:

lång gameplay = episkt?

Handlar om kvalité inte kvantitet.

Inte så walking dead avsnitten eller wolf among us är längre än 2 timmar, och varje avsnitt känns lika episka.

å andra sidan kostar dom 50:- stycket också...inte 400:- som detta..

Senast jag kollade kostade spelet 250kr. Fortfarande för mycket för min plånbok .

Riktiga spelet kostar ca 450kr till ps4.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av neonille:
Skrivet av Rakoon:

lång gameplay = episkt?

Handlar om kvalité inte kvantitet.

Inte så walking dead avsnitten eller wolf among us är längre än 2 timmar, och varje avsnitt känns lika episka.

å andra sidan kostar dom 50:- stycket också...inte 400:- som detta..

Senast jag kollade kostade spelet 250kr. Fortfarande för mycket för min plånbok .

Riktiga spelet kostar ca 450kr till ps4.

Så Metal Gear Solid är inget riktigt spel?

Medlem

Nästan alla spel går att skynda sig igenom. Lär nog ta ca 4 timmar minst för mig och dom flesta att spela igenom, så det är väl inte så farligt för en prolog.

Medlem

Bra! Hoppas det är varierat också för många av dagens storydrivna spel är för långa med en jävla massa upprepningar.


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem

Fyfan va uselt, jag blev skeptisk så fort jag läste om 2 versioner.. och sen konsollexklusiva material därtill..


signatur
Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av neonille:
Skrivet av Rakoon:

lång gameplay = episkt?

Handlar om kvalité inte kvantitet.

Inte så walking dead avsnitten eller wolf among us är längre än 2 timmar, och varje avsnitt känns lika episka.

å andra sidan kostar dom 50:- stycket också...inte 400:- som detta..

Senast jag kollade kostade spelet 250kr. Fortfarande för mycket för min plånbok .

Riktiga spelet kostar ca 450kr till ps4.

Så Metal Gear Solid är inget riktigt spel?

Ground Zeroes som är någon pre release DLC eller vad man nu ska kalla det. Vill inte kalla det ett spel när det är ett 2 timmars äventyr.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag undrar hur många av dom 2 timmarna som är cinematics, tänker på mgs 4 där cinematics var mer än dubbelt så mycket tid än själva spelandet.

Medlem

Betalade ungefär 200kr för journey och det var typ 1-2h långt?
Skulle lätt betalat 600kr för det spelet för det var så bra

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Thane:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av neonille:
Skrivet av Rakoon:

lång gameplay = episkt?

Handlar om kvalité inte kvantitet.

Inte så walking dead avsnitten eller wolf among us är längre än 2 timmar, och varje avsnitt känns lika episka.

å andra sidan kostar dom 50:- stycket också...inte 400:- som detta..

Senast jag kollade kostade spelet 250kr. Fortfarande för mycket för min plånbok .

Riktiga spelet kostar ca 450kr till ps4.

Så Metal Gear Solid är inget riktigt spel?

Ground Zeroes som är någon pre release DLC eller vad man nu ska kalla det. Vill inte kalla det ett spel när det är ett 2 timmars äventyr.

Men om nästa Cod eller Battlefield kostar 399 på PS4 är de inte riktiga spel då?

Inaktiv

Kan knappast räkna med cutscenes. Med tanke på att det kan ta 20min att bara komma igång med spelandet i ett vanligt MGS. Men vi har ju sett mest av ground zero i alla förhandsvisningar och det ser ut att finnas mycket mer än 2 timmar material. Sist men inte minst, det går att klara MGS4 på mindre än två timmar. Om man är riktigt bra ;P.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Metal Gear Solid : Ground Zeroes (aka Fox Engine Tech Demo)


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Thane:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av neonille:
Skrivet av Rakoon:

lång gameplay = episkt?

Handlar om kvalité inte kvantitet.

Inte så walking dead avsnitten eller wolf among us är längre än 2 timmar, och varje avsnitt känns lika episka.

å andra sidan kostar dom 50:- stycket också...inte 400:- som detta..

Senast jag kollade kostade spelet 250kr. Fortfarande för mycket för min plånbok .

Riktiga spelet kostar ca 450kr till ps4.

Så Metal Gear Solid är inget riktigt spel?

Ground Zeroes som är någon pre release DLC eller vad man nu ska kalla det. Vill inte kalla det ett spel när det är ett 2 timmars äventyr.

Men om nästa Cod eller Battlefield kostar 399 på PS4 är de inte riktiga spel då?

Båda är längre än 2 timmar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

400 spänn för 2 timmar? de känns som att "demos" kommer börja kosta pengar nu..

Medlem

tycker ju att ett spel før 200 kr ska hålla længre æn snus før samma summa.

Medlem

Kommer lätt att köpa det! MGO3 beta pleeeez

Inaktiv

FUCK OFF,KÖPER ALDRIG DETTA:evil:

1
Skriv svar